|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Kramolin
Hallo allemaal, we gaan dit jaar voor het eerst naar Tsjechië en voor het eerst naar Kramolin. We zitten in het dorp Lachovice bij Vyssi Brod. Hebben jullie nog tips?
Zijn er bijvoorbeeld uitgaansmogelijkheden en apres ski? En zijn de snowboardverhuurders okee? Heeft iemand goede ervaringen met een specifieke verhuurder. Hebben jullie uberhaupt goede ervaringen met Kramolin? Zijn er nog meer skigebeiden in de buurt en zijn er nog zaken waar je rekening mee moet houden? Wat betreft winterbanden / sneeuwkettingen, nodig? Zijn de wegen goed? En het skigebied, kan je je daar een week vermaken? Wij zijn een groep twintigers, is het daar alleen voor familie? Of is het ook oke voor oudere jongeren? Graag reaktie, we weten bij god niet waar we heengaan... Spannend... Groeten Maxx |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Eerste keer Kramolin!! (Lipno) Wie heeft tips??
Ik ga er zelf al jaren heen, we gaan altijd met de hele familie (waarvan 5 a 10 mensen tussen de 17 en 21) Ik heb er vorig jaar zelfs mijn Tsjechische vriendje ontmoet.
Kramolin is steeds moderner aan het worden, toen we er voor het eerst kwamen moesten we nog met de auto vanuit Lipno naar Vyssi Brod om te pinnen. Nu de populariteit groeit is men aan het doorbouwen. Op Kramolin stond vorig jaar ineens een stoeltjeslift, en tegenover ons vakantiepark Marina Lipno is nu een boulevard waar vanalles te krijgen is (van pizza's tot snowboards) maar heel groot is het nog niet (voor Tsjechische begrippen wel! en helemaal als je, zoals ik, de groei van dichtbij hebt meegemaakt sta je ff te slikken om wat er ieder jaar weer bijgekomen is) Ze zijn nog druk bezig, maar het begrip Apres-Ski kennen ze niet echt. Op ons vakantiepark is wel een heel gezellig cafe-restaurant met een Nederlandse eigenaar, wij nemen ieder jaar onze eigen cdtjes mee en dan gaan we wel los. Meestal gaan we na het skieen/snowboarden (op de niet al te grote pistes, maar over de Oostenrijkse grens zitten nog een aantal leuke afdalingen, das een uurtje rijden) bovenaan de piste (Kramolin) even wat drinken en daarna naar beneden. Wanneer wij beneden zijn, skieen wij ons park op, jullie zullen daar waarschijnlijk in de auto stappen. We douchen, gaan lekker wat eten (20 euro, 4 personen, buikje vol) en daarna gaan we wat drinken bij het cafe-restaurant van die Nederlandse eigenaar. Belangstellenden gaan daarna Lipno in waar een (tegenvallend, maar bij gebrek aan betere) discotheek (zoals ze het zelf noemen, wij noemen het jeugdhonk) zit. Wel hebben we vorig jaar op het punt gestaan een avondje naar Vyssi Brod te gaan (daar schijnen leuke tentjes te zitten) maar de wegen waren te slecht voor ons, onervaren rijders Dit jaar misschien wel!Als je met een leuke groep bent en een paar malle cdtjes meeneemt kom je een heel eind. Aan het dure bier zal het niet liggen, dat is er niet. ![]() Wanneer gaan jullie? Wij zijn er van 12 t/m 19 februari weer, ik heb er nu al zin in. Meer info kun je ook vinden op www.lipno.info of www.kramolin.cz Laat even weten waar je precies zit want de plaatsnaam zegt me niet direct iets.. Maar mocht je nog vragen hebben, stuur me even een persoonlijk bericht of reageer hier weer even ![]() Hoop dat je hier in ieder geval vast iets aan hebt! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Wauw, wat een uitgebreid antwoord. Ik was inmiddels best bezorgd dat het om een of ander achteraf-oosteuropees dorp met een kerk en een geit was. Dus jouw reaktie geeft me veel hoop over de locatie, je hoort iedereen voornamelijk over Splinderuv Mlyn. Maar goed, wij gaan dus van 21 januari tot 29 januari. We hebben de snowboards al gereserveerd bij Lipno Ski Areal. Het dorp waar we zitten heet Lachovice en ligt 3km van Vyssi Brod, maar het ligt volgens mij dichter bij Lipno Stausee (stuwmeer).
