het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 21-08-05, 22:01   #11
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Re: Eerste keer Tsjechië al bestolen!

Ik zal niet zeggen dat het de ultieme oplossing is maar ik heb op vakantie altijd m'n oudste kloffie aan, scheer me niet dagelijks en ben zuinig met deo (maar dat was een andere discussie). En ik draag geen zichtbare fotocamera's (terwijl ik er altijd meer dan een bij me heb).
Gelukkig ben ik ook niet zo Nederlands lang dus de gemiddelde zakkenroller denkt dat ik terug kom van de sjiecht op de Poldi...
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-08-05, 22:22   #12
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:

Nog een tip voor de tent (en dat van iemand die zelf een hekel aan kamperen heeft!): op de plek in de tent waar je slaapt snij je een luikje in het onderzeil, daar graaf je een gat onder en daarin bewaar je dus je waardespullen 's nachts. Dan bewaak je het met je lichaam dat er bovenop ligt. Doe er wel een stevige plastic zak omheen!

Als je spullen in je auto wilt bewaren is het verstandiger je auto open te laten want dat beperkt de schade: open krijgen ze hem toch altijd!
Oud 21-08-05, 22:36   #13
Volwaardig Lid

Citaat:
dieter schreef:

Nog een tip voor de tent (en dat van iemand die zelf een hekel aan kamperen heeft!): op de plek in de tent waar je slaapt snij je een luikje in het onderzeil, daar graaf je een gat onder en daarin bewaar je dus je waardespullen 's nachts. Dan bewaak je het met je lichaam dat er bovenop ligt.
Ik ga toch echt niet m'n vaste grondzeil aan gort knippen !!
Verzekeringen vergoeden niets als het niet in een afgesloten kofferbak of afgesloten kast in een caravan zit. Dus als tentkampeerder met een auto zonder kofferbak wordt er niets vergoed. Wij houden de zooi in de slaapzak. En als we weggaan in de afgesloten bagagewagen, maar ja daar is het ook al niet in verzekerd waarschijnlijk.
saskia.v.h is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-08-05, 22:58   #14
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:

Je hebt helemaal geen contact met je verzekering als je je spullen onder het aan gort geknipte tentzeil bewaart!

In de slaapzak is ook een goed idee alleen vrees ik dan met mijn frele lichaam op mijn nog frelere camera te gaan liggen zodat ik die bij de verzekering als tot gort zijnde moet melden... Maar goed, ik lig nooit in een slaapzak, dus die angst is ongegrond.

Vraag van een nitwit: hebben ze op campings geen kluizen?
Oud 22-08-05, 23:01   #15
Nieuw Lid

Tja, wat is wijsheid. 2 jaar geleden op een camping in slapy
werden tenten 's-nachts opengesneden, slaapgas naar binnen
gespoten en daarna tenten leeggehaald. Dan is in de auto misschien toch veiliger!
Gerrit S is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-09-05, 21:25   #16
Lid

Wij zijn vier jaar geleden met onze tent naar Kroatie geweest en op een morgen toen we opstonden was er in een hele boel tenten ingebroken. Gewoon de ramen opengesneden en waardevolle spullen verdwenen.Het rare was wel,het waren enkel tenten van Nederlanders.In de tenten naast ons was ingebroken,niet in de onze.Zo zie je wel,het gebeurt overal.
brit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-10-05, 18:04   #17
Actief Lid

anavi's avatar

Nationaliteit:

Een keer in Reuzegebergte 's nachts auto gestolen. In winter met twee kleine kinderen dag voor kerst alles regelen inclusief vervoer terug. Was blij dat ik tsjechisch spreek, anders zaten we daar denk ik nog.
anavi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-10-05, 21:02   #18
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:

bij mijn vakantie is mijn mobiel gestolen maar was maar een nokia 3410 en al 2 jaar oud. nu heb ik al een nieuwe gekocht ene veel coolere
maar volgende kere let ik goed op mijn mobiel.
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-12-05, 15:54   #19
Volwaardig Lid

Stardust's avatar

Nationaliteit:
wij zijn dit jaar zes maal naar Tsjechië geweest, bij onze vierde keer werd onze laptop uit de camper gestolen. Dit was inderdaad een nare ervaring. Maar de laatste keer hebben ze in AMSTERDAM mijn hele auto mee genomen.
In Tsjechië heb ik ook inderdaad een helve dag op het politiebureau gezeten alwaar ik gewoon koffie kreeg en zelfs werd uitgenodigd voor een broodje.
In AMSTERDAM deed de politie mijn bijna geloven dat ik mijn auto zelf had gestolen.
Met andere woorden het is niet leuk maar het gebeurd overal.
En ja wij gaan gewoon weer naar Tsjechië en wel 1 maart om er te gaan wonen en werken.

gr Peter
Oud 09-08-06, 18:43   #20
Nieuw Lid

kiwikid's avatar

Nationaliteit:
Erg vervelend,bij ons op de camping kwam het ook wel eens voor hoorde we.
kiwikid is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels