het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 03-02-06, 13:29   #11
Actief Lid

Nationaliteit:
qua skigebied kan vrchlabi en omgeving niet tippen aan rokytnice.. Je hebt weliswaar meer pisten in de omgeving van V. maar lysa hora is simpelweg de mooiste afdaling van tsjechie. De toegang tot de piste is alleen wat minder, vooral te klein. Rijden in rokytnice gaat prima, tis maar 2 minuten vanaf de doorgaande weg naar vrchlabi.
ILDIB is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-06, 13:58   #12
Volwaardig Lid

surfdj's avatar

Nationaliteit:
Hallo Rika,
bedankt voor je reactie.
Weet jij of de skipassen voor beide gebieden geldig zijn? Of is het apart?
Wat adviseer je ons, dagkaarten of een 6 dagenkaart?
Waar hebben jullie je skies gehuurd?
surfdj
surfdj is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-06, 18:40   #13
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
Hee !!
ik adviseer je om een puntenkaart te kopen dus is veel goedkoper dan een dagkaart enz enz,je kan deze ook op de horny domky gebruiken.(staat me tenminste nog wat van bij)
skies kun je in het dorp huren vlakbij hotel krakonos (het dorp is niet erg groot dus de familie hak zal je de weg zeker wijzen)
puntenkaarten is voor de kinderen ook handig want die gaan toch nog niet erg veel helemaal naar boven dus dat raad ik je echt aan.
hier nog even een handige site(maar misschien had je die ook al)
www.rokytnice.com
erg leuk kan je alles op vinden en ook een webcam staat erop
de studanov ligt achter het hotel daar loop,je zo heen en je kan op de skies weer naar het hotel terug.
Meer vragen dan roep je maar
groet Rika
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-06, 11:34   #14
Nieuw Lid

Nationaliteit:
er is een mogelijkheid om een skipas te kopen voor alleen studenov(ligt vlakbij hotel krakonos). je hebt ook een skipas die in studenov en horni domky geldig is, de prijs hiervoor is nartuurlijk hoger. ik rijdt zelf over gorlitz. veel plezier!
rednas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-02-06, 15:39   #15
Lid

Iemand nog ervaringen met Rokytnice? Wachttijden skiliften, restaurants, wegen, prijzen t.o.v. andere skigebieden in CZ.

Sneeuw ligt er genoeg zag ik op de webcam. Dat ligt er over anderhalve week ook nog wel
fambeeks is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-02-06, 15:49   #16
Actief Lid

Nationaliteit:
Prijs is niet verkeerd, wachttijden ligt aan het tijdstip, smorgens is het te doen maar om 11u en 1u is het druk omdat dan de nieuwe passen ingaan.
De weg is prima, vergeet alleen niet dat als je wat later daar bent je een stukkie moet lopen met de skies bergop.
Eten moet je doen in dolni rokytnice helemaal vooraan, gezien vanaf de doorgaande weg naar vrchlabi, ik meen dat ie alf heet. Prachtige eigenaar en prima te eten tegen schappelijke prijs. Let wel dit is niet in het centrum maar dus helemaal aan het begin.

gevonden: http://www.rokytnice.com/alf/alf_e.p...=alf&mutace=en
Oud 14-02-06, 07:52   #17
Volwaardig Lid

SpongeBob's avatar

Nationaliteit:
Wij gaan op 25 februari voor een weekje naar Rokytnice. We logeren in Pension Hak.
Wat ik heb gemist in deze topic, is of er een beetje goede restaurants zijn. Ik heb alleen de naam Alf voorbij zien komen. Wij gaan uiteraard niet zelf koken. Daarvoor zijn de prijzen in de Tsjechische restaurants veel te goedkoop.
Maar dan willen we wel variatie hebben, en niet elke dag eten bij Alf.

Waar ik verder benieuwd naar ben is de toestand van de wegen naar Rokytnice. Wij komen via Zittau - Liberec en dan via Tanvald naar Rokytnice. Is deze weg redelijk te rijden, of heb je vanaf Liberec sneeuwkettingen nodig

Twee jaar geleden zijn we in de zomer via deze weg gekomen, en toen stonden er om de 2 kilometer stoplichten omdat ze met de weg bezig waren. Is dat nog steeds het geval?

Nou, geef eerst maar antwoord op deze vragen. Misschien heb ik er later nog wel een paar. Vast wel.
SpongeBob is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-06, 09:07   #18
Actief Lid

Nationaliteit:
de weg is goed te doen wordt veel geveegd en gestrooid.. vanaf liberec totaal harrachov iig
Oud 14-02-06, 14:58   #19
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
SpongeBob schreef:
Waar ik verder benieuwd naar ben is de toestand van de wegen naar Rokytnice. Wij komen via Zittau - Liberec en dan via Tanvald naar Rokytnice. Is deze weg redelijk te rijden, of heb je vanaf Liberec sneeuwkettingen nodig

Twee jaar geleden zijn we in de zomer via deze weg gekomen, en toen stonden er om de 2 kilometer stoplichten omdat ze met de weg bezig waren. Is dat nog steeds het geval?
Over (de begaanbaarheid van) de routes naar de wintersportgebieden is heel te vinden in de rubriek Vervoer. Met een beetje zoeken kom je daar zeker het antwoord op je vragen tegen. Succes en alvast veel vakantieplezier!
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-06, 22:37   #20
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
Hallo,
Wij gaan ook vrijdag,mijn vraag is pension hak ,is dat het zelfde als hotel krakonos(die eigenaar heet ook meneer hak,en weet dat hij ook nog appartementen heeft)
Als je bij de familie hak logeerd zou je ook kunnen vragen of je het diner in het hotel kunt gebruiken,ik kan je verzekeren dat je een heel goed diner krijgt dan.
verder is er een leuke pizzatent in het dorp alleen moet je dat wel even bespreken als je daar wilt gaan eten.
groet rika
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels