het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 20-08-05, 22:48   #1
Nieuw Lid

Bestolen op de camping

Na een prachtige vakantie van ruim 2 weken in 't Reuzengebergte zijn we nog enkele nachten op een camping vlakbij Praag geweest om nog 2 dagen Praag te bezoeken. Helaas! Het werd maar 1 dag Praag. De daarop volgende nacht zijn we bestolen van heel veel spullen, o.a. geld, fotocamera en videocamera (uit afgesloten auto gehaald!). Wat zo'n mooie vakantie was geweest, eindigde in een keer abrupt. We hadden geen zin meer om nog een nacht te blijven in Tsjechie. Nadat ik een halve dag op het politieburo heb doorgebracht voor aangifte (waarom dat zo lang moet duren, is een vraag) zijn we s'avonds nog vertrokken naar Nederland. Wie heeft ook zo'n ervaring?
BennieB is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-08-05, 22:58   #2
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Re: Eerste keer Tsjechië al bestolen!

Wat erg dat dit op het einde van de vakantie gebeurd. Is dit op de camping gebeurd ? Welke camping was het juist, misschien kan het voor anderen van belang zijn. Hebben jullie nu geen foto's of film meer, dat zou ook vervelend zijn. Tot nu valt het anders wel mee op het forum, allen die nu reeds hun verslag hebben doorgestuurd zijn gelukkig goed thuis gekomen. Hopelijk valt het te relativeren en heb je anders een goede vakantie doorgemaakt.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-08-05, 23:08   #3
Nieuw Lid

De diefstal is gebeurd op Camping Obora in Veltrusy. Na de diefstal hoorden we van andere campinggasten dat het wel eerder gebeurd is op deze camping. Ik moet nog even melden dat de receptie van s'avonds 21.00 uur tot s'morgens 9.00 uur onbemand is, wat het dieven natuurlijk wel makkelijker maakt. Dit merkten we toen ik s'morgens pas om 9.00 uur aangifte kon doen bij de receptie. We zijn jammergenoeg alle foto- en videomateriaal van 2 weken vakantie kwijt, wat ik nog het allerergste vind. De rest kan je weer vervangen maar dit nooit meer!
BennieB is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-08-05, 23:10   #4
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:

Vrienden van ons hadden ook zo'n nare ervaring. Zij zijn gerolt in de Praagse metro.
Heel druk, bij een halte komen er 5 mannen binnen die heel druk en hard gaan duwen tegen iedereen aan, volgens onze vrienden dachten ze dat het toen gebeurd was.
Bij het aangeven bij de politie waren er die dag al een vijftig tal aangiften gedaan, ik las (volgens mij in Ahoj, maar ik weet het niet zeker) dat er van alle autodiefstallen en berovingen 3% wordt opgelost, geen overweldigend aantal dus!

Praag is (wordt) een vervelende stad op die manier, maarja welke grote stad is dat niet??
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-08-05, 05:56   #5
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:

Tja, da's zwaar kl*te, Bennie, maar Tsjechië is wat dat betreft niet anders dan Nederland.
Laat NOOIT!!! waardevolle spullen in je auto liggen!
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-08-05, 07:50   #6
Actief Lid

Godefrida's avatar

Nationaliteit:

Het nooit leuk om dit mee te maken,het gebeurd helaas wel erg vaak op campings.Je bent niet de eerste en zal ook de laatste niet zijn die dit overkomt.
Wat ik erg vind voor jullie,is dat het foto en video-materiaal ook weg is.
Je moet overal op je hoede zijn ,niet alleen in Tsjechie.
Godefrida is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-08-05, 08:06   #7
VIP Lid

Nationaliteit:

Heel erg jammer, dat jullie vakantie zo is geeindigd. Ik moet er wel bijzeggen, dat ik het eens ben met Punkenstein. Wij zijn op rondreis geweest (Zwitserland, Italie en Oostenrijk) en wij hebben altijd onze geld, fotoapparatuur en andere belangrijke dingen mee in onze tent genomen. En dat was maar goed ook, want ook daar werd er in auto's ingebroken.
Ik hoop, dat jullie toch een leuke herinnering aan de vakantie houden, ondanks deze vervelende gebeurtenis.
Klara is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-08-05, 10:46   #8
Actief Lid

rickheuvel's avatar

Nationaliteit:

Erg jammer dat het is gebeurd toch een vervelende nasmaak van je eerste 14 fijne dagen.
Ons is vorig jaar in Barcelona hetzelfde overkomen in de drukte bij de fonteinen, gelukkig hadden we niet zoveel geld en geen belangrijke pasjes in de portemonee, op aanraden van het hotel waar we logeerden hebben we belangrijke spullen in het kluisje van het hotel gelaten.
rickheuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-08-05, 11:32   #9
Actief Lid

sylvia's avatar

Nationaliteit:

Ik als vrouw zijnde zorg altijd dat mijn portmonee voor in mijn broekzak zit en niet in mijn handtas.( Als ik (korte)broeken koop kijk ik altijd of er wel een (voor)broekzak opzit zodat ik mijn prtmonee kwijt kan. Als ze mijn handtas open zouden maken ben je misschien wel je paspoort en dergelijke kwijt maar niet je bankpasjes en je geld.
Zeg het ook altijd tegen de gezinsleden als we weggaan: Doe je portmonee voor in je broekzak want er zijn altijd kapers op de kust. Ze vinden dit wel altijd gezeur maar uiteindelijk werkt het wel.
Groetjes Sylvia
sylvia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-08-05, 12:12   #10
VIP Lid

Elly's avatar

Nationaliteit:

Dat van die 5 mannen in de metro van Praag is al een tijdje bekend bij de politie, sinds 1 mei vorig jaar schijnen er groepen uit het oosten te azen op onoplettende toeristen, en de truc met 5 mannen om 1 persoon heen hebben wij helaas vorig jaar ook meegemaakt. Ze doen het heel erg listig en het is je gebeurd voor je het weet, dat terwijl Arno zijn portemonnee voorin zijn heuptas had. Dat hebben wij meteen veranderd in zo'n dun tasje aan koordje om je nek, onder je shirt. Dus voor iedereen in de metro is het gewoon goed kijken naar vooral groepen mannen. Maar als je in Amsterdam cs uitstapt, hoor je meteen al waarschuwen voor zakkenrollers dus het gebeurt overal.
Elly is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels