|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Bunkers
In het noorden van Tsjechie staat zo'n beetje om de 500 meter een bunker.
Deze bunkers vormen een lange lijn. Ze staan dat ik weet in de buurt van Mimon, Straz pod Ralskem, Chrastava, Krystovovo-Udoli, Liberec en Hejnice.. Ze zien er uit als een vierkant van 4 bij 4 meter, met een hele kleine ingang, ronde hoeken en een paar schietgaten. Het lijkt mij ook dat ze ouder zijn als de tweede wereldoorlog. Weet iemand waarom deze bunkers er staan? En wanneer ze gebouwd zijn? |
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Re: Bunkers
in de omgeving van hejnice heb ik ze nog nooit gezien, kan zijn dat ik niet goed kijk, maar ben er vaak genoeg om ze een tegen het beton aan te lopen.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
In de omgeving van Opava zijn er ook velen.
Zijn uit de jaren 1935 tot 1938. Als het goed is staan ze ook met elkaar in verbinden, althans vroeger haha Zal ff kijken voor je, kweet het niet 100% meer hoe en wat en ik moet dus ff 3x denken eerst hahaha. Nee meer info volgt als ik meer tijd heb |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Legende
|
Volgens mij begon de bouw van deze bunkers in 1935. De bedoeling was het land te beschermen tegen de invasie. Het is een keten van bunkers die op 15 km afstand van de grens gebouwd werden.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Tussen Opava en Ostrava, is een hele keten, dat zijn al 40 bunkers !!!
Daar is het zo zwaar beveiligd omdat ze daar industrie te beschermen hadden. In Bohemen was dit een stuk minder |
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
Dus tegen de invasie van de Duitsers? En zelfs tot in Opava? [/ QUOTE ] Duitsland grensde toen aan CS thv Opava enzo ![]() Dus zo ver is het niet, tis 15 km van Duitsland af haha. De keten van 40 bunkers loopt langs de grens richting het oosten tot aan de Poolse grens. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
Alle bunkers hebben een eigen naam gekregen,
zoals Frantisek enzo haha. Maar vergis je niet, dat stukkie wat je ziet boven de grond van 4 bij 4 meter ken makkelijk een bunker zijn van bijna 5000 kubieke meter !!! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Wat bedoel je daarmee, erik? Ondergrondse gangen of zo?
Ik ben ooit wel eens in zo'n bunker geweest, en ik (1,89 cm) voel me er niet echt lekker in.. In Nederland heb je rond de randstad ook bunkers en forten.. Dat is de waterlinie... Gebouwd rond 1870.... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
|
Alle bunkers stonden iig dmv van telefoons met elkaar in verbinding.
Je zou het bijna als een ondergrondse stad kunnen zien, als je de plottegronden ziet en gegevens kwa oppervlakten enzo, is niet mis hahaha. Er zijn ook wel ondergrondse tunels, maar hoe lang en waarheen die precies zijn weet ik zo niet. Ik heb er ergens een boek over. En ja, 1,89m is niet prettig in een bunker, maar ja, toen waren ze nog kleiner haha |
|
|
|