|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#12 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Bezienswaardigheden omg. Lipnomeer
er is een pont bij Horni Plana en bij Frymburk, die varen min. ieder uur, tenminste als het ijs nu weg is. Afgelopen winter liepen wij over het meer naar de overkant. Ons huis in Zlabek, staat waar het camping teken onder Horni Plana staat.
Frymburk is leuk stadje! Groeten, Fenna Janssen |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Gast
|
Wetenswaardigheden Lipnomeer?
Hoi allemaal, wij gaan 23 juli voor het eerste naar Tsjechië, naar
Landal
Greenparks aan het Lipno Meer. Heb al veel op de site gelezen. Maar tips en to do/or not to do zijn absoluut welkom. Na 14 dagen vertrekken we nog 2 dagen naar Praag.
Groetjes, Marjolein ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Wetenswaardigheden Lipnomeer?
Hangt ervan af waar je voorkeur naar uitgaat. Kanoen, kastelen bezoeken, uitstapje naar Oostenrijk, theateruitvoering in Krumlov, wandelen, fietsen, zwemmen. Er is te veel om op te noemen.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lid
|
Cesky Krumlov is niet al te ver van het lipno meer. dit stadje is zeker weten een bezoeje (of meer) waard. het staat op de lijst van UNESCO en is al heel oud. naast de kasteel tuin zijn van 1-7 tot 15-8 riddertoernooien te zien met een goedkope entreeprijs, en zeer de moeite waard om te bekijken. verder is Cesky Budejovice een zeer mooie stad om eens doorheen te wandelen. voor de rest zou ik zegge: ga lekker op onderzoek uit!!dr is genoeg te zien en beleven in de omgeveing van het lipno meer!!
gr sunny |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Gast
|
Bedankt voor deze tips, die steden gaan we zeker bezoeken.
Kijken hoe het gaat, man is minder valide (loopt op krukken) Heb 1 dochter die nog meegaat op vacantie, is 13 jaar, weten jullie leuke dingen die ik met haar kan ondernemen. Trouwens leuke restaurantjes zijn ook zeer welkom. Groetjes, Marjolein ![]() |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Volwaardig Lid
|
Goede keuze, het Lipnogebied. In het plaatsje Lipno is van alles te huur op het gebied van watersport + fietsen.
Ook bij Cerna v Posumavi (richting Noorden-richting Horni Plana) zijn surfplanken, zeilboten, vissersboten etc te huur. Ceske Krumlov is prachtig, maar ook Ceske Budejovice is als grotere winkelplaats aan te raden. Do's: wij krijgen altijd veel positieve reacties op ons Tsjechisch voor absolute beginners, zoals (fonetisch geschreven): dobry den - goedendag djekoejie - bedankt jak se mati- hoe gaat het met u? vyborne - uitstekend na schledanou - tot ziens litoeji, nemloevim csesky, jsem holandanka- het spijt mij, ik spreek geen tsjechisch, ik ben Nederlandse Zie voor meer info over de omgeving desgewenst onze website. Veel plezier. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nieuw Lid
|
Wie weet een leuk/mooi dorp in de buurt van
marina lipno
?
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
VIP Lid
|
Volgens mij is Frymburk wel wat.
Ik ben ooit (paar jaar geleden al) met mijn vrienden wezen camperen bij Lipno. De naam van de camping weet ik niet meer maar ik kan me wel herinneren dat wij daar als de enige Tsjechen zaten. Er was 90% Nederlanders en de rest was Duits.
|