|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Maroldovo panorama
Tijdens ons bezoek aan Praag van afgelopen week ook het Maroldovo Panorama op Vystaviste bezocht.
Het Maroldova Panorama betreft een panoramisch schilderij (als het bekende Panorama Mesdag) en geeft een uitbeelding en schildering ineen weer van de slag bij Lipany uit 1434. Op zich echt de moeite van het bezoeken waard (al doen maar erg weinig mensen dit). Helaas op dit moment echter enigszins in verval (het hele tentoonstellingsterrein Vystaviste geeft een wat minder onderhouden indruk trouwens). Hopelijk komt dit echter in de komende tijd wel weer goed (wordt tenslotte gezien als een nationaal cultureel monument) maar de in het gekregen foldertje genoemde reconstructie van 2004 heeft onvoldoende effect gehad. Op de huidige wijze zal dit panorama vanwege achterstallig onderhoud steeds verder achteruit gaan en dit zou dus echt jammer zijn. Als je in Praag bent dus toch even bezoeken. Is de moeite waard en je helpt misschien het voortbestaan wel met je bezoekje. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Re: Maroldovo panorama
Je had inderdaad de juiste informatie tevoorschijn weten te halen. Als je er de volgende keer aan toekomt moet je echt eens gaan kijken. Is de moeite waard al hoop ik dus wel dat de achteruitgang stop gezet zal / kan gaan worden.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Re: Maroldovo panorama
Leen heeft helemaal gelijk. Het panorama is van mei t/m oktober geopend:
- van dinsdag t/m vrijdag van 14.00 tot 17.00 uur. - zaterdag en zondag van 10.00 tot 17.00 uur. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Even kijken op het Tsjechisch forum of er iets staat over de openingstijden anders zet ik er die even bij. Had ik die er zelf opgezet. ![]() |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Moderator
|