![]() |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
|
Re: Ervaring met makelaar Tsjechie Totaal ?
He Baffie.
HET HAD MIJN VERHAAL KUNNEN ZIJN. ZE DEDEN ERG MOEILIJK OM JE ZOMAAR DE GEGEVENS TE GEVEN JE MOEST INDERDAAD IETS ONDERTEKEN. TOEN ZEIDEN WIJ TEGEN ELKAAR: STOP TOT HIER EN NIET VERDER. GROETEN SYLVIA |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Lid
|
Re: Ervaring met makelaar Tsjechie Totaal ?
Als je ergens interesse in hebt en je laat dat blijken dan gaat het je eerst geld kosten.
En zonder dat ze maar iets van je weten moet je iets tekenen. Met andere woorden ze vertrouwen je niet, wellicht ga je zelf op zoek en koop je iets buiten hun om. Maar ik moet uiteraard wel al vertrouwen in hun hebben, ondanks deze opstelling. Nee ze willen de vis alvast in het netje hebben, een rare manier van een vertrouwensband opbouwen. Nee als je overtuigd bent van je goede bedoelingen dan laat je mensen vrij en doe je niet zo geheimzinnig over je projecten. Zorg dat je zo goed je vak als 'makelaar' verstaat, en wees zo concurerend kwa prijsstelling dat het niet aantrekkelijk is voor aspirant kopers om het zelf te doen. Echter dit geldt voor bijna al die nederlandse 'makelaars' in Tsjechie. Geld verdienen is geen schande maar doe het zo open eerlijk en transparant mogelijk. Als zij geld ontvangen denken ze in euro's en als ze wat moeten betalen denken ze in kronen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuw Lid
|
Ervaringen met makelaar Tsjechië Totaal
Het aanbod van Tsjechie totaal is zeer uitgebreid, volgens zeggen
hebben zij dit ruime aanbod omdat zij ook objecten van andere partijen op hun site hebben staan. Weet iemand hoe wij kunnen achterhalen wie het object daadwerkelijk aanbiedt, we zien wel allerlei codes, kunnen we daar wat mee????? vr.gr Eddy&Jeanette |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Super Lid
|
Je kunt op internet gaan zoeken, maar dat wordt erg moeilijk, want TT geeft niet alle gegevens.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Moderator
|
TT Werkt idd samen met meerdere makelaars. Dat betekent wel dat er meerdere partijen uit de ruif meeëten en die zal jij moeten vullen
. Wat die codes betekenen weet ik niet. Ik verwacht dat je snel antwoord krijgt van een van de mede-forumleden.Via de zoekfunctie binnen het forum zul je vele Tsjechische OG sites kunnen vinden zoals bijvoorbeeld www.sreality.cz en ook ervaringen van leden met TT. TT staat vast wel weer op de Second Home Beurs in Utrecht 24 t/m 26 maart a.s. FF heer Flapper bellen, hij heeft vast gratis kaarten voor je. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Ik heb altijd bijna alle onroerend goed die TT aanbied op een van de tsjechische makelaarssites kunnen terugvinden. Vaak is het een kwestie van volhouden. Op de sites van reality.cz en sreality.cz kom je veel onroerendgoed van TT tegen. Vaak tegen lagere prijzen. Let wel dat TT een all-in prijs biedt, dus incl s.r.o. Maar ondanks dat liggen de prijzen aan de hoge kant. TT is zelf geen makelaar die direct van verkopers bemiddelt, dus er is altijd wel een makelaar te vinden waar het te koop staat. Soms een heel klein kantoor .... |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Lid
|
Re:Ervaringen met makelaar Tsjechie Totaal
Hoi,
Wij hebben de sro laten opzetten door Tsjechie Totaal. Hebben daar ook wat objecten bekeken. Ik ben niet vreemd in de makelaardij dus is het er behoorlijk heftig aan toe gegaan met Tsjechie Totaal. Uiteindelijk hebben beide partijen de zaak naar tevredenheid kunnen beklinken en zijn we in bezit van een heel mooi huis. We kopen nu andere objecten maar daar komt Totaal niet meer aan te pas. We weten de weg inmiddels. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ongeveer 3, 5 jaar geleden huis gekocht via TT.
Kamila was onze begeleidster. Alles, maar dan ook letterlijk alles regelde zij voor ons. Nog steeds trouwens. Naar mijn gevoel is de mens achter het bedrijf misschien wel het beste om zaken me te doen. Kijk niet al teveel naar de laatste euro's, maar ook naar de begeleiding. Die kan wel eens meer waard blijken te zijn dan die €. Ik wens je succes met het zaken doen, en niet al te veel twijfelen want dan bekom je nooit een kotje! Groet van Kukel |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Actief Lid
|
ben het helemaal met kukel eens. wanneer je een goede begeleiding hebt is dat zeker wat waard. iemand die klantgericht is en die je je vertrouwen kan geven is "onbetaalbaar". wij bleken een geheel andere definitie van het begrip "totale begeleiding" te hebben dan onze toenmalige "makelaar" aldoende leert men. het is dan ook belangrijk vooraf goede afspraken te maken wat de "makelaar" voor je doet en ik zou bijvoorbeeld referentie's vragen.
trouwens veel kan een mens ook zelf doen hoor. zoek een engels sprekende tsjechische advokaat die kan je helpen met een verblijfvergunning (is tegenwoordig peanuts en je krijgt hem gelijk mee op het politiebureau) de advokaat kan het koopcontract voor je controleren, het kadaster en onderhandelingen voor je voeren met de verkopende makelaar. het grote voordeel is dat wanneer je een advokaat deze werkzaamheden laat verrichten hij je gewoon een uurtarief in rekening brengt, een bemiddelaar (zeg maar de nederlandse "makelaar" in c.z.) brengt je een tarief in rekening zijnde een percentage van de verkoopwaarde van het huis. dit terwijl de verkopende makelaar het koopcontract en de notaris moet regelen en de "makelaar", naast de bezichtiging (die veelal extra in rekening wordt gebracht) en de diverse controle's (kadaster, koopcontract etc.) verder niets hoeft te doen. die van ons deed het allemaal per fax en hebben we na de bezichting niet meer gezien. met een goede advokaat ben je een fraktie van het bedrag kwijt dan wat 1 van de bemiddelaars je in rekening brengt. voor het verschil kan je je huis aardig verbouwen !! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Volwaardig Lid
|
Helemaal met Yvonne eens. Ook wij hebben een Engels sprekende advocaat, die met ons meegaat.
Daarnaast hebben we een Tsjechische gevonden die in Nederland woont, perfect Nederlands spreekt en (heel belangrijk) een heel goed Tsjechisch netwerk heeft. Zij belt voor ons de partijen in Tsjechie, informeert en maakt afspraken. De kosten voor deze hulp verdienen we dubbel en dwars terug. Werkt super. En heel snel. Met vriendelijke groet, Arthur. |
|
|
|