het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-07-05, 14:14   #1
Nieuw Lid

Tips voor Zuid-Bohemen?

Hallo,
Ik ga voor het eerst naar zuid bohemen (Libejovice) Wie kan me vertellen of er iets leuks is in de buurt?
boterbloem is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-07-05, 00:33   #2
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Re: Tips voor Zuid-Bohemen?

Tja wat is leuk? Oostenrijk ligt er dicht bij, is dat leuk?
Zuid Bohemen bekend zijn de Sumava (Böhmerwald), meer van Lipno, de steden Cesky Krumlov (staat op de Unesco-lijst historische steden), Ceske Budejovice, Trebon, Tabor en Jindrichuv Hradec.
Alle genoemde steden hebben googlebare sites...
Daarnaast is er een redelijk goede reisgids in de Dominicus-reeks die uitgebreid op het gebied ingaat. Vaak zijn dergelijke boeken ook in de bibliotheek te lenen (alhoewel de reisgidsen in deze tijd van het jaar soms geplunderd zijn door mensen die verder nooit in een bieb komen).
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-07-05, 20:53   #3
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Re: Tips voor Zuid-Bohemen?

Op deze site is heel veel over zuid Bohemen te vinden... vind het nogsteeds één van de betere site´s...
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-09-05, 23:04   #4
Nieuw Lid

Meer info over Zuid-Bohemen?

We zij nu drie keer naar Tsjechië geweest, tot grote tevredenheid. De laatste twee jaar zijn we in Zuid Bohemen geweest (Dobra Voda bij Horni Stropnice/Nove Hrady). Op mijn homepage ben ik bezig om info omtrent Zuid Bohemen te publiceren en dan vrij specifiek, maw dit is interessant en dit is precies de route er naar toe. Graag ontvang vik an een ieder die daar geweest is nog meer info (mvandermeij@casema.nl, http://home.casema.nl/mvandermeij

<font color="blue">Link van de website aangepast; stond een haakje achter dat er niet in thuishoorde - Punk </font>
markvdmeij is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-03-06, 22:48   #5
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Markten in Zuid-Bohemen

eind april vertrekken we naar Podoli, zuid Bohemen, tussen Klatovy en Zelezna Ruda.
Ik vind het altijd leuk om plaatselijke markten te bezoeken. Ik heb ook al gezocht op internet en er zijn heel wat sites van steden daar in de buurt maar die zijn allemaal in het Tsjechisch en er is geen vertaling voorzien.
Heeft er iemand weet van markten in steden in de buurt of kan er iemand met kennis van het tsjechisch een kijken op die sites of er iets vermeld is over een wekelijkse, maandelijkse of bijzondere markten?
Steden in de buurt zijn : Zelezna Ruda, Klatovy, Susice, Strakonice, Prachatice, Volary, Nyrsko, Velhartice, Hartmanice, ...
Dank u voor de info...
Pff, nog goeie 6 weken en het is zover...hopelijk is de sneeuw gesmolten ondertussen en breekt er een klein lentezonnetje door om prachtige wandelingen te maken.
chantal is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-03-06, 10:12   #6
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
chantal schreef:
bijzondere markten?
Zelezna Ruda, Klatovy, .
Chantal.
Ik kan alleen wat zeggen over markten Zelezna Ruda en Klatovy,

Zelezna Ruda is een voortdurende martk van voornamelijk ondernemers van Vietnamese oorsprong. Best leuk om door die stalletjes te wandelen. Je wordt er wel "belaagd" door Vietnames verkopers. Advies : als je van plan bent iets te kopen altijd (behoorlijk) afdingen. Veel textiel en snuisterijen. Bij textiel moet je oppassen voor de kwaliteit. Heb daar eens ondergoed gekocht ..... (zie eerdere berichten hierover)
In Klatovy is een wekelijkse markt op maandag, ook hier veel Vietnamese ondernemers met kledingstalletjes. Ook hier afdingen ! Verder veel verse groente en ook vis.
Markt stelt voor de rest eigenlijk niet zo veel voor.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-03-06, 21:10   #7
Actief Lid

domazlice

In Domazlice is het markt op woensdag. Traditioneel met kleding , groeten en fruit. Veel Duitse grenstoeristen. Leuk om tegelijkertijd deze prachtige Chodenstad eens te bezoeken (vooral het museum van Jindrich Jindrich).
veerle is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-03-06, 00:25   #8
Nieuw Lid

Nationaliteit:
In Susice is er een wekelijkse markt op dinsdag.
Ben net terug van Susice en massa's sneeuw. Ongelooflijk mooi.
merlinlilith is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-03-06, 12:33   #9
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
sneeuw ??

Hey mensen
Al bedankt voor de info over de markten. Er mogen nog mensen reageren hoor...
Pff, sneeuw...tja, sommige mensen vinden dat leuk maar ik ga liever wandelen in een lente-achtige omgeving. Ik hoop voor mijn part dat de sneeuw gesmolten is tegen de laatste week van april.
Is het anders nodig om sneeuwkettingen mee te nemen??
chantal is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-03-06, 12:36   #10
Nieuw Lid

Nationaliteit:
ja, best sneeuwkettingen meenemen. je weet maar nooit. we hebben ze vorige week goed kunnen gebruiken. De wegen door het Sumava park mogen niet bestrooid worden...
merlinlilith is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels