het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 01-12-05, 11:02   #21
Geblokkeerde account

Zullen we doen.
Vonny is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-12-05, 18:44   #22
Volwaardig Lid

Volgens mij hebben we in het begin overal schitterend weer gehad. Dus ook in Tsjechie. Aan het eind van de zomervakantie was het volgens mij in een groot deel van Europa prut weer. In Nederland was het echt slecht In tsjechie was het ietsje minder slecht.
Dieneke
Spoortjes is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-12-05, 19:20   #23
Geblokkeerde account

Wij zien wel wat het in Tsjechie wordt en wij gaan er positief naartoe om eea zelf op te snuiven.
Vonny is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-12-05, 19:34   #24
cor
Super Lid

Nationaliteit:
als het even meezit raak je aan dit land verslaafd en blijf je terug komen. veel plezier.we zullen vast wel wat te lezen krijgen.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-12-05, 12:28   #25
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Iedereen bedankt voor de informatie over kamp Olsinach. Ik zal het de rest van het reisgezelschap voorleggen, maar voor mij ziet het er erg gunstig uit.

Garoon
garoon is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-01-06, 17:47   #26
Nieuw Lid

Bueno's avatar

Wel wat laat, maar hopelijk heb je nog iets aan onze ervaringen...
We hebben eind aug. 2005 twee weken in een blokhut op de camping doorgebracht (zie foto's op de camping-site).
Ondanks het feit dat het twee weken voortdurend regende, hebben we er toch een mooie vakantie gehad.
De camping ligt mooi aan een uitloper van het meer, op loopafstand van het dorp. De tenten stonden over het algemeen onder de (denne)bomen. Er is een strandje op de camping, vanwaar je ook kunt waterfietsen. Voor de kids is er wat klein speelmateriaal, en een volleybalveld. Onze kinderen (11, 10 en 8) vonden het geweldig om 's avonds een vuurtje te stoken (een kruiwagen hout voor 100 kronen). Ikzelf trouwens ook!
Tip: neem ook eens de trein, er rijdt eens per week een stoomlocomotief, met een retourtje kom je dan met een normale trein weer terug.
Ook aardig: met de pont het meer oversteken en Oostenrijk bezoeken. Je ziet onmiddellijk hoe keurig "aangeharkt" het daar is in vergelijking met Tsjechië (en ook merk je dat men daar veeeel harder rijdt!)
in de omgeving liggen een aantal leuke plaatsjes. Persoonlijk vond ik Cesky Krumlov iets te veel poppenkast. Busladingen japanners, vreselijke souvenirswinkels:te veel van het goede. Ceske Budejovice vond ik leuker, want minder geldklopperij. Beklim vooral de zwarte toren in de hoek van het grote plein.

De eigenaar van de camping zei dat hij jaarlijks op de vakantiebeurs te in Nederland staat. Misschien kun je daar nog wat meer info inwinnen?
Bueno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-01-06, 19:35   #27
Actief Lid

eltjored's avatar

Nationaliteit:
de stoomlocomotief blijft in een plaatsje staan waar alleen een herberg is en verder weinig tot niets. Hier moet je dus 2 uur wachtten tot de trein weer verder gaat rijden of je moet gaan eten in de herberg, wat niet alle reizigers leuk vonden.Overigens is de tocht met de stoomlocomotief best wel leuk, tenzij je nederlanders bij je in de coupe hebt van het type Flodder.Deze grote luidruchtige familie zou wel even aardige mensen uit Tsjechie uit de naastgelegen coupe pesten zodat deze zouden vertrekken naar een andere wagon en zij daar het rijk alleen hadden. Tsja, dan durf je in Tsjechie nergens meer te vertellen dat je uit Nederland komt......
eltjored is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-01-06, 13:40   #28
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Nee hoor, het is helemaal niet te laat je reactie. Ik vind het juist leuk om informatie uit de omgeving te krijgen. Alles wat ik tot nog toe heb gehoord is erg positief en ik krijg dan ook al erg veel zin in de zomer.
garoon is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-01-06, 10:08   #29
Lid

Zwervers's avatar

Nationaliteit:
Informatie over Autocamp Olsina?

Wij willen dit jaar voor het eerst naar het zuiden in Tsjechië. We hebben wel een camping gevonden maar kunnen geen web-site van hun vinden, het gaat om Autocamp Olsina lipno in Cerna v Posumavi.
Ik hoop dat iemand deze camping kent of dat er mischien foto's zijn van de camping en omgeving die iemand naar ons wil sturen.
Jullie mogen het ook direckt door sturen naar onze e-mail
t.menzing@wanadoo.nl

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Thom.
Zwervers is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-01-06, 10:15   #30
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
De website wordt eerder al genoemd in dit onderwerp, Thom. Gewoon e.e.a. even goed doorlezen...

www.atcolsina.unas.cz
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels