|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Legende
|
Tsjechië gezien door kinderen
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lid
|
Re: Tsjechië gezien door kinderen
Heel apart.Er zitten ook hele mooie dingen bij.Maar omdat ik nog nooit in die plaatsen ben geweest blijft het gissen hoe het eruit zal zien he?We leuk om eens te bekijken. miehiepie ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Wel kunstig van die kinderen.
Hoe oud zijn ze? Er zitten kunstenaars bij hoor,erg goed getekend of geschilderd. Sommige plaatsen zijn goed te herkennen. ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Legende
|
Bij de uitvergrote tekeningen staan iedere keer de naam en de leeftijd vermeld samen met nog wat meer info die ik helaas ook niet begrijp. (14 let is 14 jaar oud.)
40: Milan Kos vìk 14 let , Arcibiskupský zámek v Èervené Øeèici ze soutìže Tam, kde jsem doma - po siti (1998),finalista Místa, která se k obrázku váží: Pelhrimov |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Heel hartelijk bedankt voor het aanbrengen van dit item op het forum. Dit is ook een prachtig initiatief vanwege de Tsjechische omroep.De gepubliceerde tekeningen laten mij zeker niet onberoerd: niks zo puur als de expressie van kinderen : geen artistiek geveins maar een uiting van realiteitszin (observatie) en eigen emotie. In ieder mens schuilt een kunstenaar. Er is echter een ruim denkend maatschappelijk klimaat nodig waarin geen normen opgelegd worden, dat niet oordeelt of veroordeelt als het om waardering persoonlijke expressie gaat... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Legende
|
Ik kwam dit toevallig tegen en vondt het bijzonder mooi. De bijgevoegde informatie kan voor velen nog van nut zijn en de tekeningen kunnen een aanmoediging zijn voor kinderen, die ergens op een regendag aan verveling toe zijn, om zelf potlood en papier ter hand te nemen en een eigen visie op te tekenen. Er staat heel wat info op de site bij de diverse tekeningen en het loont de moeite om ze allemaal eens door te nemen.
Hier alvast nog eentje: |
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Ik heb ze allemaal nog eens goed bekeken,zag ook hoe oud de kinderen zijn,ik vind dit echt fantastisch!!!!
Ik denk dat er in Tsjechie op de scholen meer aan expressie vakken gedaan wordt,net als in Belgie,waar mijn jongste dochter ook heeft gestudeerd. Bovenstaande tekening raakte mij best,ongeloolijk dat dit door zulke jonge kinderen gemaakt is. Wel wat anders dan de Nederlandse computergeneratie,wat ik om me heen zie.Mooi dat deze informatie ook eens op het form komt.Bedankt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
Ik denk dat het vooral een kwestie is van beter kijken. Onze NL kinderen worden te vaak overspoeld met visuele informatie met snel wisselend beeld waardoor wat je ziet minder goed bekeken kan worden.
Ik zag in een aantal tekeningen Josef Lada-achtig invloeden (oa coulissenperspectief) terug. Leren kijken is de eerste stap bij leren tekenen! |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|