het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 06-11-05, 22:25   #61
Geblokkeerde account

Cor,

Ik ben sinds een week bezig om een onbekend land voor mij,te weten:Tsjechie te ontdekken.

Volgens mijn camping CD zijn er een tiental campings vergelijkbaar met de maatstaven die wij aan een camping stellen, van die 10 heb ik er inmiddels 4 benaderd , de reactie was : In Juni gesloten, wij gaan medio Juli open en sluiten weer medio September hoe profesioneel is een camping beheerder bezig resp. is dit een kortstondige tijdinvestering.

Cor jij weet meer van Tsjechie dan ik, jouw vraag :
waarom vallen de gekwalificeerde campings af? begrijp ik dus niet, en het geeft geen invuling aan mijn vraag.
Vonny is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-11-05, 22:33   #62
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Ik denk dat Cor "gekwalificeerde" verkeerd begrepen heeft. Jij bedoeld vast van de door mij "geselecteerde" vallen er 4 af. Dan zal hij het wel begrijpen en over de openingsperioden zal hij dus misschien wel meer kunnen vertellen.
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-11-05, 23:06   #63
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Eigenlijk vind ik dat wij best wel professioneel bezig zijn, maar wij moeten ook nog denken aan ons eigen levensonderhoud. Natuurlijk zouden ook wij wel het gehele jaar open willen zijn, maar het blijkt dat de piek toch echt ligt in het hoogseizoen ( de schoolvakanties dus ). Deze periodes zijn we dus als camping en pension zeker open.
We proberen het komende winterseizoen langer open te zijn, maar het blijkt dan toch erg moeilijk om je pension buiten de schoolvakanties vol te krijgen. Wat is dan professioneel : open zijn, zonder inkomsten of dicht, met je inkomsten in Nederland?
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-11-05, 23:14   #64
cor
Super Lid

Nationaliteit:
om een antwoord te kunnen geven :wat bedoel je met een gekwalificeerde camping?dat is mij echt niet duidelijk geworden.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-11-05, 23:26   #65
Geblokkeerde account

Cor:
Wij zoeken geen 10 sterren camping , maar wel een camping met goede faciliteiten en voldoende en schoon sanitair incl. koud en warm water, 6 ampere e -aansluiting, verharde -en verlichte wegen etc., dat is wat ik met gekwalificeerd bedoel.

Jan Nijdam:

Ik heb niets tegen jouw bedrijf stategie, ik constateer alleen dat Tsjechie zich richt op het hoog seizoen en niet op de 55 plussers.

Misschien toch maar weer naar La Douce France gaan.
Oud 06-11-05, 23:31   #66
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Vonny schreef:
..... ik constateer alleen dat Tsjechie zich richt op het hoog seizoen en niet op de 55 plussers.
Nou, dat lijkt mij een zéér voorbarige conclusie als je net een week bezig bent je op Tsjechië te oriënteren.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-11-05, 09:35   #67
cor
Super Lid

Nationaliteit:
als je inderdaad zo snel een conclusie trekt blijft er maar 1 ding ove"::::: la douce france!!!!!!!!
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-11-05, 10:10   #68
Geblokkeerde account

Ik ( 2 echtparen) blijf me wel orienteren op een kampeervakantie in Tsjechie , het moet alleen mogelijk zijn om in de maand Juni een 4 -tal campings binnen een straal van 200 km1 te vinden die open zijn en voldoende kwaliteit bieden.
Is er een boekje over Tsjechie wat aan te bevelen is ?

Sorry voor mijn eerdere toonzetting, Voorbeeld : Cor vraagt mij naar de betekenis van een gekwalificeerde camping, ik volg op dit punt beoordelingen van de ANWB en de ACSI, een advies volgt niet m.u.v ga dan maar naar La Douce France , een grapje wordt niet gewaardeerd.moet toch kunnen.
Oud 07-11-05, 10:17   #69
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Natuurlijk worden grapjes wel gewaardeerd, Vonny... Alleen kwam dit niet helemaal over als een grapje, geloof ik.

Je kan uiteraard afgaan op wat de ANWB te melden heeft over de diverse campings, maar het mooie van dit forum is nou juist dat je hier de persoonlijke ervaringen kunt lezen van mensen die (recentelijk) allerlei campings bezocht hebben.
Laat je dus niet uit het veld slaan als je niet onmiddellijk vindt wat je zoekt; neem nou maar van mij aan dat er vele campings zijn in Tsjechië die wèl vrijwel het gehele jaar geopend zijn.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-11-05, 10:34   #70
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Willem46 (eerste bericht)
Camping Na Spici in Radošov bij Karlovy Vary ligt langs de Eger. Deze rivier loopt van Cheb (Eger in het duits) tot Terezin (Theresienstad) en is m.i. overal na Karlovy Vary bevaarbaar. Vlak na Karlovy Vari zit er zelfs een wildwaterbaan in met van die poortjes boven het water.
De camping Na Spici is een plezierige moderne camping met restaurant maar in het hoogseizoen kan het er erg druk zijn. Zie verder op het forum voor info over deze camping.
Keesi is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels