|
|
![]() |
||||||
| Poll-resultaten bekijken: Ski's huren - wat adviseer jij ? | |||
| Je kunt beter vooraf ski's in Nederland huren |
|
2 | 2,41% |
| Huren in Tsjechië is het makkelijkst en de ski's zijn van goede kwaliteit |
|
67 | 80,72% |
| Huren in Tsjechië is het makkelijkst, maar de kwaliteit laat te wensen over |
|
4 | 4,82% |
| Je kunt beter zelf iets tweedehands op de kop tikken |
|
10 | 12,05% |
| Stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Ski-huur
Zojuist zijn we teruggekeerd van een welverdiende skivakantie in Pernink (Ertsgebergte). Erg naar onze zin gehad, er was eigenlijk maar één ding wat ons verbaasde: de skiverhuur in het plaatsje Pernink. We hebben er voor vier dagen skies gehuurd en moesten daar ook een vierdaagse pas bij huren voor de liften. Nadat we alles betaald hadden werd ons duidelijk dat we de spullen niet mee mochten nemen naar een ander skigebied!
Alle spullen gingen 's avonds achter slot en grendel. Op een goede ochtend hebben we toch de spullen onder onze armen genomen en zijn we naar de auto gelopen. Die vent van de verhuur begon wel te roepen dat dat niet mocht, maar opeens begrepen we geen Duits of Tsjechisch! Maar wij wilden naar een andere piste waar ook gesnowboard mocht worden (twee uit onze groep doen dit namelijk). Snowboarden is namelijk verboden op de piste van deze Tsjech. Toen we later op de dag deze man weer tegen kwamen, kregen we de hele lading over ons heen: We moesten bij hem blijven skien, meenemen was verboden, en als we naar de reden vroegen was het antwoord: "das isst meine Sache!" . Dus wij zijn een beetje klaar met deze skiverhuurman! Hebben andere mensen ook deze ervaring in andere ski oorden? Wij huren volgend jaar wel bij iemand in BoziDar (goedkoper en je mag ze overal naartoe meenemen). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Wat een raar verhaal is dat zeg, zo iet heb ik nog nooit gehoord en de reden die hij opgeeft slaat werkelijk alles, wat een onzin!!!
Ik kan me voorstellen dat jullie daar niet meer huren.
|
|
|
#3 |
|
Legende
|
heb je ook naam en toenaam ? foto van die verhuurtent ??
dan weten we zker wie/wat we moeten vermijden. marcel
|
|
|
|
#4 |
|
Moderator
|
Nog nooit zoiets raars gehoord
![]() We houden niet van Anti-reclame maar deze mag van mij aan de schandpaal genageld worden ![]() Als je NL huurt mag je zeker alleen op de roltrap skiën ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Op zich niet zo gek.
Ik heb dezelfde ervaring. De beste man heeft een heel legitieme reden daarvoor. Er zijn nogal wat mensen geweest die de spullen huurden (lekker goedkoop!) en vervolgens met de noorderzon vertrokken. Nog goedkoper!! Wij hebben het als volgt opgelost: Ofterwijl een hogere borg of een rijbeijs achter gelaten. Resultaat: uiterst vriendelijke verhuurbazen. Dus vrienden: oordeel niet te snel. Bijna alles heeft een reden. Groet van en redelijke Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
skiverhuur Pernink
Het ski-verhuurmannetje is van Ski-Areal Velflink in Pernink. Een foto heb ik er niet van, maar het kan niet missen: Op deze piste is er maar één.
En dan nog eens iets: Ik betaalde al meer dan in Bozi-Dar en ik heb bij Velflink ook mijn paspoort laten kopieren, zoals dat overal gebeurt. Al mijn gegevens heeft de goede man dan toch. Waarom dan toch zo moeilijk. Nergens heb ik dit nog meegemaakt. ![]() Ik heb snowboards voor twee anderen gehuurd in BoziDar en het was voor dit verhuurbedrijf geen enkel probleem om ergens anders te gaan skien/boarden. |
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Ski-huur en -lessen
Beste Tsjechie liefhebbers,
Ik ga komende kerst voor het eerst in mijn 40 jarig leven skieen met mijn gezinnetje. We weten niet goed of we er wijs aan doen om in Nederland ski lessen te nemen of dat we dit beter in Tsjechieen kunnen doen? Zo ook met de ski huur, we horen van de een dat we dit beter in Nederland kunnen huren ivm de kwaliteit. De ander zegt dat dit heel goed is in Tsjechie en veel goedkoper??? Wie kan ons helpen aan goede informatie? We gaan naar: Rokytnice nad Jizerou. Alvast bedankt voor jullie hulp, ZR7 is Ton van der Meeren |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Volwaardig Lid
|
Wij zijn dit jaar ook naar Rokytnice geweest, en het is ons goed bevallen. Je ski's huren kan daar prima, zeker als je beginneling bent. De kwaliteit van de te huren ski's is goed, tenminste waar wij het gehuurd hebben (dat was bij skischool JPK, direct aan het begin van skigebied Studenov).
Ook hebben we daar onze lessen besproken, en ook dat is ons prima bevallen. Als je les wilt hebben van een leuke leraar, dan moet je naar Robert vragen. Uiteraard is het slim om in ieder geval voor je vakantie ski-gymnastiek en eventueel wat lesjes te nemen. Zodat je in ieder geval de basis onder de knie hebt. Want om nu tijdens je vakantie de eerste skilessen te besteden aan het zijwaarts omhoog lopen en weer naar beneden glijden, is zonde van je tijd. En als je dan toch skilessen neemt in Nederland, doe dat dan op een baan met een skilift, zodat je ook daar ervaring mee opdoet (het lijkt zo lullig om iedere keer onder aan de lift te vallen). De prijzen van het huren in Tsjechie vind ik meevallen, maar ik weet niet hoe dat in verhouding staat met Nederland. Daar heb ik eigenlijk nooit naar gekeken. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Volwaardig Lid
|
Huren in Tsjechie; kwaliteit prima! Ik weet niet hoe het is in het gebied waar jullie op vakantie gaan maar bij ons in Lipno nad Vltavou is het de eerste dag altijd erg druk bij de skiverhuur en als je de tweede dag heen gaat, wil het assortiment wel eens niet meer zo groot zijn (alle ski's zijn dan helaas dus op) Voor beginners is het zeker goed te doen, je moet er gewoon op tijd bij zijn, dan is er niets aan de hand!
Wij hebben dit jaar ski's in Nederland gehuurd voor 65 euro. Precieze prijs van huren in Tsjechie weet ik niet, maar ligt volgens mij IETS lager.. Wij zijn daarna, als redelijk ervaren skiers, bij een Makro in Tsjechie terecht gekomen, waar je gewoon met je Nederlandse pasje in mag. Daar hebben we een paar nieuwe ski's gekocht voor 140 euro. Onze gehuurde ski's uit NL hebben we toen aan minder ervaren familieleden gegeven, die met lege handen terug kwamen van de skiverhuur. Kleine rekensom: Ski's huren in Nederland voor een week: 65 euro Ski's kopen in Tsjechie bij goedkopere winkel: 140 euro 140 / 65 = 2,153846......... Weet je zeker dat je 2 keer in je leven gaat skien, dan kun je dus net zo goed in Tsjechie bij de Makro kopen als in Nederland huren. Moet je alleen wel nog een Makro opzoeken en lid zijn ...En dezelfde aanbieding tegenkomen ![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
Wij zijn ook dit jaar voor het eerst in de winter naar Tsjechië geweest en hebben ook voor het eerst ski les gehad (in Harrachov).
Dit is mij erg tegen gevallen. Wij wilden graag les in een kleine groep. Dat was geen probleem( bleken er 28 pers les te krijgen van 2 leraren) Mijn jongste zoon had te kleine ski`s en schoenen. (hij heeft maat 48 en kreeg maat 46) Bij mij leek het steeds of de rem erop stond. Bleek na 2 uur martelen dat er een klomp ijs onder 1 ski zat. Smiddags moesten we de oefenhelling af. Bij de sleeplift ben ik nogal ongelukkig gevallen ( op mijn rug en achterhoofd) De les duurde nog anderhalf uur maar ik heb geen leraar meer gezien. Wij hebben de ski`s dezelfde dag nog terug gebracht. Na een paar dagen bij komen hebben we nog even rustig rondgekeken bij wie we volgend jaar les kunnen nemen. Ik heb e mail adressen meegekregen om van te voren lessen en schoenen te bespreken. Ondanks deze negatieve ervaring hebben we wel heel erg genoten van onze eerste wintersportvakantie. De laatste dag hebben we nog goede langlauf ski`s kunnen huren en heerlijk gelanglauft.(Ook voor het eerst) Je bent nooit te oud om het te proberen. Wij zijn ook al 47, 49 en de jongste 20 jaar. |
|
|
|