Echt fijn om te horen dat het jullie bevalt. Wij hebben ook echt geen hoge eisen, we zijn met een gezellige groep en maken het onszelf naarde zin. Maar er moet wel wat te boarden zijn...JIPPIE, echt onwijze zin om te gaan, voor mijn part slaan we kerst over en gaan we direkt... ![]() Hartelijk dank voor je reaktie, nog een vraag: de pisten in Oostenrijk: is dat een groter skigebied, waar we zaten in Insel had je een rit van 6,5 km naar beneden de berg af, daar houd ik echt van, we klagen niet hoor, als we maar kunnen boarden!! Groetjes Maxx |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Volwaardig Lid
|
De pistes in Hochficht (Oostenrijk) zijn 1 tot 2 kilometer lang, eentje is 3,4 km. Hehe, ff opgezocht op internet. Maar die zijn allemaal langer dan de afdalingen op Kramolin, die onder de kilometer zitten. Wat wij meestal doen is een paar dagen in skieën of -boarden op Kramolin, als het goed weer is (dus geen sneeuw) en de wegen zijn begaanbaar, dan vertoefen we een paar dagen in Hochficht waar de afwisseling wat groter is.
Het is voor een ervaren skieër echt geen paradijs, en het weer moet je meezitten (nu ligt er nog maar 45 cm sneeuw dus wees blij dat je nog ff mag wachten ) Maar dan kun je je er inderdaad zeker een week vermaken.Er zitten toch wel vooral families. Maar als ik het zo lees gaat het jullie wel lukken om er zelf een feestje van te maken! En wat je vooral moet doen; vraag de Tsjechen waar je leuk uit kunt gaan, ze helpen je graag, en zijn wat dat betreft erg spontaan! Splinderuv Mlyn > wie? Veel plezier! Mocht je voor eind januari nog meer vragen hebben, ik help je graag.. Ben idd enthousiast he? Haha, heb er ook zin in! |
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Hee hoi,
Wij gaan met oud en nieuw naar Kramolin op wintersport. Wou wel eens wat info over waar je de skipas kunt krijgen, waar les, en waar je de ski's kunt huren etc. We gaan met een mannetje of 9, dus wordt wel gezellig. Wij vertrekken van groningen, dus wel mooi eindje rijden. Maar kun je mij daar nog wat informatie over geven? Hoor ik het wel. Bedankt, Marcel Kremer |
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
eerste keer kramolin
marcel wij gaan ook met de kerst en oud en nieuw weer naar kramolin
De ski's kan je huren op het park en of op de boulevard aan de overkant van het park, op het park is het alleen iets goedkoper en je hoeft er geen borg te betalen, dit gaat op het nummer van je huisje. De skipas koop je aan de balie van de skipiste, dit is de weg onderdoor en je loop zo tegen de piste op.de skilessen kun je op het park regelen of boven op de piste ,rechts de stoeltjes lift uit en naar de houten hut toe glijden en daar je les regelen ,afgelopen jaar was twee uur les 300 kronen en prive les voor twee uur 600 kronen ,maar dit was vorig jaar. zoals je gelezen had van maxx dat er een hollandse eigenaar in het cafe zit ,deze is er niet meer het is nu helemaal tsjechies geworden. als je wilt weten hoeveel sneeuw er ligt kan je op de volgende site kijken hoeveel er ligt http://www.holidayinfo.cz hier kom je alle sneeuwpistes tegen die er zijn in tsjechie ,als je tsjechies niet zo goed is kan je hem engels maken en dan naar beneden scrolen en daar lipno aan klikken hier zie je nu stand van zaken op de piste door op het tabblad cam te klikken |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Kramolin
Waar kan ik het beste skis huren in Kramolin ?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Volwaardig Lid
|
op de boulevard van Lipno = de plaats bij ski-centrum Kramolin zitten diverse verhuurbedrijven naast elkaar, voor skis, snowboards, langlauflatten, les, etc.=> vorig jaar was er in de zeer drukke kerstvakantie nog genoeg materiaal te huur
groeten Fenna |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
Wat is er te doen in Kramolin?
Wij gaan over een week naar
marina lipno
en zouden graag willen weten wat je daar zoal kan doen. Kun je daar bijv. een sneeuwscooter huren?
![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
wij gaan naar
marina lipno
over 5 dagen hoop dat we er wel een beetje kunnen skien...................
![]() |
|
|
|