Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Sport & Ontspanning - Tsjechische Topsport
Schaatsen: Martina Sablikova

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 01-03-06, 10:08   #1
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:

Martina Sablikova (18), de grootste ’ontdekking’ van het lopende schaatsseizoen, wil Tsjechië de rug toekeren. Dat zegt haar trainer Petr Novak. Sablikova eindigde bij de Olympische spelen als vierde op de 5000 meter. Zij is houdster van de wereldrecords 3000 en 5000 meter bij de junioren. Volgens Novak is er in Tsjechië helemaal geen financiële ondersteuning voor de schaatsster. Ze heeft zich ook op eigen kracht voor de Spelen voorbereid. Haar training bestond uit hardlopen, krachttraining en wielrennen. Schaatsen moest ze in ijshockeyhallen of op bevroren meertjes.

Novak: „Zonder geld gaat het zo niet verder. Ik heb het gevoel dat zelfs na het succes van Martina er niets verandert. Wij vechten tegen windmolens.“

Sablikova heeft een aantal aanbiedingen uit het buitenland, zo maakte Novak bekend.

„Ze is achttien jaar. De volgende Olympische Spelen zijn over vier jaar. Ik heb het gevoel dat Martina dan een medaille haalt, maar niet meer voor Tsjechië.“
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-06, 10:14   #2
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
het is jammer van die vierde plaats, een medaille was zo dichtbij.
(maar meedoen is ook belangrijk op de O.S.)
wat als zij wél een betere voorbereiding had kunnen doen ??

marcel

Naam: martina.jpg
Bekeken: 292
Grootte: 9,0 KB Naam: martina2.jpg
Bekeken: 295
Grootte: 8,9 KB
Oud 01-03-06, 10:31   #3
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
carmarnkp schreef:
(maar meedoen is ook belangrijk op de O.S.)
Ik heb alleen nog maar van mensen die verliezen gehoord dat meedoen belangrijker is dan winnen!! :snik:

Dat mag dan wel de olympische gedachten zijn, maar er zijn maar weinig mensen die dat kunnen volhouden!! (En daar heb ik ook alle begrip voor!!!)
Oud 01-03-06, 10:48   #4
Volwaardig Lid

Wat een geweldige prestatie van Martina. Er ligt volgens mij geen complete 400 meter baan in CZ. Het is voor haar een ongelijke strijd om te strijden tegen onze Hollandse meiden. Ik kan me herinneren dat een Poolse 5 km rijder ondersteund werd door Nederlandse schaatsfans. Ik kan zijn naam nu even niet herinneren. Hij reed daarna ook bij de besten mee. Ik heb waanzinnig veel respect voor sporters ( ik ben zelf fanatiek marathonloper ) die met weinig middelen presteren. Wie weet moeten we als forum een actie opzetten voor Martina. Ze mag van mij zo vaak als mogelijk in NL trainen maar ik hoop toch dat ze niet van nationaliteit verandert. Dat gebeurt al zoveel. Het kan toch eigenlijk ook niet zo zijn dat de nieuwe DSB ploeg met Marianne Timmer "onze" Martina niet in de ploeg neemt. Immers Hedrick en Davies rijden ook voor een Nederlandse ploeg. Of is er wellicht een keukencentrum die Martina wil helpen. Een paar geleden kreeg Bob de Jong na een slecht jaar alleen hulp van een lokale keukenboer. We weten allemaal wat er inmiddels gebeurd is.
Oboema is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-06, 12:07   #5
Actief Lid

Nationaliteit:
Martina heeft zelf nog voor een lokale radiozender (rádo Vysočina o.i.d.) gezegd dat een andere nationaliteit aannemen voor haar een uiterste noodoplossing zou zijn. Het liefst blijft ze voor Tsjechië rijden. Het is dus meer een manier van Novák om er de aandacht op te vestigen dat ze betere condities nodig heeft. De één miljoen die ze nu per jaar te besteden hebben zal volgens mij net genoeg zijn om reis- en hotelkosten te dekken. Ik hoop van harte dat het ze lukt om geld los te peuteren. Ik heb grote bewondering voor Novák dat hij het twintig jaar vol heeft weten te houden onder Tsjechische omstandigheden, terwijl hij volgens mij echt een topcoach is. Gezien de enorme publiciteit die Martina de afgelopen weken heeft gekregen, moet het hopelijk gaan lukken. Als je nagaat dat het dochtertje van Kateřina Neumannová met een speciaal regeringsvliegtuig naar Turijn is vervoerd, moet er toch ook wat geld voor Martina te vinden zijn.
Oud 01-03-06, 12:30   #6
Geblokkeerde account

De nederlandse meiden zijn op I Wust na, geen goede voorbeelden, de dames hebben van hun sport hun dik betaald beroep gemaakt en jammeren als zij slecht rijden, dus op de TV hoor je veel jammer verhalen van de meer dan 3 ton verdienende dames.

De beste duitse dames doen het voor niet minder dan 1 miljoen incl.reclames.

Martina verhuist naar de ploeg van Ingrid Paul heb ik vanuit het schaatscircuit begrepen,met behoud van haar paspoort.
Vonny is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-06, 14:46   #7
cor
Super Lid

Nationaliteit:
bij die ploeg zit ze uitstekend!!!!!!
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-03-06, 18:28   #8
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
inruilen !

Die Martine direct inruilen voor Monique Kleijnsman

Ik bedoel : Kleijnsman direct inruilen voor Sablikova !.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-03-06, 12:25   #9
Geblokkeerde account

Waarom ?, Monique Kleijnsman is een aardige meid, zij was totaal bevangen door de zenuwen , er werd een bovenmatige druk op haar gelegd.

Krook had haar niet moeten opstellen voor de dames achtervolging
Vonny is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-03-06, 12:28   #10
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Vonny schreef:
Waarom ?, Monique Kleijnsman is een aardige meid, zij was totaal bevangen door de zenuwen , er werd een bovenmatige druk op haar gelegd.
Kennelijk had Sablikova DAAR geen last van. Trouwens er liep nog zo'n tante in de Nederlandse schaatsploeg die er niks te zoeken had. Ben de naam even kwijt. Iets van Kleibeuker of zo, Weet jij de naam Vonny?

Overigens ben ik een aardige jongen en ik ben ook wel eens totaal bevangen door de zenuwen vanwege een bepaalde druk, maar ik zat toch ook niet in de Nederlandse schaatssploeg ?
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed