![]() |
|
|
#1 |
|
Lid
|
Erasmus naar Brno
hoi!
in september mag ik voor 5 maand aan de universiteit van Brno gaan studeren. Het enige probleem is dat ik daar op peda een kamer zou moeten delen met iemand anders. dat zie ik eigenlijk helemaal niet zitten. Daarom zou ik graag op kot gaan daar. Weet er iemand hoeveel een kot in Brno maandelijks zou kosten en hoe ik het best te werk ga om er een te vinden? Of als er iemand info heeft over hoe die peda's in Brno precies in mekaar zitten... alle info is welkom. alvast bedankt, maaike |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Legende
|
Re: Erasmus naar Brno
Bon, en Francais maintenant. C'est quoi: un " peda ", moi je ne connait pas. Et Krtek vous etes Hollandais ou Belge?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Super Lid
|
Nou, 'kot' is toch wel duidelijk een term vanuit zuidelijke richtingen.
Zelf heb ik ook destijds 3 maanden met iemand een kamer gedeeld, een Tsjech. Dat was 12 jaar geleden. En raad eens wie ik vanochtend van de bus heb gehaald uit Praag? Deze Tsjech, plus vrouw. Vrienden voor het leven; het kan dus heeeel goed uitpakken! Maar, dat weet je natuurlijk helemaal niet zeker. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Maaike,
ik ben uit brno en ik studeer nederlands aan de Masaryk Univeristeit. Ik ga va. september naar Utrecht ivm. Erasmus. Ik ken mensen die vorige semester in Brno waren. Je kan wel in je eentje blijven op de kamer alleen moet je voor 2bedden betalen (2x zo veel geld dus). Maar toch is t nog steeds betaalbaar denk ik. Anders moet je gewoon een kamer zoeken via advertenties die aan de uni hangen. Of je kan proberen deze Ndlse meisjes te contacteren: Agnes: the_invincible_agnod@hotmail.com of Valerie: valeriedrost@hotmail.com. Die waren in Brno vorige semester ook. Je kan mij ook altijd contecteren, ik ben in Brno geboren en heb er heel wat contacten (en waarschijnlijk ga ik ook mn pand onderhuren omdat ik naar NL ga): Marek Fiser, siberiantijger@lycos.nl; +420737852859 (CZ) of 06-49088367 (nu - ik ben nu in NL t/m dinsdag) Groeten, Marek |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Legende
|
Even in uw oude posts gekeken en vastgesteld dat ge dan nog van Wingene zijt, dat is hier aan onze achterdeur.
![]() Er staat hierboven reeds duidelijk een goed bericht voor jou. Succes. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lid
|
Bedankt voor de reacties. Een dubbele kamer alleen huren zie ik wel zitten. Dan kan ik ter plekke nog altijd op zoek gaan naar een andere kamer buiten de peda.
En Marek, als jij van plan bent je kot onder te verhuren, mag je ook altijd wat meer info sturen, misschien ben ik dan wel kandidaat voor je kot. krtek |
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
ik heb 1.5 jaar in Brno de kamer op peda gedeeld en dat was heel tof. (behalve dan het laatste half jaar toen ik een Tsjechische had geeist en een Slovaakse kreeg. maar allee twas een tof kind). vroeger was een kamer in de kolej spotgoedkoop voor buitenlanders, toen was er nog sponsoring van bovenaf, nu valt het al veel duurder uit en kan je zelfs goedkoper iets in t stad huren.
de kolej had wel iets, wij hadden er zelfs een lijflied over gemaakt `Vinarska pet`. als je toch besluit van op kot te gaan, besef dan wel dat je veel tofs gaat missen... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lid
|
Krtek toch,
dan zal je daar misschien een tsjechisch lief ontlopen ![]() ik ga toch op peda in olomouc maar weet er iemand of je daar nog makkelijk van kamer kan veranderen? als je bijvoorbeeld niet bij een tsjechische slaapt maar je wil dat wel.. En hoe groot zijn die tsjechische peda-kamers gemiddeld? diky |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
|
heo het zit in Olomouc, weet ik niet, maar de pedakamers in Brno waren redelijk ruim, hadden een badkamer(tje) en keuken(tje)
. bij ons kon je op het moment dat je daar toekwam, vragen met wat soort kamergenote je wou zitten. (ah zo, jij gaat naar Olomouc... doe dan zeker eens de groeten van mij aan jindrich Kazal, die zal daar wel nog rondlopen op de unief...) |
|
|
|