het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 20-12-05, 16:42   #1
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Tsjechië: ja of nee?

Hallo Allemaal,

Ik ben aan het zoeken naar een leuke reis in mijn zomervakantie. Al meer dan eens is mijn oog gevallen op Tsjechie, maar het is er nog nooit van gekomen.
Ik ben totaal niet bekend met Tsjechie, dus ik zou graag wat meer weten.

Ik heb een leuk hotel gezien in de wintersportplaats Spindleruv. Is deze plaats ook aan te raden voor de zomer ?
Ik en mijn partner zijn mensen die hun vakantie graag gebruiken om alles te zien wat er maar te zien is. We zijn dus erg benieuwd of dat in Spindleruv en omgeving mogelijk is. Zijn er dingen om te zien en te doen ??

Als iemand een andere locatie in Tsjechie weet van waar uit veel te zien en te doen is ( behalve Praag, dat is bekend ) dan hoor ik dat graag.
Ik wil naar Tsjechie met mijn eigen auto, dus vervoer is geen probleem !

Groeten André
Andre Doller is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-05, 16:52   #2
Actief Lid

Kvetinka's avatar

Nationaliteit:
Je kan zoveel zien en doen in CZ. Maar dat is ook afhankelijk van wat je wil zien en doen. Het is echt een aanrader. Gewoon lekker op het net kijken.....en er zijn zeker veel leden die je nog advies geven.

Eens moet de eerste keer zijn, hah...

Kvetinka
Kvetinka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-05, 19:28   #3
Actief Lid

sylvia's avatar

Nationaliteit:
Hallo Andre.

Wij hebben een boerderij in het noorden en dit ligt in het gebied de Ceský Ráj of te wel Boheems Paradijs.
Dit gebied ligt net voor het Reuzengebergte waar Spindleruv zich ook bevindt.
Op mijn website heb ik ook leuke en interessante gegevens staan van de omgeving.
Kijk in mijn profiel en klik bij de site aan.

Succes ermee en ik wens je veel plezier in Spindleruv.

Groetjes Sylvia
sylvia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-05, 19:45   #4
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Welkom op het forum André, als je wat meer wilt weten, zit je hier alvast goed. Het reuzengebergte is een ideale uitvalsbasis om een heleboel mooie dingen te zien. Dus lees en kijk het forum eerst eens door en je zal beslist een en ander in de buurt vinden. Als er later nog vragen zijn komt er beslist een duidelijk antwoord.

Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-05, 19:45   #5
Actief Lid

Michel Nas's avatar

Nationaliteit:
Hallo Andre

In 2004 zijn wij in het Reuzengebergte geweest nabij Trutnov. We hebben daar 3 weken op de camping gestaan en ons geen moemnt verveeld. Er zijn heel veel mooie dingen te zien, en je kunt er ook prachtig wandelen, fietsen, en allerlei dagtochtjes te maken. kortom te veel om op te noemen en dus geen moment om je te vervelen.

succes ermee en vast veel plezier gewenst

groeten Michel
Michel Nas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-05, 19:53   #6

kukel's avatar

Nationaliteit:
Beste Andre,

21 jaren jong.
Vriend ontdek de wereld, te beginnen met Tsjechie.
Maar let op!!.
Voordat je het weet ben je verslaafd aan het land en daar helpt geen enkele overheidscampagne tegen!

Je bent dus bij deze gewaarschuwd.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-05, 20:08   #7
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Spinderluv Mlýn is ook in de zomer een aanrader.... tja en andere leuke gebieden in Tsjechië.... Zuid Bohemen is ook zeker aan te raden.... Veel mooie kastelen, historische stadjes. Verder is West Bohemen aan te raden vanwege de kuuroorde daar, of Tsjechisch Zwitserland met zijn lavarotsen en de grootste stenen brug van (midden) europa.... of Moravië, een stuk minder toeristisch, maar veel natuur.......

Tja, welk deel van Tsjechië is eigelijk niet aan te raden ???
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-05, 21:53   #8
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Of je in Tsjechië op vakantie moet gaan moet je vooral niet vragen op een Tsjechië-forum...
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-05, 23:14   #9
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Bedankt voor de reacties ( vooral Dieter...)
Ik ga alle sites eens even rustig bekijken......
Andre Doller is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-05, 23:18   #10
Volwaardig Lid

dijk's avatar

Nationaliteit:
Beste Andre

Het is dus zo als anderen ook al zeggen. Het is een prachtig land. We zijn buiten de skivakanties 2 x in het voorjaar naar het Reuzengebergte geweest. Omgeving Rokytnice, Vrchlabi en Spindleruv mlyn. In een woord geweldig. Ik wist niet dat Tsjechië zo mooi was. We zijn helemaal verliefd op dit land geworden. Er is echt veel te zien, prachtige natuur, veel wandelen en schitterende plaatsen te bezichtigen. Voor elk wat wils. Ik hoop dat je een goede keuze maakt. We zouden zelf ook graag in de zomer gaan, het weer houdt ons een beetje tegen en de kinderen. Maar eens zullen we in de zomer gaan om nog meer Tsjechië te zien
dijk is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels