|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Het leven is gewoon zoveel goedkoper in de kroeg en restaurants (en huisjeshuur). Dus die 50 euro die je teveel voor je skipas betaalt heb je in 2 dagen terug.
Alleen moeten de tsjech en zijn maten wel de boel verbeteren, maar ja oostenrijk zal het nooit worden kwa omvang.. Ik geef het nog een jaar of 2 en dan is het niet meer interessant prijstechnisch voor de gemiddelde skieer.. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nieuw Lid
|
Grappig !!
Haai,
ik ben van mening dat het niet zo moet zijn dat omdat het eten en drinken wel betaalbaar is, de prijzen voor liften, lessen en skihuur dan maar hoog mogen/moeten zijn. Het gaat tenslotte om een prijs/kwaliteit verhouding en niet om iets anders. Of ze moeten de prijzen integraal verhogen of niet !! Op deze manier prijzen ze zichzelf op korte termijn uit de markt. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lid
|
Hoi, Rick.
Wij vertrekken morgen naar Spindleruv Mlyn. € 112 is inderdaad best veel, maar in Oostenrijk waren we € 180 kwijt. Mag je dan op alle pistes in de buurt? Als ik de kaart goed bekeken heb, kun je dan skien vanaf Medvedin naar boven met lift skien naar Misecki en dan weer naar beneden en met lift naar Stoh? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
het gaat niet om de hoeveelheid pistes maar de totale lengte ervan. in oostenrijk zit je al snel op 150-200km. In Tsjechië is het 10-15 maximaal. En ook de lengte per piste, max 2500meter tegen soms wel 5,6 km
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Actief Lid
|
Hoi Martijn en Roland,
je mag inderdaad van alle pistes in Spindl gebruik maken met je weekpas. kleine tip:als het mooi weer(zonnig) is ga dan naar medvedin, zo niet dan kun je het beste naar Svaty petr gaan. Over Misecki en Stoh kan ik niet zoveel vertellen, dit ligt aan de achterzijde van Medvedin! Mocht je hier meer duidelijkheid over hebben dan hoor ik dit graag. De piste van Medvedin kun je ook bereiken door aan de hoofdweg( bij de ingang van Spindl en alle grote parkeerplaatsen) links de berg op te gaan. Ik dacht dat je idd dan bij Misecki uitkwam. Helemaal zeker weten doe ik dit niet. Het is hier rustiger en de reistijd( als je van buiten Spindl komt) is dan korter. Bij deze wil ik ook iedereen nog eens bedanken voor de vele reacties. Over het algemeen is iedereen het met elkaar eens: De prijzen stijgen te sterk in verhouding tot wat Tsjechie(vooral spindl) te bieden heeft! |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Lid
|
Het heeft ons heel veel moeite gekost om op de site te komen, maar probeer dit eens.
www.spindleruv-mlyn.com/nl/accommodatie/camping autokemping spravvy krnap |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Volwaardig Lid
|
Misekey is inderdaad een mooi skigebied. Medvedin ook. We zijn er al vaak geweest. We waren nu in Rokytnice nad Jizerou. In skigebied Studenov was het wel druk, echter zijn hier verschillende pistes en de pistes zijn niet zo lang. In skigebied Horny Domky(lysa Hora) was het natuurlijk ook erg druk. Vooral bij de eerste sleeplift, waarbij iedereen omhoog moet. Daarna verspreiden de mensen zich over de pistes. Wat de prijzen betreft, kopen we nu punten kaarten, dit was voor ons goedkoper dan een dag of weekkaart. Als je niet vaak met de lift kunt omdat het zo druk is dan kost het ook minder
De drukte was erg wisselend. Wij vinden eten, drinken enzo nog wel erg goedkoop, maar je ziet wel dat het duurder wordt. Voor ons niet zo'n probleem ik heb er meer moeite mee dat de Tsjechiësche bevolking dat dan ook allemaal moet betalen, dat vind ik dan sneu voor die mensen. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Lid
|
iedereen heeft het in tsjechie altijd over het reuzengebergte,
kijk ook eens naar bijvoorbeeld het ertsgebergte, scheelt je 2 uur rijden door tsjechie, prijzen zijn er goedkoper: dagkaart 12/13 euro voor Bozi Dar. Skigebied Klinovec ligt vlakbij, dus dit kun je mooi combineren!!! |
|
|
|