het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 20-04-05, 20:59   #21
Actief Lid

eltjored's avatar

Nationaliteit:
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

ook wij gaan de eerste twee weken van augustus naar deze camping. Benieuwd of deze camping wel rustig is s'nachts en natuurlijk hoe de omgeving en de mensen in deze streek zijn.
eltjored is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-04-05, 13:53   #22
Nieuw Lid

Wij zijn hier vorig jaar geweest en hebben er een week gestaan.

Prima camping met goede sanitaire voorzieningen.
Van het zwemwater moet je je niet al te veel voorstellen, maar er ligt een zwemvijvertje. (zie foto)

In het dorp heb je één restaurantje en twee kleine winkeltjes dus genoeg voor een hapje eten of een boodschap.

De omgeving is echter SUPER en ik zou zeker Cesky Krumlov en Ceske Budjovice gaan bekijken.

Ook een tocht rondom het Lipno meer is de moeite waard.

Er staan een aantal foto's op onze website op http://surf.to/bert&hilda
Onder 'galleries'.

Wij gaan dit jaar weer naar Tsjechie, maar nu richting Brno en Slowakije dus komen we er nu niet. Maar het is zeker een aanrader.

Groetjes

Bert
Hilbert is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-05-05, 00:20   #23
Lid

kipje's avatar

Zoals ik al eerder vertelde, ik ga dit jaar voor de 4de keer achter elkaar.
In het eerste jaar waren er inderdaad problemen met een KLEIN groepje jongeren uit de aanliggende woonplaats, maar die hadden een probleem met een aantal jongeren van de camping, en is wel degelijk opgelost de andere dag.
Wat de zwemvijver op de camping betreft, die was inderdaad leeg het eerste jaar, maar dat kwam door de watersnoodramp die een deel van Tsjechië en duitsland toen trof, vorig jaar was dit probleem opgelost, ook de douche e.d. doet het prima en heb er nooit problemen mee gehad.
Wat het zwemmen betreft, de vijver op de camping kunnen kleine kinderen prima zwemmen, maar ik zal wel een oogje in het zeil houden.
10km verderop ben je bij het lipno meer, waar ook diverse strandjes zijn met zand en glijbaan.
Ik weet trouwens niet wat jebereva hierboven daar gedaan heeft, maar volgens mij niet veel, er is namelijk iedere dag voor de kids genoeg te doen, s'ochtens is er wel een knutsel uurtje, s'middags zijn er wel volly of tennis toernooien, en s'avonds kunnen de kids een broodje bakken op het kampvuur, of naar de hooischuur waar wel poppenkast is of een leuk verhaaltje verteld word.
De vrouw des huize's is vroeger lerares geweest en weet prima om te gaan met de kids.

Kortom doe met deze informatie wat je wilt, maar ik ben er dit jaar voor de 4de keer.

Groetjes Rudi
kipje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-05-05, 09:26   #24
Nieuw Lid

Wijzelf gaan meestal ook de 'Nederlandse' campings uit de weg.
In Chvalsiny hebben we dan ook vooral de omgeving verkend en zijn niet veel op de camping zelf geweest.

Wij waren er tijdens het EK voetbal vorig jaar en dat was meestal goed te doen.

Qua voorzieningen is het echter een prima camping.
Ik kan me voorstellen als mensen met kleine(re) kinderen gaan, dat het handig is als er een paar kleine landgenootjes zijn. Maar noodzakelijk is dat zeker niet.

Er zijn zelfs mensen die klagen als er geen calvé pindakaas te koop is bij de campingwinkel

Groetjes

Bert
Hilbert is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-05-05, 22:20   #25
Nieuw Lid

mandysaurus's avatar

ik ben 5 jaar lang op vakantie geweest op camping chvalsiny en dit is mij erg goed bevallen er zijn leuke dingen te doen voor kinderen en alles is goed schoon en in het dorp heb je 2 leuke cafe's en sávonds heb je voor tsjechie's begrippen een disco de eigenaar weet je die precies te vertellen.
Ik vind deze camping leuk als je een een puper bent.de camping is ook super om gezellig
om vanuit daar mooie dingen te bekijken zoals cesky crumlov. Ik be goed bevriend met de dochter van de eigenaar en de eigenaar zelf we bellen regelmatig nog met elkaar en ik kan je niks anders zeggen dat dit de beste camping is waar ik ooit ben geweest.zwmemmen kan je ook een stukje buiten de camping eigenaar weet dit wel.Ik kan je ook nog een goed restaurant aanraden als je naar crumlov(grote auto weg) rijdt heb je aan je rechter kant een soort van camping maar dan met blokhutten heet moterrest daar kan je super goed eten en als je dan een stukje door rijdt ligt er aan de linkerkant een tankstation en daarnaast ligt een ronde koepel (is een restaurant) wij noemde het de ronde koepel en het gebouw was wit (nu?) daar was het echt lekkkkkkeeeerrrrr en veel variatie.

als meer wil weten moet je maar schrijven.

doei mandy
mandysaurus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-05-05, 21:58   #26
Nieuw Lid

de eerste 5 jaar van het bestaan van de camping zijn we daar geweest leuke camping vooral omdat de kinderen (zie verhaal van mandy(saurus) dat is onze dochter)het er zo erg naar hun zin hadden en als de kinderen vakantie hebben hebben de ouders het ook .
ceske krumlov is fantastisch!!!!5 jaar lang er bijna iedere dag gelopen en je blijft mooie dingen zien .in de stad ceske krumlov is een echt origineel tsjechie eethuis fantastisch.als je onder de burgt doorloopt en dan gelijk langs het water rechts af gaat daar zit een eethuis met voor de deur een aantal schragen waar je een over heerlijke varkensknie kan eten is echt een aanrader !!!enkelt het enige nadeel is AL die nederlanders het is niet echt tsjechies. maar ja iedereen heeft een andere smaak gelukkig maar .de omgeving is wel de moeite waard leuke stadjes en mooie huizen en natuurlijk hubloka (kasteel) dat moet je gezien hebben .
caya is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-05-05, 18:49   #27
Nieuw Lid

Wij gaan dit jaar voor het eerst camperen en wel op de camping van Chvalsiny.
We weten niet echt wat ons te verwachten staat, maar wat we erover gehoord hebben is goed.
Wat is in july de temperatuur?
Is er iemand die nog tips heeft voor ons als professionele campeerders.
Kun je daar in de omgeving nog camping spullen kopen, wij zullen gehaaid het eea vergeten zijn.

Jeff
Jeffrey is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-06-05, 10:07   #28
Lid

lise's avatar

Wij gaan zelf niet naar de camping, maar zitten in een huisje, onze buren, zitten wel op die camping, vorig jaar, zijn wij bij hun een hele dag op de camping geweest, en ik en onze dochter van toen 4jaar vonden het een schone, nette en gewldige camping. Jammer dat mijn man niet zo gecharmeerd is van camperen, anders wist ik het wel.
lise is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-06-05, 19:31   #29
Nieuw Lid

Ja, Wij gaan ook lekker naar Chvalsiny.

Het is voor ons de eerste keer naar Tsjechie, we hebben vorig jaar een caravan gekocht en gaan het maar eens proberen in Bohemen. Hier in Nederland is het weer toch telkens pet, met het weer.... We hebben er veel zin in. We gaan 3 juli rijden en hebben geboekt vanaf 5 juli. We willen in Duitsland nog een camping opzoeken, waar we een of twee nachten willen slapen. Misschien hebben jullie nog een tip...

Groetjes Theo
TheoMarianne is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-06-05, 16:13   #30
Volwaardig Lid

Ik zelf vind de camping ook niet zo .Als je naar tsjechie gaat moet je een leuke camping opzoeken waar niet veel nederlanders komen. En wat ik hoorde is de camping erg duur en zit er met warm weer ook niet altijd water in die uitgegraven vijver..
de keuze ligt aan de mensen zelf .
Maar een leuke camping in Tsjechie waar niet veel nederlanders komen is vaak goedkoper,
en ook nog leuker ook.
Zeg ik uit ervaring want anders kan je net zo goed in Nederland op vakantie
groetjes
esmeralda is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels