het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 15-09-05, 10:58   #11
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Re: Rijbewijs verlengen in Tsjechië

Nou, dat is inderdaad een probleem. Ik heb net deze vraag doorgestuurd via e-mail, zodra ze antwoord geven laat ik het hier wel even weten. Maar ik vrees dat jij dit al gedaan hebt en dat je geen stap verder komt. Lekker hé die EU
Esthertje is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-09-05, 14:11   #12
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:

misschien had je het rijbewijs "om moeten zetten"; en pas daarna verlengen. Mijn vrouw heeft dit in de omgekeerde richting probleemloos kunnen doen. (rijbewijs was nog wel geldig overigens.)

In ieder geval succes!

Se pozdravem,
Josef
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-09-05, 15:45   #13
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:

Dit kon niet, werd er gezegd, omdat het rijbewijs alleen verlengd kon worden in Nederland, en aan de hand daarvan krijg je een Tsjechische, dit was toen Tsjechië nog niet in de EU zat. Wanneer dit nog steeds zo was, was het nu geen probleem geweest. Het omgekeerde verhaal van Tsj naar Nl is zoiezo anders. Voordat Tsjechie in de EU zat moest je in Nl opnieuw je rijbewijs halen, nu zul je dat idd om kunnen zetten. De enige hoop die ik heb is dat dat nu misschien hier ook wel kan met een nog geldig rijbewijs, ik wacht het antwoord van het CBR nog even af.
Esthertje is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-09-05, 12:52   #14
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:

De Nederlandse Ambassade weet misschien meer van het probleem en zou wellicht even kunnen bemiddelen, daar zitten ze namelijk (oa) voor.
En is er geen Ombudsman/vrouw?
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-09-05, 14:02   #15
Nieuw Lid

De Ambassade is al direct door ons ingeschakelt en heeft ons een paar tips gegeven maar die hebben ons niet geholpen We hebben ook contact met de ministeries van Verkeer en Waterstaat en van Buitenlandse Zaken uit Nederland We wachten nog op antwoord van deze ministeries De Ambassade heeft contact met het Tsjechische Ministerie van Verkeer maar de vrouw die er over gaat heeft heel vaak vakantie of is niet bereikbaar Wij zijn hier nu al 4 maand me bezig maar nog steeds geen vooruitgang
krakonos is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-09-05, 15:26   #16
VIP Lid

Beruska's avatar

Ik heb een tsjechisch rijbewijs en het is geldig zolang ik leef! Achter 'geldig tot' staat er namelijk geen datum ingevuld en dat is geen fout maar gewoonlijk. Iedereen met een tsjechisch rijbewijs die ik ken heeft het ook zo.
Handig, geen zorgen met het verlengen.
Beruska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-09-05, 17:51   #17
Volwaardig Lid

kruimel's avatar

nog even een kort vraagje.Ik heb een nederlands nog geldig rijbewijs, kan ik dit nu gewoon omruilen voor en Tjechisc????
kruimel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-09-05, 03:32   #18
Nieuw Lid

het Nederlands rijbewijs omzetten is geen probleem (Dit moet trouwens binnen 90 dagen als je een verblijfsvergunning hebt) Een beedigde vertaling van je rijbewijs 2 pasfoto's Het aanvraagformulier invullen en inleveren bij het Mestky Urad afdeling rijbewijzen
Alleen de geldigheidsdatum bij ons in het Okres is het zelfde als de Nederlandse geldigheidsdatum en daar willen ze niet aan dat dit niet klopt (Europese wetten)
Oud 15-11-05, 00:45   #19
Nieuw Lid

Hoera na bemiddeling van de Nederlandse Ambassade met het Tsjechische Ministerie van Verkeer en inmenging van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken is het dan eindelijk gelukt
Maandag hebben we eindelijk het rijbewijs gekregen Deze is nu 10 jaar geldig Er werd uitgelegd dat wet 361/2000 anders is dan wet 91/439/EHS
En dat hierdoor er een meningsverschil is ontstaan Wij kunnen het verschil echter niet vinden maar dat geeft niet want we hebben hem eindelijk Groeten
Oud 15-11-05, 06:50   #20
Pivonist

Macek's avatar
Macek has a birthday  
Nationaliteit:
Nou gefeliciteerd, want is Tsjechië zonder eigen vervoer is voor ons een ramp. Nazdravi!!!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels