![]() |
|
|
#31 |
|
Actief Lid
|
inderdad wouter. Exxon zit in Flora Palac! Voorlopig nog geen uitbreidingen, maar dit zit er wel aan te komen. Tegenover ons kantoor zijn ze een nieuw kantoorgebouw aan het verwezenlijken dus wie weet?
groet |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Niet Actief Lid
|
Grafton Recruitment
Hallo allemaal,
Zo te zien aan jullie berichten heeft er nog een paar mensen ervaring met Grafton Recruitment. Ik ben toevallig vorige week ook voor een gesprek bij Grafton in Praag geweest, omdat ik na een aantal jaren werken en leven in Nederland terug naar mijn wortels = Tsjechie keer. Ik werd ook direct voor een sollicitatiegesprek bij SAP geweest en ben ik nu in onderhandeling met SAP. Zouden mij jullie wat meer kunnen vertellen over de arbeidsvoorwaarden die bij Siemens en/of Exxon worden aangeboden, zodat ik nog kan vergelijken. Momenteel ben ik nog aan het werk in Nederland, dus heb ik niet de kans meerdere gesprekken te voeren d.w.z. ook bij andere bedrijven dan SAP. Nu sta ik voor de keuze, maar zo te zien aan jullie berichten ken ik waarschijnlijk niet goed de aanbod. ...Ik spreek Tsjechisch en Nederlands, ook Engels......Kunnen mij jullie misschien een advies geven? Bedankt voor de moeite, Janina |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nieuw Lid
|
Sollicitatie gesprek Exxon Mobil
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje. Ik heb morgen een sollicitatie gesprek met iemand van Exxon Mobil Praag. Er zijn vast wel wat mensen die daar ook een gesprek hebben gehad of die daar werken. Kan iemand mij een beetje een idee geven wat ik ongeveer kan verwachten?
Alvast bedankt! Rico PS, Ik ben erg laat met mijn vraag dus alle snelle reacties zijn zeer welkom. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Volwaardig Lid
|
Zo te lezen, Beste Medeforumgangers ben ik niet de enige die dus soortgelijke rvaringen met Grafton en ExxonMobil heeft. Ik stuurde n cv naar Grafton als reactie op n advertentie en binnen 10!!! minuten belde Grafton me al op. Dat ze heeeeel veel interesse hadden enzovoort. 'sMaandags op gesprek geweest bij Grafton en meteen ook maar de proeftestjes gedaan die vlg meneer Graftombe perfect waren. Hij stuurde meteen mijn cv door nr Exxon en diehadden dr ook wel oren naar. Nog een keer testjes bij Grafton gedaan. Was volgens hem ook ok. Tegelijk met mij was er een Tsjechisch meisje die vers uit Nederland kwam. ze vertelde mij dat ze wel Nederlands verstaat, maar het niet spreekt. Uit het gesprek bij Exxon ( met n Engelse groepsmanager)werd mij duidelijk dat 1 Grafton mij voor n andere funktie gestuurd had dan waar ik op solliciteerde en 2dat de voornoemde juffrouw al aangenomen was (ws omdat ze minder verwachtingen tav salaris had dan ik).
Al met al kwam het op mij over als een voorgekookte show. Ik had er ook meteen gemengde gevoelens over. Ik heb 16 jaar in het internationale transport achter de rug , dus ik durf wel te zegen dat ik wel n distributieritje in elkaar kan knutselen( wat ook bleek uit de testen). En dan geen interesse voor iemand die Engels, Nederlands, Duits en Tsjechisch spreekt en verstand van transport heeft? Kennelijk heb ik iets verkeerds gedaan of gezegd of men zoekt daar mensen die nix kosten? Ik zal t antwoord wel nooit krijgen. Ik ben ook al ns bij n ander klupje geweest waar ze iemand zochten die Nederlands spreekt. mooie beloften (gegarandeerd een baan bij de start vh volgende project), nix van terug gehoord. Nu werk ik voor iemand die zich tot nu toe aan al zn beloften houdt (in de bouw)en die ook nog eens zo flexibel is dat ik 4dagen/week mag werken ipv 5. ik zoek geen kantoorbaantje meer;ik denk dat ik niet goed val(lees;teveel eigen ideeen en visie). Groeten uit Hvozdnice |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nieuw Lid
|
Aanstaande donderdag is er een open dag voor geinteresseerden in een baan bij ExxonMobil in Praag. Kijk voor meer info op:
www.exxonmobil.cz Als je dus wilt weten hoe het echt bij Exxon is, dan kan je hier informatie krijgen, rond kijken, en met werknemers praten. (waarschijnlijk wel werknemers die alleen maar positief zijn) Er zijn bij Exxon veel leuke banen op verschillende niveau's. Er zijn zowel banen voor starters en onervaren mensen als ook banen met veel uitdaging waar een behoorlijk stukje ervaring voor nodig is. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Volwaardig Lid
|
Volgens mij is dat idd het geval. Dat zedus iedereen uitnodigen zelfs als die alleen maar weet hoe n nederlandse postzegel eruit ziet:-)
Dat ligt vlg mij niet zozeer aan Exxon, maar aan de bemiddelaar (in dit geval Grafton?) Heb morgen weer n gesprek waarvan ik niet weet wat ik ervan moet denken. Nou ja , we zien wel waar t schip strandt:-) |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Actief Lid
|
er zit een kans in dat Grafton straks niet meer de recruitment doet voor Exxon Mobil. Het Engelse bedrijf Launch Offshore is in gesprek met Exxon. Wat ik ervan begreep is het enige "probleem" dat Exxon een soort wurgcontract heeft met Grafton en dat ze er dus niet zomaar onderuit kunnen. Blijkbaar is met mij Exxon toch ook niet geheel tevreden over het recruitmentbeleid van Grafton.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Actief Lid
|
Ik heb een tijdje voor ExxonMobil gewerkt en ben ook via Grafton daar terecht gekomen.
Het was inderdaad niet heel overzichtelijk hoe de samenwerking verliep. Dit is al ruim 2 jaar geleden en toen was er nog niet zo veel aanbod in vergelijking met nu. Sinds de eerste keer dat ik een sollicitatiegesprek had met Grafton tot aan de contracttekening zat 1 maand. Van deze gesprekken heb ik er uiteindelijk 4 gehad, dat sloeg nergens op. Iedere keer weer voor een andere functie. Toen er later mensen van baan wilden wisselen bleek het onmogelijk dit via Grafton te doen, omdat deze afspraken gemaakt hadden met ExxonMobil direct iedereen naar hen door te sturen. Nu zitten ze zelf in het nauw en moeten ze zich vrij kopen. Dat is een mooi koekje van eigen deeg dan !Ik heb op zich een redelijke tijd bij ExxonMobil gehad, maar als toch zou ik jullie (de mensen die geïnteresseerd zijn/waren) willen adviseren nog even verder te kijken. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nieuw Lid
|
Ik heb ook grafton (al snel) aan de telefoon gehad en hij vroeg mij ook of ik zo snel mogelijk naar praag kon komen.
Nu wil ik daar best zelf voor betalen voor het eerste gesprek! maar wie betaalt de daarop volgende gesprekken?? ik bedoel de reiskosten....vliegtickets enz.! |
|
|
|