|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
|
Wintersport in het Adelaarsgebergte (Orlicke Hory)
Wij gaan vrijdagavond op wintersport naar een klein plaatsje (Podlesi) bij Zamberk. We weten alleen niet hoe we het beste kunnen rijden. We komen vanaf Enschede. We dachten zelf richting Dresden, maar waar precies de grens over, en dan via de snelweg en Praag of een andere route? wie helpt ons?!
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Re: wintersport in het adelaarsgebergte (Orlicke hory)
Hoi Bossie,
Je kunt het beste niet via Dresden ivm sneeuw. Als je daar de grens over wil zit je met het probleem dat je op een normale provenciale weg door de bergen vanaf Dresden naar de grens rijdt. Is niet aan te bevelen, zeker niet met sneeuwval. Ik rijd ook geregeld vanaf Haaksbergen naar CZ en het beste is om in Duitsland de 31 te pakken richting Oberhausen, daarna de 3 volgen naar Nurnberg en dan de 6 richting Plzen. Dan in Tsjechie de snelweg naar Praha en dan richting Hradec Kralove. De route is mischien 100 kilometer langer maar je bent sneller omdat je bijna alleen snelweg hebt. Let alleen wel op dat het dit weekend op de 3 richting Nurnberg best druk kan zijn ivm alle wintersporters die naar Zuid Duitsland of Oostenrijk vertrekken. Succes en laat weten hoe de vakantie was. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Hoi Tieske,
Bedankt voor de tip, we zullen het nog eens overleggen en hopen dat de reis goed verloopt. groet, bossie |
|
|
|
#4 |
|
Volwaardig Lid
|
ik ga 2 keer per jaar skien in CZ.
Ik ga naar Cenkovice en Ricky Ligt allemaal in richtiung van Hradec, voordeel daar is dat er weinig mensen zijn . Nog cau ondra |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Hoi Tieske,
Wij zijn toch via Dresden gegaan, we hebben s'nachts gereisd en het ging erg goed. Ook bij de grensovergang hebben we geen problemen gehad. We zijn daarna wel op de snelweg richting praag gegaan, was ook erg rustig. We waren na 12 uur reizen in Destne v ..... . Onze vakantie was zeer geslaagd, veel sneeuw, goede pistes en alles is tenminste nog te betalen. Zeker een aanrader voor mensen die goedkoop op wintersport willen. bossie ![]() |
|
|
|
#6 | |
|
Nieuw Lid
|
skien in Cenkovice
Citaat:
Mijn vraag is is het daar een beetje te doen om te leren skieen? En de wegen zijn die ook een beetje sneeuwvrij of moet ik rekening houden met wegen vol sneeuw? |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
Wij gaan altijd skieen in Destne in het Adelaarsgebergte en de wegen daar zijn altijd schoon tot aan Destne zelf daar ligt wel de sneeuw op de weg maar is met winterbanden goed te doen.
Hoe het in Cenkovice is weet ik niet daar gaan wij dit jaar ook een kijkje nemen en ook van Ricky kan ik het niet zeggen. Heel veel skiplezier zou ik zeggen. Hoe komen jullie erbij om naar het Adelaarsgebergte te gaan om te skieen? Ik ben daar erg in geinterreseerd omdat wij daar een pension en een camping willen gaan beginnen (zo'n 15 min van Destne)en omdat het gross altijd kiest voor het Reuzegebergte. Dan zou je misschien denken dan ben je toch gek dat je in het Adelaarsgebergtegebied gaat zitten, maar wij gaan proberen (reklame)om de mensen toch die kant op te krijgen. En tsja kijk maar onderaan dit berichtje wie niet............................
|
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
Wij gaan dus die kant op om de reden die je zelf ook al aangeeft, het is er minder druk.
Voor ik deze boekte heb ik me wel georienteerd via deze site en kwam er zo achter dat het reuzengebergte wel erg druk was vandaar. |
|
|
|
|
|