Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Rumburk

Rumburk

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 06-06-04, 16:52   #1
Arie Gerlich
Nieuw Lid

Rumburk

Hallo allemaal,
Wij gaan deze zomer voor het eerst niet met de caravan meer hebben een huisje gehuurd in Rumburk. Is er iemand die ervaring heeft met deze omgeving? ik heb het verhaal van de mislukte wintersport gelezen.maar dit verhaal kan niet reprecentatief zijn voor deze omgeving. Ik hoop dat er iemand is met een leuke ervaring.Groetjen Arie gerlich
Arie Gerlich is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-06-04, 17:29   #2
jaap
Actief Lid

jaap's avatar

Re: ervaring met de plaats Rumburk

Met Rumburk zelf heb ik geen andere ervaringen dan dat ik hier de grens wel eens ben overgekomen. In deze plaats zit je echter wel op een lokatie die het mogelijk maakt om diverse interessante dingen in de omgeving te bezoeken. Hierbij denk ik o.a. aan Novy Bor (glas (ook museum) / Decin / Liberec. Voldoende te doen dus om er een geslaagde vakantie door te brengen.
jaap is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-06-04, 18:37   #3
petra
Actief Lid

vergeet vooral in rumburk zelf het kasteeltje/klooster niet. ik weet niet meer wat het precies was maar wel dat het erg mooi was.
ook Herensko ligt in de buurt, de poolse markt bij Zittau/hradec nad nissau en natuurlijk terezin. maar ook de bossen langs de duits/Tsjechische grens zijn de moeite waard.kasteel frydland, gemeentehuis in liberec, de dierentuin daar, botanische tuin, radiomast de jedsted. je ziet het al teveel om op te noemen.
veel plezier petra
petra is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-06-04, 18:21   #4
Arie Gerlich
Nieuw Lid

bedankt voor je reactie ik zal er zeker gebruik van maken.
Arie Gerlich is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-01-06, 10:02   #5
Yvonne Roelofsen
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
wij zijn in 2002 naar rumburk geweest (via tsjecho reizen ), het huis was prachtig! groot, schoon en een zeer vriendelijke eigenaar. er stond bij dat er op 300m een zwemvijver was, dat klopte niet helemaal... een paar km verder is er wel een openbaar zwembad.
we zijn ook een lang weekend, in die 2 weken, naar praag geweest, aanrader! 1 nacht in hostel geslapen en 2 nachten in hotel U Prince, op het plein bij de beroemde klok
wij zijn nu van plan om een vakantie huis te kopen in die buurt heeft er iemand nog tips?
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-01-06, 10:46   #6
Macek
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Als je in Rumburk bent kan je een dagje naar Hrensko en via de bootjes naar de Pravcika brana, zie www.pbrana.cz

En onze aspirant huizenzoeker kijk eens op www.reality.cz of op

www.sreality.cz na zdravi!!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-01-06, 10:52   #7
Pelhřimov
Forum Freak

Pelhřimov's avatar

Nationaliteit:
Yvonne, welkom op het forum.

Over Rumburk kan ik je niets vertellen, maar wat Macek schrijft is heel leuk

wat betreft aankoop van huizen etc: Bekijk eens de berichten die gepost zijn op het forum in "onroerend goed". Hier vindt je vast een hoop tips en gebruik de zoekfunctie ook eens.

groetjes

Jeanne
Pelhřimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-01-06, 12:09   #8
Yvonne Roelofsen
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
rumburk

bedankt voor de tips!
Wat betreft het tweede huis kopen; We twijfelen een beetje tussen de streek rond Rumburk of meer zuiderlijk (zuid-west bohemen). Wij hoeven niet perse te wintersporten maar sneeuw in de wintermaanden zou wel mooi zijn!
Weet iemand wat ze bedoelen met "droog toilet"? het staat vaak beschreven bij huizen, betekent het "aangesloten op het riool"?
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-01-06, 21:19   #9
Corrie
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Yvonne Roelofsen schreef:
Weet iemand wat ze bedoelen met "droog toilet"? het staat vaak beschreven bij huizen, betekent het "aangesloten op het riool"?
Volgens mij is een "droog" toilet juist niet aangesloten op het riool, want dan is het "nat"

Waarschijnlijk dus een septic tank
Oud 19-01-06, 12:03   #10
pepo
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Droog toilet (suchy zachod) heeft niet eens een septic tank; het is gewoon een houten poepdoos, in de meeste gevallen niet aan het huis geplakt, maar staat lekker vrij in de tuin.
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed