![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Bozkov rum
Goededag allemaal,
in mei ben ik in tsjechië geweest, en heb ik de tip ter hand genomen van een van jullie, en heb ik een flesje bozkov gekocht. Aangezien hij zeer goed beviel qua prijs en zeker ook de smaak, heb ik 10 flessen mee naar huis genomen, maar die voorraad begint verraderlijk snel te slinken. Heeft er iemand zin en de gelegenheid om 10 flessen voor me mee te nemen? Ik betaal daar natuurlijk een vergoeding voor. Als ik me goed herinner heb ik er toen ongeveer in euros 5€ per liter voor betaald.Ik woon zelf in Tilburg. Eventueel vast bedankt groeten basco |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Re: Bozkov rum
Heb helaas maar 3 flessen in huis, net genoeg om zelf de winter door te komen. Maar als je op visite komt mag je een glaasje meedrinken
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
|
bedankt,
heb er ook nog 3, in tilburg ben jij ook welkom, drinken we er een. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() Maar helaas, ga ook voorlopig niet die kant op (en al ging ik dat wel..... kom de douane niet door met die 10 flessen van jou EN mijn eigen voorraad ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
Ben net een weekje terug. Ter informatie bij de Penny markt betaal je voor een halve liter 89 kronen.
Verder als 750cc kom je bij ons in huis ook niet meer en eerder als volgens jaar wordt het ook niet dat wij nog in Tsjechie komen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Zag dit "oude" onderwerp staan tussen de forums. I.v.m. de strenge wetgeving mag de Bozkov-rum niet meer de naam "rum" dragen (ik geloof dat het suikerpercentage iets hoger is dan bij de "officiële" rum). Ik heb zo gelachen, want wat hebben de fabrikanten van Bozkov nu gedaan? Ze hebben de naam rum op het etiket vervangen voor BUM!!! Wel het bootje er net voorgeplaatst, zodat je het niet één, twee, drie ziet. Kijk en daarom waardeer ik Tsjechië en de Tsjechen ook zo. Dit noem ik een echte geslaagde kruising tussen humor en vindingrijkheid! En, hij smaakt nog net zo lekker hoor, de bum.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
boskov fan
:snik: hoi hier een bozkov fan (niet alleen de rum ,maar ook het pruimendrankje),dat het nu "bum"heet ,en officieel dus geen rum is zou je dan ook meer mee mogen nemen over de grens iemand een idee.groeten anniwil zeg dat dit waar is ik verheug me er al op,mjammie mjamie |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
bozkov kost inmiddels 199 kronen en smaakt nog steeds erg lekker.
We nemen altijd een flesje of 10 mee en gezien het feit dat er geen grenscontrole meer is tussen Tsjechië en Duitsland (viel me op dat ze deze posten nu aan het afbreken zijn) heb je geen problemen met douane (hoop ik). Jammer is nu alleen dat het in onze vriendenkring ook erg lekker gevonden wordt en ik nu niet meer uitkom met mijn voorraadje. ![]() |
|
|
|