Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Sport & Ontspanning - Tsjechische Topsport
Voetbal: Sparta of Slavia

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 12-12-05, 17:30   #1
dieter
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:

Tijdens de recente derby tussen Sparta-Praha en Slavia-Praha die door Sparta dik verloren werd bemerkte ik de heftige emoties tussen de fans van beide clubs. Niet vreemd voor een stadsderby.

Alleen ik bevond me niet in Praag maar een heel eind erbuiten in het Adelaarsgebergte en daar zweerde men bij Slavia. In de dorpen rond Praag waar ik kom is het een en al Sparta wat de klok slaat.

Vraag ik me af: waar ligt de waterkering, wanneer ben je Sparta-fan en wanneer Slavia-fan?
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-12-05, 18:36   #2
brno05
Actief Lid

brno05's avatar

Nationaliteit:
sparta is vaak de club van de upperclass en slavia van de werkklasse ik woon in het adelaars gebergte en van de 10 mensen die van voetbal houden zijn er ongeveer 2 voor sparta en 8 voor slavia. je kan het verschil een beetje zien tussen ajax en feyenoord
brno05 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-12-05, 19:20   #3
dieter
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
De meest fanatieke Slavia-fan die ik tegenkwam in het Adelaarsgebergte was een ex-burgemeester uit de middenklasse: wat hoorde ik hem tekeer gaan in de woning boven mij bij elk Slavia doelpunt...

En aan je avatar (of hoe zoiets ook heet) te zien: inderdaad lekker biertje die Primator uit Nachod!
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-12-05, 20:52   #4
stef
VIP Lid

Nationaliteit:
sympathy for slavie!
mrtvej spartan dobrej spartan
stef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-12-05, 03:20   #5
brno05
Actief Lid

brno05's avatar

Nationaliteit:
dieter primator heeft op dit moment een nieuw biertje de 13...heel erg lekker kom net thuis, sem byla s kamarady na pivo...chlastat ne,, jenom na chut zatim
brno05 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-12-05, 09:30   #6
Tieske
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Er is natuurlijk maar 1 club in Praha en dat is Bohemians!
Maar als ik moet kiezen tussen Sparta en Slavia gaat naar de laatste mijn voorkeur uit! Slavia ligt aan de goede kant van de rivier.

Het schijnt trouwens dat Sparta vroeger ook de club was van de bevoorrechte topcommisionarissen van de communistische partij, daarom ook heeft dat clubbie gelijk bij mij zijn sympathieen verspeeld.
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-12-05, 17:07   #7
stef
VIP Lid

Nationaliteit:
tieske! great! bohemiannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnns nananananananana bohemka forever! Mijn vrienden van pardubice gaan regelmatig naar bohemka,(fk as pce- bohemians hebben een friendship) en eind oktober kon ik eens mee. schitterende sfeer gewoon, smorgens trein naar praag, samenkomst in een hospoda(die blijkbaar alleen toegankelijk was voor bohemka fans, alé fans, het waren de berserk en tornadoboys die er zaten: meest radicale linkse groep).

sfeer was uitstekend, we speeldden in 'breznov' ofzo, ook in praag. een 1000-tal bohemaci, heel de match gezangen. na de match weer richting hun lokale hospoda. dan kregen we het idee om naar zizkov-hradec kralove(hradec:onze grootste vijand) te gaan, uiteraard werden we niet toegelaten en met de gevolgen vandien,waar ik wijselijk zal over zwijgen . na het tumult zijn ik en men pce friends naar hc sparta - hc pardubice geweest. 2 sportmatchen op een dag, en 1 niet toegelaten. zalige dag. Bohemka: een echte volksclub!
Oud 13-12-05, 17:35   #8
wilco l.
Actief Lid

wilco l.'s avatar

"Slavia " Waarom? Omdat mijn vrouw daar vroeger handbalde, en de rest v/d Familie is voor "Sparta" effe pesten
wilco l. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-12-05, 17:42   #9
Tieske
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Precies Stef. Wat een toeval, zijn we beide voor HC Pardubice en FC Bohemians!
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-12-05, 20:53   #10
stef
VIP Lid

Nationaliteit:
tieske, zo wij weten wat dat kwaliteit is he)).

hoeveel matchen van pce al gezien? ik zit dit seizoen aan 6,eind december nog 3.in totaal al een 50 matchen.dit seizoen hebbek zelfs een abo: altijd plaats dus.
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed