het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 11-09-05, 16:15   #31
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
Re: Waarheen met wintersport?

op de Studenov in rokytnice nad jizerou kun je zelfs les krijgen met een snowboard,wil je op de Horní Domky dat kan ook maar niet met de stoeltjes lift.
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-09-05, 18:25   #32
Volwaardig Lid

cornelis's avatar

nee, snowboarden is niet ver ontwikkeld in tsjechische wintersport gebieden, er zijn geen aparte pistes voor of obstakels, tevens zie je van de 100 sjieres maar enekele mensen snowboarden, de kleine liften zijn meestal sleepliften en dat is niet zo fijn om mee naar boven te gaan, en de pistes vooral in harrachov zijn overvol.
cornelis is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-09-05, 18:48   #33
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:

Hier in Mlade buky hebben ze een aparte piste voor snowboarders, met allerlei obstakels en glijdingen, ik heb er geen verstand van maar het zag er leuk en spectaculair uit. Inderdaad moet je wel met een pannekoekje of een anker omhoog... je kan (nog) niet alles hebben
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-05, 19:37   #34
Volwaardig Lid

cornelis's avatar

ja die piste ken ik, dat is dan de beste die je kan vinden in cz.
speciaal voor wintersport hoef je niet naar cz te gaan, de pistes zijn er erg klein, en wij zijn niet de enige, het barst er van de duitsers, die de laatste jaren komen, echt geen pretje, afgelopen jaar heb ik weil proberen te skien, maar je staat in tsjechie langer in de rij voor de lift dan dat de afdaling duurt.
ik lees veel over nederlanders die zelf thuis een soort reisbureautje hebben, of enkele appartementen verhuren, zij zipegelen de werkelijkheid te mooi voor, laatst las ik over de lengte van de pistes in harrachov, die waren bijelkaar opgeteld, maar de langste is niet meer dan 900 meter, daar kom ik niet meer, voor de lift sta je daar al 40minuten te wachten en de afdaling is in een seconde voorbij
in zakopane in polen kan je daarin tegen wel beter terecht, als je echt wil skien en het allemaal niet te veel mag kosten
cornelis is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-10-05, 17:00   #35
Volwaardig Lid

Boudewijn's avatar

Nationaliteit:

Ik ook een vraag, wou hiervoor geen nieuwe topic aanmaken.
heeft er iemand van dit forum wel is met het reisbureau "Fun Travels" meegegaan naar Tsjechie?
Boudewijn is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-05, 18:27   #36
Gast

ga naar bozidar of klinovec kan je alles ook snowborden en les
bozidar is een super plaats auto neer zetten die hoeft de vakantie niet meer van de plaats je kan daar alles snowborden,skien,wandelen,langlaufen ,snowtubbing prachtig en een aanrader ook voor de kinderen
ankje wester is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-06, 14:04   #37
Lid

Teems's avatar

Nationaliteit:
Waarheen met de wintersport?

Hallo allemaal.

Wij willen graag met de wintersport naar Tsjechie.
Gezien we een gezin zijn met een gevarieerde behoeften stel ik hier de vraag.

Ons gezin bestaat qua wintersport uit twee doelgroepen.
Ons belangrijkste doel is in ieder geval om gezelling op vakantie gaan met voor ieder wat wils.

De eerste doelgroep uit ons gezin zijn de skiers.
Tommie 11 jaar, Madelein 7 jaar en ik 42 jaar(voor 50%).
De tweede doelgroep uit ons gezin zijn de NIET skiers.
Jochem 4 jaar en Cora 42 jaar en ook ik (ook voor 50%).

Kunnen jullie ons iets aanraden waar we ons allemaal in kunnen vinden.

We zoeken iets waar de kinderen lekker kunnen skien.
Denk aan nederlandstalige skileraren en niet te moeilijk gebied.
En voor de niet-skiers dicht bij de piste om de kinderen regelmatig voorbij te zien komen en natuurlijk de winkeltjes terrasjes en overig wintervertier (schaatsbaan, arresleetochten e.d.)

Wij horen graag jullie tips.

En alvast bedankt.
Teems is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-06, 20:55   #38
Geroyeerd Lid

Ga in de buurt van Trutnov zitten.
Voor elk wat wils
Alwine is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-06-06, 21:25   #39
Lid

Petule's avatar

Nationaliteit:
Hoi,

voor families zou ik kiezen uit:

Bedrichov, kleinere plaats tussen Jablonec nad Nisou en Liberec, drie grotere skipistes achter elkaar en genoeg hotels en pensions alleen al op de hoofdweg of
Spicak bij Tanvald, ongeveer hetzelfde, skipiste blauw, rood en stuk zwart, skiverhuur direkt bij de lift en zitjeslift!
en dan nog Rokytnice nad Jizerou, leuk skipiste beneden, grote boven in dorp, boven in Rokytnice heel leuk hotel en genoeg priveverhuur.

bekijken kan je dat alles op www.nasehory.cz, het is in duits en engels en per gebergte slaapplaats, omgewing enzovoort!

Veel plezier daar
Petule
Petule is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-06-06, 23:38   #40
Geroyeerd Lid

Wij zijn al een paar keer in Horni Marsov geweest, in een appartement, in het dorp zelf. Was vroeger een sanatorium, en is verbouwd. Lift aanwezig, wellness centrum onderin, heerlijk als je moe terug komt.
Veel eetgelegenheden, paar kleine winkeltjes, en er zijn 2 kleine skipistes op loopafstand.
Je kunt er prachtig wandelen, en als je de weg omhoog naar het volgende dorp gaat, Albrechtrice heb je daar weer een grote skipiste.
Je zit ook niet ver van de hoofdweg af naar Trutnov, grote stad, met heel gezellig centrum, en vlak bij de Pec Pod Snezcou, de grootste skiplaats in de buurt.
We gaan elk jaar met kerst/ oud en nieuw, en het verveeld nog steeds niet.
We moeten nog op zomervakantie, maar we verlangen nu al weer naar "ons Tsjechie" in de winter.
Alwine is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels