het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 29-08-05, 15:44   #1
Nieuw Lid

Huis Petrakova en Bohemia Travel

Hallo,

afgelopen zomer hebben wij dus ons hart achtergelaten in het prachtige Tsjechie. Het Ertsgebergte was de bestemming. Hoewel we het liefst onze koffers zouden pakken en voorgoed die kant op zouden gaan, zijn we voorlopig nog even "verstandig" en houden we het bij vakantie.

Ik heb afgelopen weekend al geboekt, 3 weken voor volgend jaar zomer. Om precies te zijn huis Petrakova (Bohemia Travel) in Boheems Zwitserland.

Wie kan mij alvast "lekker" maken met info over de reisorganisatie, het huisje en bovenal de omgeving?

Bianca
fiebje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-08-05, 16:04   #2
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Re: Huis Petrakova Bohemia Travel

Wij hebben in juni een rondreis gemaakt, de pensions hebben we toen geboekt via Bohemia Travel, heb totaal geen klachten over deze organisatie... alles was optijd binnen (papieren enzo), en de accomodatie's waren top....

Boheems Zwitserland is een erg mooi gebied in het noorden van Tsjechië.....
Vooral de Pravcická Brána en omgeving is zeer de moeite waard....

Bekijk ook de foto's van Tsjechisch Zwitserland in onze fotogalerij eens....
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-08-05, 16:40   #3
Nieuw Lid

Ik had ze al gezien Arno en heb ze zeker mee laten wegen in onze beslissing om aankomend jaar voor dat gebied te kiezen.

Dit jaar het Ertsgebergte hebben we met Tsjechoreizen gedaan. Hoewel we een geweldig vakantie hebben gehad, was de prijs-kwaliteitverhouding niet wat het zou moeten zijn.

Dordrecht mooie stad trouwens ik ben er geboren...
Oud 29-08-05, 16:50   #4
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:

De rozentuin bij het kasteel van Decin is ook wel aardig om te bezoeken....

Een heel mooi en rustig stukje tuin in het midden van een grote, drukke en best smerige industriestad....
Heel byzonder...

Ik weet er ook nog wel een prima restaurant... tenminste het is een hotel waar een restaurant bij zit (je kan er ook als niet hotelgast gaan eten). Goed eten in een mooi en luxe restaurant tegen normale Tsjechische prijzen...

Ook de Pivo is daar goed te drinken
Oud 29-08-05, 17:30   #5
Nieuw Lid

Mooie foto's!!! Wij zitten in het plaatsje Chribska trouwens ongeveer 30 km ten noordoosten van Decin.

Aanbeveling voor een restaurant is altijd goed Daar waar ik thuis als single mama meestal niet in de positie ben voor dat soort uitspattingen heb ik me tijdens de 2 weken vakantie eens lekker laten verwennen. Tussen de 600 en 700 kronen voor een etentje met 4 personen, (en mijn kids eten als rasechte bouwvakkers, ongelofelijk wat daar in past ) daar heb ik dus lekker niet zelf voor gekookt. We hadden ook ons vaste restaurantje... Kom maar op dus met dat prima restaurant!
Oud 29-08-05, 18:01   #6
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:

Het is bij Hotel Zámecek in Rynartice...
Dit is de website

Schitterend hotel, lekker terras bij het luxe restaurant... enne als die bouwvakkers van jou nou hun zwembroekjes meenemen kunnen ze zelfs tegen een kleine vergoeding (geen idee hoeveel, was voor hotelgasten gratis) zwemmen in een lekker verwarmd binnenzwembad...
Oud 29-08-05, 18:06   #7
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:

De Pravcická Brána in Tsjechisch Zwitserland heeft trouwens ook een eigen website met schitterende foto's.... Als er 1 plekje in Tsjechië is waar ik absoluut nog een keer naar terug wil is het wel hier naar toe....
Ik heb de foto's al vele malen bekeken, maar 1 ding is zeker... zo mooi als het in het echt is heb ik op nog niet 1 foto terug gezien.....
Oud 29-08-05, 20:20   #8
Nieuw Lid

en ik vind de foto's al zo prachtig!!! Dat moet dan wel weer een vakantie met een gouden randje worden...
Oud 30-08-05, 16:11   #9
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:

En blaren op de voeten want naar de Pravcická Brána is het 6 km heen en 6 km terug wandelen

Maar absoluut de moeite waard !!
Oud 30-08-05, 17:17   #10
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:

Arno,

Hebben jullie de langere, maar wat minder steile route genomen uit Mezni Louka, of hebben jullie de kortere, maar zeer steile route genomen uit Hrensko?
Wij hebben deze laatste route genomen en die vond ik erg zwaar.
Maar dat komt misschien ook vanwege mijn gebrekkige conditie en slechte knieen / enkels.
Maar het was zeker de moeite waard om daar boven te kijken. Overal stonden de bomen toen in herfstkleuren.

Wat ook heel mooi is om te doen is de kloof (klamm). Vanuit Mezni Louka loop je 15 km (en 2x varen met een bootje) naar beneden langs het riviertje de Kamenice en kom je uiteindelijk in Høensko uit. Alleen moet je dan wel vervoer terug regelen naar Mezni Louka. Wij hadden toen net de laatste bus gemist, maar wij waren toen ook in het naseizoen. Gelukkig hebben ze in een restaurant een taxi voor ons geregeld, want anders moesten we nog eens dat hele eind terug omhoog lopen (9 km via de weg).

Voor beide bezienswaardigheden hebben wij elk 1 dag uitgetrokken, zodat we ons niet hoefden te haasten.
Neem echter wel wat te eten/drinken mee voor onderweg, want alleen boven bij de Brana is één restaurant en aan het beginpunt zijn wat restaurantjes. In de klamm is er halverwege een klein buffet bij de opstapplaats voor de bootjes.
Meer toeristische uitstapjes in deze streek en info over de klamm

groetjes

Jeanne
Pelhøimov is online now   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels