![]() |
|
| Poll-resultaten bekijken: Waar verblijf jij tijdens jouw vakantie in Tsjechië? | |||
| In een hotel of pension |
|
75 | 12,82% |
| Op een camping |
|
185 | 31,62% |
| In een vakantiehuis |
|
173 | 29,57% |
| Bij familie of vrienden |
|
62 | 10,60% |
| In ons eigen huis in Tsjechië |
|
90 | 15,38% |
| Stemmers: 585. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
![]() |
|
|
Onderwerp-opties |
|
|
#101 |
|
Moderator
|
Kijk, dat zijn nog eens leuke vooruitzichten! Veel plezier, Jan!
![]() |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Legende
|
Citaat:
ik zie de reis er naar toe al als onderdeel van de vakantie. of het nu gaat om vliegen of treinen of met de auto. |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Super Lid
|
We zijn al zo vaak door Duitsland gereden. Overdag en 's nachts. Als ik morgenavond in de trein stap, dan rijd ik in ieder geval met licht door Tsjechie. Eigenlijk is de reis naar Tsjechie voor ons alleen maar de reis van A naar B.
Vorig jaar ben ik met Smartwings gegaan, maar die vliegt nu niet. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Actief Lid
|
Wij hebben in Praag onze vaste stek bij particulieren. Een ouderwets maar ruim appartement, en beneden ontbijt. We worden ondertussen als "familie" beschouwd. Voor de andere delen, hebben we al een vakantiewoning gehuurd. een rondreis zelf samengesteld en hotels geboekt via het internet, overnacht in hotels op de bonnefooi. Ik zou dus verschilende keuzes moeten aankruisen. Wij verblijven, de laatste jaren meestal op hotel of pension. (ik heb nog nooit in mijn leven op een camping verbleven)
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Actief Lid
|
camperen
Mijn man was tot zo'n 12 jaar terug een fervent campeerder, en met de tent, want een caravan is voor watjes. Ik heb hem dus bekeerd.
Omdat ik persé in een bed wou slapen en een huurhuisje in Frankrijk de 2de helft van juli ons budget op dat ogenblik te boven ging, zijn we naar Tsjechië gegaan. zijn we nu toch zo gelukkig dat ik niet wou camperen in de Provence ![]() |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Volwaardig Lid
|
vakantie woning
Wij gaan altijd naar vakantie woningen, heerlijk niet zo'n sleurhut achter de auto en dan zijn we er ook nog eens snel
. De eerste jaren gingen we naar een huisje die we via een kennis uit Nederland huurden van een Tsjech. Een fantastische plek en een grandioos mooi uitzicht.Jammer genoeg verhuurd deze goede man het huisje niet meer, dus huren we nu via reisbureau's in Nederland Namelijk Bohemia Travel en Happy Home . Heel goed geregeld en schappelijke prijzen. We zijn ook snel tevreden hoeven niet super de luxe als het maar schoon en praktisch is en het liefst een beetje buitenaf. En natuurlijk een beetje ruimte om de keet groetjes Rozalien |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Volwaardig Lid
|
wij gaan al weer 2jaar naar tsjechie en wel 2 of 3 keer per jaar en logeren dan in javornik bij esther en albert en lukas dat bevalt ons uitstekent daar in vysnenydum het is een leuk pension met ruime kamers en eigen toilet en douche op de kamer
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Forum Freak
|
Altijd op een camping
Ik heb altijd op een camping gestaan, waar dan ook. Toen ik nog jong, slank en mooi was, met kleine bolletjes (KLEINE RONDE TENTJES) daarna iets grotere tent en met het hele gezin zijn we met een vouwwagen gegaan. Dat heeft als voordeel of nadeel dat er nog meer bagage mee gaat. 1 keer zijn we met een (geleende) caravan op pad gegaan omdat onze jongste zoon toen 7 weken was en dan is een caravan toch wel wat luxer. Het jaar daarop gewoon weer met de vouwwagen. Die loopt inmiddels wel op haar laatste wielen.:traan
it jaar moet ze het toch nog even volhouden. We willen naar camping Sever bij Chlum U Trebon. Het leukste aan campings vind ik dat je makkelijk contact maakt. Ik voel me vrij en kan vreselijk genieten als ik al die mensen om me heen zie. Dus voorlopig ga ik hiermee door en mijn grootste droom is een camper. DROMEN MAG EN WIE WEET KOMT HET NOG EENS UIT. ![]() |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Volwaardig Lid
|
Wij hebben bijna ons hele leven gekampeerd.
Eerst met onze ouders en toen we later een auto hadden was de tent er 2 weken later ook en hebben deze natuurlijk in september nog geprobeerd. Tja en toen was wel duidelijk hoe wij onze vakanties zouden gaan doorbrengen. Na de tent kwam de vouwwagen en toen mijn man in Frankrijk ging werken, kwam de caravan.(hij moest toch ergens wonen en er waren ondertussen 3 kinderen) Die caravan is 2 weken geleden op de jaarbeurs verruild voor een nieuwe.Dus het blijft camperen. Ondertussen zijn we rond de 60 en de kinderen gaan niet meer mee. ER BLIJVEN DROMEN. Ja , met de caravan en uiteraard meer luxe. Dat ontstaat in de loop der jaren.Maar er gaat niets boven het campingleven. Betty |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Volwaardig Lid
|
Altijd op een camping...
Dat is echt het leukste om vakantie te vieren. In Cz heeft dat weleens nadelen.. de vele regen tijdens onze vakantie in Trutnov op Camping Dolce Vita.. maar dat mocht de pret niet drukken. Onze jongens 6 en 9 vragen alweer wanneer we weer gaan kamperen.. het was een waanzinnige vakantie, zo vrij als een vogel en lekker doen waar je zin in hebt |
|
|
|