het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-04-05, 20:04   #11
Lid

Re: Verkrijgen van een verblijfsvergunning in Tsjechie

Ik vraag me af of het nou duidelijker geworden is. Via het andere forum
(tsjechie-forum.com) kwam ik deze link tegen waar op zich interessante info op staat over dit onderwerp.

http://www.netherlandsembassy.cz/nl/...rend_goed.html

Citaat.

"Het aankopen van onroerend goed in Tsjechie door inwoners van een EU-lidstaat is sinds 1 mei 2004 mogelijk zonder dat hiervoor een SRO opgericht hoeft te worden. U moet hiervoor echter minimaal een Temporary Residence Permit hebben. Wanneer u geen goede reden heeft om in Tsjechie te verblijven (anders dan bv werk, studie of familie), kan het verkrijgen van een dergelijke verblijfsvergunning lastig zijn. Hierbij speelt ook dat de lokale autoriteiten nog niet altijd voldoende op de hoogte zijn van de nieuwe regels of deze op verschillende manieren interpreteren. De SRO contructie is relatief eenvoudig en u bent er zeker van dat u het beoogde object zult kunnen aankopen. Een directe aankoop is financieel en administratief veel aantrekkelijker, maar kan – wanneer er sprake is van een puur recreatieve aankoop – lastig te verwezenlijken zijn.

Voor meer uitgebreide info kijk even op de link, volgens mij verduidelijkt dit wel één en ander.
wildcard is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-05, 16:54   #12
Judith1
Gast

Verblijfsvergunning in Tsjechië - haken en ogen?

Mijn man en ikzelf zijn vast van plan om een recreatiehuisje te kopen in Tsjechie.
Echter het liefst zonder SRO ?

Wij wonen in Belgie en hebben beiden de Belgische nationaliteit. In Belgie mag je een tweede verblijfplaats hebben, dus hoeven we ons toch niet in B. uit te schrijven als we een tijdelijke verblijfsvegunning aanvragen in Tsjechie?

Als je zo een tijdelijke verblijfsvergunning in Tsjechie krijgt en je woont in B. , aan welke sociale en fiscale verplichtingen moet je dan in Tsjechie voldoen ? Is het waar dat je dan ook je B. inkomen in Tsjechie moet aangeven en ginder tax op moet betalen ?

Nog een laatste vraag hoeveel dagen per jaar mag je in zo een recreatiehuisje verblijven?
  Bericht citeren in antwoord
Oud 04-11-05, 19:39   #13
Super Lid

Nationaliteit:
Ik woon niet in Belgie en heb dus ook geen verstand van zaken wat betreft je vragen over de belgische wetgeving. Over de nederlandse wetgeving is al het een en ander geschreven op het forum, gebruik hiervoor de zoekfunctie . Wellicht kunnen de Belgen onder ons je verder helpen. Met vriendelijke groet, Lina
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-11-05, 19:56   #14
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Dit wordt iets voor forumlid vlad die als Belg in Brno woont en jurist is. Hij is echter reeds een tijdje afwezig op het forum. Als het echt dringend is kun je hem misschien een e-mail sturen. Groetjes.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-11-05, 10:56   #15
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Stel ik wil in Tsjechië gaan wonen, ik ben financieel onafhankelijk, pensioen, ik wil niet die SRO toestand, hoe krijg ik een verblijfsvergunning?Nazdravi!!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-11-05, 19:09   #16
Nieuw Lid

2 de paspoort

Wie kan mij vertellen als je in Tsjechie gaat wonen en werken of je dan een Tsjechies paspoort aan moet vragen of dat je nederlandse paspoort dan gewoon geldig blijft?
En als je een Tsjechies paspoort krijgt je dan je nederlandse mag behouden?

Groetjes Rudi
buit1010 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-11-05, 20:54   #17
Actief Lid

Nationaliteit:
Volgens mij mag je van Nederland geen twee nationaliteiten hebben. Je kan wel in Tsjechie een verblijfsvergunning aanvragen en krijgen. Dat lijkt trouwens veel op een paspoort.
Bohemian is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-11-05, 07:54   #18
Super Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
Dit wordt iets voor forumlid vlad die als Belg in Brno woont en jurist is. Hij is echter reeds een tijdje afwezig op het forum. Als het echt dringend is kun je hem misschien een e-mail sturen.
Ik heb enige weken geleden nog een PM naar Vlad gestuurd, omdat hij al erg lang niet op het forum was geweest, maar hier heb ik tot nog toe ook geen reactie op ontvangen. Ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is......
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-04-06, 14:54   #19
Nieuw Lid

jhessing's avatar

Nationaliteit:
Bewijs van goed gedrag nodig voor verblijfsvergunning?

Voor het verktijgen van een verblijfsvergunning schijnt er ook een bewijs van goed gedrag moeten worden aangevraagd bij de gemeente waarin je woont..... Nu vragen ze daar om een document waarop vermeldt staat dat dit bewijs van goed gedrag ook daadwerkelijk nodig is voor aanvraag verblijfsvergunning!? Weet iemand of dit nog echt nodig is en zo ja, waar ik een document kan verkrijgen waaruit blijkt dat dit nodig is?

BvD

John
jhessing is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-04-06, 15:04   #20
Lid

Nationaliteit:
Nee een VOG is voor de aanvraag van een verblijfsvergunning niet nodig.
Teun is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels