![]() |
|
|
#12 |
|
Volwaardig Lid
|
Deze zomer zijn wij op Olsinach geweest. Het is een leuke camping, pal aan het meer. De camping wordt de komende jaren uitgebouwd volgens de eigenaar. Het sanitair was prima en voldoet aan Nederlandse eisen. Toen wij er waren, in het hoogseizoen was het super schoon. Het was heel rustig op de camping en zoals op de meeste campings daar, mag je zelf een plaats zoeken. Veel plaatsen hebben schaduw.Je kunt in het meer zwemmen. Er waren meerdere gezinnen met kinderen. Met wat oudere kinderen moet je het treffen. Maar als je al die extra luxe niet nodig hebt en je weet je goed met elkaar te vermaken is het een eldorado.Ook de omgeving is mooi. Een keertje varen op de Moldau en een bezoek aan Ceske Krumlov zijn welbesteed. Misschien tref je ons er volgend jaar ook wel weer aan. Veel succes met zoeken. Betty
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Moderator
|
Misschien moet je gewoon even op de website kijken?
![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Volwaardig Lid
|
Volgens de campingeigenaar komt de camping dit jaar weer in de ANWB-gids, dus daar kun je het adres vinden.
Heb ondertussen op de site van ACSI gekeken. Via deze site kom je bij een reserveringsformulier. Trouwens wij hadden de plaats voor het uitzoeken. Er was heel veel plaats, maar het weer was dit jaar niet zo goed. Veel succes. Betty |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Geblokkeerde account
|
Citaat:
Wij gaan ook met 2 stellen (vrienden) en staan graag naast elkaar, dan hebben derden geen last van oversteken, roepen , samen borrelen , bbq, etc. Zomaar en niet verkeerd bedoeld. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Volwaardig Lid
|
Er zijn geen afgebakende plaatsen. Je zoekt zelf een plaats en dat doen anderen dus ook.Even overleggen denk ik om wat ruimte te houden. Zo gaat het op veel campings in Tsjechie. En ik moet zeggen, het heeft wel wat. Ook het stoeken van vuurtjes geeft voeding aan nostalgie.Kinderen vinden het fantastisch en wij ouderen genieten mee. De eigenaar had afgelopen jaar resthout klaar liggen, dat mocht gebruikt worden. Genieten was het wel ondanks de kou.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Volwaardig Lid
|
Wij zijn er afgelopen zomer dus ook geweest. Wij konden hout kopen op de camping. Een kruiwagen keurig ghakte blokjes voor 100 kronen. Dit heeft ons toch weer een paar avonden warm gehouden. We hebben een keer tijdens een wandeling villa Bohemia bezocht. Niet te vergelijken met Olsina. Ziet er keurig uit. Voor ons een beetje te strak. Bij Olsina sta je eigenlijk midden in de bossen, terwijl bohemia kunstmatiger is aangelegd. Het sanitair was er echt super, maar daar was de prijs dan ook naar. Geef ons dan Olsina maar.
Vanwege de kou zijn we later naar Besiny gegaan. Met hogere temperaturen waren we vast langer gebleven. ![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Geblokkeerde account
|
Ik schrik me een hoedje, wat zijn de gemiddeldde temperaturen in Zuid Bohemen eind juni medio juli ??, Een winterjas neem ik nooit mee op mijn zomervakanties en een regenjack ook liever niet.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Forum Freak
|
Tsjechie heeft een landklimaat maar wel boven de Alpen, dus nog niet erg stabiel.
Wij hebben in juni sneeuw meegemaakt en die bleef een halve dag liggen dus het was echt koud!! maar ook in maart 20 gr. C. Dus neem alles mee, dikke trui, zeker een regenjas en ga genieten!!! |
|
|
|