|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Super Lid
|
Re: Vissen in Tsjechie
Misschien valt dit niet direct onder dit onderwerp , maar we hebben een paar maal gezien hoe zo'n karpermeertje werd leeggehaald. Heel leuk en interessant om te zien. Een paar jaar geleden waren we in oktober bij een meertje bij Blatna (Pilzen). Was heel mooi en warm nazomerweer, net zoiets als nu. Gigantisch wat een karpers er uit het meertje werden gehaald. Toen het meertje bijna leeggelopen was ging de plaatselijke jeug in zwembroek of zelfs in ondergoed het water in. Om de rest-vangst. Overgebleven karpers, maar ook vuistdikke palingen !! Later hebben we het nogmaals meegemaakt bij Klatovy. Een meertje liet men leeglopen en een tiental markante mannen in een groene outfit schepten daar gigantise karpers in grote bakken Een deel ging in plastic zakken mee naar huis. Ik heb hier een aantal foto's van gemaakt. Inmiddels hebben we met kerstmis bij tsjechiesche vrienden KAPR gegeten. Smaak was goed, maar al die graten. Niet mijn kerstmaal. Voor de Tsjechen kennelijk een delicatesse. Ik zal kijken of ik die foto's van het leegvissen van het meer hier aan kan leveren. ben niet zo'n computerfraek, maar ik ga het proberen.
![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
hoi henk
bedankt voor je reactie en ga het zeker van de zomer eens proberen daar de meerval op die foto was mijn eerste meerval hij was 143 lang ( een baby dus ) gevangen in frankrijk daarna nog velen gevangen waaronder een van 196 cm we zijn nu op zoek naar water waar de grotere jongens zitten , in spanje ( de ebro ) of in italie ( de po ) of in kazakstan ( iliedelta ) zitten wel grotere meervallen maar word ook zeer druk bevist dus daarom ben ik op zoek naar een iets minder druk bezochte stek hoi tabe jij ook bedankt voor je reactie gr willem |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
misschien is dit ook wel een goede plek:
http://www.visserslatijn.nl/visreize...vr_bl_tsjechie ik heb zelfs nog geen enkele keer gevist op meerval,maar zou het graag eens willen doen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Super Lid
|
Een Sumec Velky (meervalleke dus), zo'n 1.80 meter, is door een zekere schoonvader van mij uit de Luznice gevist, tussen Kolodeje nad Luznici en Bechyne.
Om je even gerust te stellen: deze vangst is het resultaat van plm. 35 jaar geduld ter plekke. Voor de rest karper en snoekwerk. Dus maak je niet al te sappel, maar het kan gebeuren... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
Vissen en vergunningen?
Hallo Allemaal
Net nu we van plan waren een trektocht door tsjechie te gaan maken (lekker met zn tweetjes) met de caravan kwam onze jongste zoon (20 jaar) gisterenavond met de mededeling dat zijn karpervisvakantie in frankrijk niet door gaat. Ik ga dus weer gezellig met jullie mee . Ik heb al via de
zoek functie
geprobeerd goede karperviswateren en prijzen van vergunningen op te zoeken maar dat is nog niet gelukt. Vandaar mijn vraag wie weet een goed karperviswater zowel in het rezuengebergte/adelaarsgebergte als in het gebeid tegen slowakije als in het gebied van de sumava?Kan je daar ook goed s nachts ( en veilig !) alleen vissen aan de waterkant ? En hoe zit het met de vergunningen? Alvast bedankt Arie vd Berg |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Forum Freak
|
Hallo Arie,
Hier wat links: visserslatijn ; vliegvissen (een site met veel links) ; Nymphing en Czech Fishing Union. Verder is er op het forum al vaker geschreven over vissen, dus als je even zoekt op "vissen" kom je ongetwijfeld meer tegen. (inmiddels is dit berichtje aan een bestaande topic toegevoegd) Succes en alvast een prettige vakantie Jeanne |
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nieuw Lid
|
Vissen in de buurt van Pastviny (adelaarsgebergte)?
Wie weet er goeie karperstekken in de buurt van Pastviny adelaarsgebergte.
vriendelijk bedankt alvast, Piet |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
in pastviny is een grote stuwdam waa je heel goed kan vissen
het is een groot meer en ik weet niet precies waar de beste plekken zijn. maar als je een beetje rond rijd of rond vraagt in pastviny vind je zekker weten goede plekken om te vissen |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
Visvergunning
Kan iemand mij vertellen of het klopt dat je voor een tsjechisch vis vergunning ook een nederlandse visverginning nodig hebt
|
|
|
|