![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Rumburk
Hallo allemaal,
Wij gaan deze zomer voor het eerst niet met de caravan meer hebben een huisje gehuurd in Rumburk. Is er iemand die ervaring heeft met deze omgeving? ik heb het verhaal van de mislukte wintersport gelezen.maar dit verhaal kan niet reprecentatief zijn voor deze omgeving. Ik hoop dat er iemand is met een leuke ervaring.Groetjen Arie gerlich ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Re: ervaring met de plaats Rumburk
Met Rumburk zelf heb ik geen andere ervaringen dan dat ik hier de grens wel eens ben overgekomen. In deze plaats zit je echter wel op een lokatie die het mogelijk maakt om diverse interessante dingen in de omgeving te bezoeken. Hierbij denk ik o.a. aan Novy Bor (glas (ook museum) / Decin / Liberec. Voldoende te doen dus om er een geslaagde vakantie door te brengen.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
vergeet vooral in rumburk zelf het kasteeltje/klooster niet. ik weet niet meer wat het precies was maar wel dat het erg mooi was.
ook Herensko ligt in de buurt, de poolse markt bij Zittau/hradec nad nissau en natuurlijk terezin. maar ook de bossen langs de duits/Tsjechische grens zijn de moeite waard.kasteel frydland, gemeentehuis in liberec, de dierentuin daar, botanische tuin, radiomast de jedsted. je ziet het al teveel om op te noemen. veel plezier petra |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
|
bedankt voor je reactie
ik zal er zeker gebruik van maken. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
wij zijn in 2002 naar rumburk geweest (via
tsjecho reizen
), het huis was prachtig! groot, schoon en een zeer vriendelijke eigenaar. er stond bij dat er op 300m een zwemvijver was, dat klopte niet helemaal... een paar km verder is er wel een openbaar zwembad.
we zijn ook een lang weekend, in die 2 weken, naar praag geweest, aanrader! 1 nacht in hostel geslapen en 2 nachten in hotel U Prince, op het plein bij de beroemde klok wij zijn nu van plan om een vakantie huis te kopen in die buurt heeft er iemand nog tips? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pivonist
|
Als je in Rumburk bent kan je een dagje naar Hrensko en via de bootjes naar de Pravcika brana, zie www.pbrana.cz
En onze aspirant huizenzoeker kijk eens op www.reality.cz of op www.sreality.cz na zdravi!! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Forum Freak
|
Yvonne, welkom op het forum.
Over Rumburk kan ik je niets vertellen, maar wat Macek schrijft is heel leuk wat betreft aankoop van huizen etc: Bekijk eens de berichten die gepost zijn op het forum in "onroerend goed". Hier vindt je vast een hoop tips en gebruik de zoekfunctie ook eens. groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
rumburk
bedankt voor de tips!Wat betreft het tweede huis kopen; We twijfelen een beetje tussen de streek rond Rumburk of meer zuiderlijk (zuid-west bohemen). Wij hoeven niet perse te wintersporten maar sneeuw in de wintermaanden zou wel mooi zijn! Weet iemand wat ze bedoelen met "droog toilet"? het staat vaak beschreven bij huizen, betekent het "aangesloten op het riool"? |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Waarschijnlijk dus een septic tank |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Moderator
|
Droog toilet (suchy zachod) heeft niet eens een septic tank; het is gewoon een houten poepdoos, in de meeste gevallen niet aan het huis geplakt, maar staat lekker vrij in de tuin.
|
|
|
|