het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 30-06-05, 17:02   #1
VIP Lid

Laura's avatar

Nationaliteit:
Tsjechisch café in Amsterdam

Tot mijn verbazing ontdenkte ik vandaag een (voor mij) nieuw Tsjechisch cafe in Amsterdam inclusieve Tsjechische bediening en plzen uit de tap. Ik weet alleen niet hoe het heet misschien is iemand er al eerder geweest, het ligt aan de Amstel meteen bij het Muntplein. Weet iemand hoe het heet?
Laura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-07-05, 08:14   #2
Super Lid

Bartiku's avatar

Nationaliteit:
Re: Tsjechisch café in Amsterdam

Dat is pas een nieuwtje! Hopelijk kom ik dit weekend weer 'ns in het centrum, ik zal een onderzoek doen, maar als iemand anders 't weet (Rudolf???)
Was het er een beetje gezellig? Amstel bij Muntplein, bedoel je de straat ' Amstel'? Daar zitten voornamelijk gay-bars (och heden, daar krijgen we weer slap gezever van).
In de on-line telefoongids is op 'Amstel' straat geen Tsjechisch-aandoend cafe te vinden.
Bartiku is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-07-05, 17:32   #3
Super Lid

Rudolf's avatar

Nationaliteit:

Ik was van plan om dit weekend naar het centrum te gaan. Dus zal dan wel even kijken.

Voor de mensen die aan het brainstormen zijn: we hebben het hier niet over Cafe Svejk/ U Svejka in de kerkstraat!
Rudolf is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-07-05, 19:14   #4
VIP Lid

Laura's avatar

Nationaliteit:

Oh dus niemand kent hem, hah heb ik misschien toch als eerst ontdekt, mn neefje had het al eerder gezien maar toen was die dicht. 9 juli hebben ze een Tsjechische avond zei die barjongen (spreekt Tsjechisch).
Ja het is de Amstel bij muntplein.
Was alleen niet slim genoeg om naar de naam van 't cafe te kijken.
Laura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-07-05, 19:28   #5
VIP Lid

Juan's avatar

Misschien morgen na Awakenings Festival even daar afterpilzen. Zou zomaar kunnen.
Juan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-07-05, 20:19   #6
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:

Vroeger had je De Stad Praag dat een onderdeel van het café De Haven van Texel (van Jaros) was bij de Zeedijk. Een van de kleinste cafeetjes van de stad, twee tafeltjes, drie plekken aan de bar. Maar verse Urquell en Tsjechische worst. En plots helemaal verdwenen. De Haven van Texel bestaat nog wel maar met een andere eigenaar.

Maar als er een nieuw is dan snel een adres!
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-07-05, 23:52   #7
Maarten Vos
Gast

Dieter, hoe lang geleden is dat? Ik ga nu een jaar of 9 uit in die buurt (De Kletskop, schuin tegenover De Haven van Texel, is mijn favoriete kroeg en ik ken 'De Stad Praag' niet.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 02-07-05, 00:01   #8
Maarten Vos
Gast

Citaat:
Laura schreef:

Tot mijn verbazing ontdenkte ik vandaag een (voor mij) nieuw Tsjechisch cafe in Amsterdam inclusieve Tsjechische bediening en plzen uit de tap. Ik weet alleen niet hoe het heet misschien is iemand er al eerder geweest, het ligt aan de Amstel meteen bij het Muntplein. Weet iemand hoe het heet?
Is het bij de bloemenmarkt?
Oud 02-07-05, 00:06   #9
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:

@ Maarten: Tja wanneer was dat... toen het pas geopend was heb ik er vanaf het terras aan de waterkant (beneden zat een Spaanse tappasbar) Gorbatsjov gezien die vriendelijk knikte naar mijn halve liter Urquell. Hij was al geen president meer, zijn vrouw leefde nog en was door de stad Amsterdam op een rondvaart gefeteerd...
De Stad Praag was als je voor De Haven van Texel staat het linker gedeelte.
Het was in de tijd dat het bouwvallige Café de Meester ook nog op de Zeedijk zat...
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-07-05, 00:14   #10
Maarten Vos
Gast

Café De Meester!!! Ja, dat is ook alweer een jaar of 8 dicht (en inmiddels gesloopt). Met weemoed denk ik terug aan dat geweldige café met z'n sigarenautomaat!
Maar goed, waarschijnlijk is het net allemaal voor mijn tijd geweest op de Zeedijk, e.o.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels