|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Super Lid
|
Videoclips in Praag
Ter navolging van Jarin's topic 'Buitenlandse films...' tref je hier een lijst van buitenlandse videoclips.
INXS - Never Tear us Apart Zo'n beetje de eerste videoclip die in Praag gemaakt werd door de Australische rockband INXS in december 1987. Eigenlijk wilde de band de videoclip in Venetie opnemen, maar nadat ze videobeelden van zwanen aan de Moldau zagen waren ze overtuigd: De videoclip moet in Praag opgenomen worden! Aangezien ze toch in Praag waren namen ze nog 2 videoclips op: Guns in the sky en New Sensation. De nummers stammen van hun album Kick. Deze videoclips + footage zijn te zien op de video Kick the video flick. In Never Tear Us Apart te zien: Joodse Wijk, Oude Stadplein, Kampa, Karelsbrug en Burcht Guns In The Sky: Gangpad in Obecni Dum (in 20 minuten opgenomen!) New Sensation: Balkon van Obecni Dum (zie foto bij mijn profiel )BOYZONE - Every Day I Love You In de clip te zien: Luchthaven, Oude Stadplein en plein voor de Praagse Burcht. Boyzone reed in een Tatra. GERI HALLIWEL - Look at me Clip was niet echt een succes, maar het was wel in Praag opgenomen! Te zien zijn de Kasteeltrappen, een begraafplaats, een toren bij de Karelsbrug en het Centraal Station. LASGO - Something Op Hlavni Nadrazi opgenomen. Je ziet de hal, het perron en de kavarna Fantova. En...een pak Nederlandse Douwe Egberts koffie ![]() ROMEO - Angel From Above De Nederlandse R&B band vinden een potret van een dame (Eva Aichmajerová ) en lopen door Vysehrad en/of Praagse Burcht om de tekening aan de vrouw te geven. Op de single staat behalve dit nummer ook een home-video van Romeo in Praag. Zeg maar soort 'making of'. FOOLS FATAL - You Make Me Feel Deze videoclip van de Nederlandse rockband was op tv te zien rond de tijd van de overstromingen in Praag. Dit had wel iets, omdat het in de clip regende en de Karelsbrug en het Oude Stadsplein te zien waren. NAKATOMI - Children of the night Technoversie van een oude nummer. In de videoclip te zien: Narodni Divadlo, Praagse Burcht en het Rudolfinum. Er zit in de clip ook een Tatra... ![]() LIGHTHOUSE FAMILY - Wish/One Herkenbaar beeld van mensen die in de metro zitten en maar wat voor zich uit zitten te staren. 2 mannen van Lighthouse Family en een mede-passagier lopen door de metro. Van een paar passagiers kun je in de clip zien waar ze aan denken of wat ze dwars zit. Aan het einde stappen deze mensen uit en lopen vrolijk de (rol)trappen op. Op de CD-rom gedeelte van de single staat de hele videoclip met lyrics en foto's. Het laatste stukje 'One' is een cover van U2. In de clip te zien: Praagse metro + station NAWAL EL ZOUGHBI - Dallouna Heeeeel aparte videoclip van de Libanese zangeres Nawal. Arabisch muziek met afwisselend beelden van een zonnige land en Praag. De dansers in de clip dragen traditionele Tsjechische kleding en dansen op Libenees muziek. In de clip te zien: Kampa en Karelsbrug LINKIN PARK - Numb Schreeuwen dat ze kunnen! Een ongelukkige jongedame loopt over de Karelsbrug LINKIN PARK - From the inside De revolutie lijkt zich te herhalen... ALEXANDER - Take Me Tonight Een k*t song van de winnaar van de Duitse Idols (Deutschland Sucht den Superstar). Heel fout nummer en een even foute zanger. Speelde zich af op Hlavni Nadrazi. Waarschijnlijk van Lasgo afgekeken ![]() DJ TIGA - Hot in Herre Speelt zich niet af in Praag. Maar die pop in de clip kom daar wel vandaan: It's Pan Spejbl! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Super Lid
|
Re: Videoclips
Bedankt Juan. Ik kon die titel nergens vinden.
Ik heb die titel inmiddels bijgevoegd ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Re: Videoclips in Praag
Rudolf, leuke topic!!!
Praag is erg geliefd, ja, geen wonder zo'n mooie stad. Die van DJ Tiga vond ik trouwens echt super met Spejbl. Heel knap gedaan en leuk om Spejblik overal ter wereld te zien!!!!! ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Hmmm vond de muziek wel minder (DJ Tiga) en had meteen door dat het "good old Spejbl" was. Vindt em in de originele outfit toch leuker, als ie zo dan ook nog eens kon dansen :-))
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Ja het gaat ook echt om de clip, die is gewoon heel erg goed gemaakt! Hij danst echt precies op het ritme enzo,
ik vind het echt helemaal super gemaakt ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
En ook de clip van R.E.M.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
De titel van de REM clip is E-bow the Letter. Als ik het goed heb.
Hier nog een paar clips (er komt geen eind aan )Blue - Breathe easy Meest recente videoclip filmed in Prague (of andere stad). Te zien: Klooster en station. Onlangs nog op TMF gezien. Before four - I'll be there Cover (van Jacksons?) gezongen door een Deutsche boyband Schijnt in Praag te zijn opgenomen. Via internet zag ik de videoclip van slecht kwaliteit, dus ik kan dit niet met zekerheid zeggen.Celine Dion - It's all coming back Opgenomen op kasteel Ploskovice in Litoměřice |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
|
Nog een paar:
lambretta - Bimbo band uit Zweden. Opnames bij het beeld van Jan Zizka op Zizka Heuvel en in het mausuleum achter het beeld. HIM - The sacrament Meest recente videoclip. Opgenomen in Praag en in kasteel Ploskovice bij Praag. Onderste 3 videoclips zouden volgens een enkele bron in Praag opgenomen moeten zijn. Maar voor mij een twijfelgeval: Dee Dee - The one Belgische zangeres. De clip is opgenomen op een kasteel in/bij Praag. Ik heb de clip gezien (Op Kazaalite). Van CZ kan ik niks herkennen. Bro 'sis - V.I.P. Duitse band, die in Duitsland erg populair is. Ik denk dat deze band voortgekomen is uit de Duitse versie van 'starmaker'. Jeannete Biederman - No More Tears (geen Ozzy Osbourne cover )Duitse zangeres. Clip schijnt deels opgenomen te zijn in een oude theater in Praag. Ik heb de clip vaker gezien, maar het kon net zo goed in Duitsland geweest zijn. Een stukje van de clip is hier te zien |
|
|
|
|
|