![]() |
|
|
#11 |
|
Super Lid
|
Re: Videoclips in Praag
Velvet Revolver - Slither
nieuwe band van een paar ex-Guns&Roses leden. Alleen de buitenopnames zijn in Praag gemaakt. Een vrouw rijdt in een Tatra (?) langs de Moldau en door de straat Novy Svet op Hradcany. Voor de rest zijn het opnames van de band die in een ondergrondse ruimte spelen. Eerst dacht ik dat die opnames in een ketelhuis in CZ waren gemaakt, omdat af en toe een zooitje skelletten te zien waren. Maar die binnenopnames zijn schijnbaar in LA opgenomen. ![]() Hier kun je de videoclip zien. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Super Lid
|
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien.
Ergens half jaren '90 las ik in een klein artikeltje in de Telegraaf (!), dat de Tsjechische zangeres Ilona Csáková een liedje over Amsterdam zong. Titel: Amsterdam ![]() Sinds kort heb ik een DVD waar de bijbehorende videoclip opstaat. Het enige wat je van Nederland kunt zien zijn een paar molens en een brug in Amsterdam waar Ilona Csáková staat. Hier kun je een stukje van het nummer AMSTERDAM beluisteren. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
![]() Bedankt voor de info. Ik wist niet, dat de Kelly Family een clip in Praag hadden opgenomen. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Super Lid
|
Een aantal bands/zangers die ooit in Praag een videoclip hebben opgenomen hebben de video op hun officiële website staan.
Daarvan plaats ik hieronder de links. Via de meeste links kom je op dat deel van de website terecht waar nog meer videoclips van desbetreffende artiest staan. Zoek dan gewoon de titel op. Rest gaat vanzelf. Meer info over de videoclips in mijn 1e bericht van dit topic. INXS: Never Tear us apart/New Sensation Locatie: verschillende locaties in Praag/Obecni Dum Klik hier Celine Dion: It’s al coming back to me now Locatie: Kasteel Ploskovice in Litomerice Klik hier Lambretta: Bimbo Locatie: standbeeld van Jan Zizka en het Mausoleum Klik hier Nawal Al Zoghbi: Dalo Onah Locatie: Kampa bij Karelsbrug Klik hier Lighthouse Family Wish/One Locatie: Praagse metro Klik hier en vervolgens op ‘enter’ , ‘music’ en ‘video’. Het is video nr. 3 Laso: Something Te zien: Hlavni nadrazi Klik hier Pan Spejbl in DJ Tiga’s videoclip Hot in Herre. Klik 'Herre' |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Super Lid
|
Kayne West - Diamonds
Met het nummer 'Diamonds' wil Kayne West duidelijk maken, dat er aan de diamanten uit Sierra Leone bloed kleeft. De videoclip is in Praag opgenomen. De gehele videoclip (5 minuten) kun je bekijken op www.kanyewest.com |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nieuw Lid
|
him the sacrament
ik heb de clip opgezocht,en eerlijk vond ik hem zelf wel erg mooi.maar ben dan langer beetje fan van deze groep.. http://www.him-music.de/him/screen10/video.htm |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Super Lid
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
De binnenhoes van AHA-Lifelines is ook gefotografeerd in praag (Centraal station). Of ze er ook clips hebben opgenomen weet ik eigenlijk niet.
|
|
|
|