![]() |
|
|
#11 |
|
Super Lid
|
Re: pec pod snezkou snowboarden?
die lift bij pec pod snezkou is erg raar. bij splinder mlyn kan het zeker weten wel en dat is daar ook best wel vlakbij
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Re: pec pod snezkou snowboarden?
ja maar daar wil de rest van de fam. niet heen
en we willen ook niet elke x de bus of auto moeten pakken om te gaan skieen of snowboarden dus vandaar.word het waarschijnlijk toch voor de 4e x harrachov bedankt iig! groetjes jefrem |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
Snowboarden in het Reuzengebergte
Vorig jaar zijn we in Harachov geweest met onze zoons van 14 en 16 jaar. We hebben het prima naar onze zin gehad. Onze zoons willen dit jaar naar een ander gebied om te snowboarden. We wilden naar Rokytnice nad Jizerou gaan en hadden daar al een voorboeking gedaan. Nu blijkt de reisorg. geen zaken meer te doen met die verhuurder
en zijn we genoodzaakt een ander onderkomen te zoeken. Nu las ik op dit forum dat het gebied bij Rokytnice nad Jizerou geen goed gebied is voor snowboarders. Het is ook niet zo simpel om te ontdekken of je wel met een snowboard in de liften mag. Nu is mijn vraag dan ook of iemand mij een tip kan geven waar we het beste naar toe kunnen gaan. Wij skieen, wel op een beginnersniveau overigens . Is Spindleruv Mlyn dan een optie? Weet iemand dan ook een appartement daar, alles in de folders is inmiddels al vol . |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
Re: Waar wel snowboarden in het Reuzengebergte?
Waarom het Reuzegebergte, heb je ook al eens gedacht aan Destne n Orlice in het Adelaarsgebergte.
http://www.holidayinfo.cz/mapy.php?l...;id=1&rg=3 Minder toeristisch dus rustiger en goedkoper. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Brenda, bedankt voor je reactie. Waar het ons met name om gaat is dat de zoons kunnen snowboarden. Uit een eerder draadje bleek dat er met name bij Rokytnice nad Jizerou beperkingen waren om met een snowboard fatsoenlijk boven te komen. Een stoeltjeslift is dan een uitkomst, als je daar tenminste met een snowboard in mag. Ik kan dus nergens lezen of snowboarders al dan niet toegelaten worden. In Destne n Orlice zijn geen sowieso geen stoeltjesliften en de jongste heeft best nog wel moeite om met een sleeplift boven te komen. Dit is dus geen optie lijkt me
. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Je kunt ook eens kijken op www.klinovec.cz of Bozi Dar(ertsgebergte). Bij de mini areal op Klinovec is een redelijk snowboardpark. Op www.holidayinfo.cz of www.holidayinfo.cz/stredis_lst.php?lang=3 voor de engelstalige versie, kun je alle gebieden, pistes, liften etc. ook terugvinden. Succes. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Forum Freak
|
Of naar Janske Lazne, daar heb je een gondellift en ook een stoeltjeslift, je kunt daar snowboarden en voor een pension.... Kijk eens op deze site http://www.vysnenydum.com. Je verteld alleen niet welke periode je in gedachte hebt maar 31/12 t/m 7/1 is er nog een mogelijkheid en 18/2 t/m 25/2 ook. Voor zover ik weet is alleen Rokytnice niet voor snowboarders, de meeste andere plaatsen wel.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
Ik las in onze nieuwsbrief van
Tsjechoreizen
,dat in Pec pod Snezkou in het reuzengebergte,
een Funpark voor snowborders moet zijn .met bijna 9 kilometers aan blauwe en rode pistes. Het is daar wel een prachtig skidorp,je kunt het bekijken op www.Tsjechoreizen.nl Veel succes met het zoeken naar een juiste bestemming. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
Allemaal bedankt voor de tips. We gaan naar een dorpje in de buurt van Janske Lazne. We hebben daar een pension gevonden en het gaat volgens mij helemaal goed komen. Ik kan bijna niet wachten tot het weer zover is.
|
|
|
|