|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Lid
|
WiFi in Tsjechië
Hallo,
ik zie op sommige websites (gevonden via google) dat bijvoorbeeld Czech Telekom via o.a. Shell stations en Telepoints hier en daar gratis (?) Wifi internet aanbiedt. Wie heeft daar ervaring mee? Moet je inloggen of niet? Is SMTP/POP3 mogelijk? HTTPS? Het zou leuk zijn als ik op vakantie zo nu en dan eve de mail kon ophalen en de thuisbijvers een foto'tje kan sturen. ![]() Oh ja, even wardriven kan ook natuurlijk, maar ik doe het liever gewoon netjes. ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lid
|
Re: Gratis wifi toegang in Tsjechie
Hmmm... net gezien dat het sinds 1 mei niet meer gratis is... pilot is voorbij. Goede nieuws, het kost 2 kronen per 3 minuten. da's dus bijna gratis.
Nadeel: je moet wel eerst een prepaid kaart kopen ergens... en die is natuurlijk veel te duur... want veel teveel minuten. Nou ja... we zien wel. ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lid
|
Shell gratis is goed, want ik heb een Shell kaart en moet er dus toch soms zijn om te tanken.
KFC zal ik denk ik weinig zien... ik ga de regio Cheb, Teplice, Liberec onveilig maken en Praag wellicht 1 dag (maar zeker zonder laptop).Nou ja, we zien wel... die tsjechische pagina kan ik ook niet echt uit wijsworden... en als ik een AP wil aanklikken volgt een ASP foutmelding. ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Moderator
|
Ach, waarom moeilijk doen met een laptop op schoot tussen de kippeboutjes of met smerige benzinepomp koffie ?? Er zijn genoeg internet cafétjes in Tsjechië en ook deze zijn helemaal niet duur... (zowel het internet als de evt. consumties niet).
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lid
|
Tja, de laptop gaat toch al mee vanwege andere doeleinden (o.a. routeplanning) en dan kan ik de mail ook gewoon off-line lezen in plaats van via de webmail. En de foto die op de laptop staat gelijk versturen is ook makkelijk.
En ik hoef geen Shell koffie te nemen, ik kan tenslotte ook gewoon in de auto blijven zitten. En ik denk dat een internetcafé meer kost dan CZK300,- voor 450 minuten. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
7,5 uur is niet veel hoor als je eenmaal online bent.
Je bent zo een uurtje verder als je even wat meeltjes beantwoord en "even" het forum bezoekt. ![]() |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lid
|
Ik denk dat 450 minuten meer dan zat is voor 3 weken vanaktie. Da's een keer of drie mail halen/brengen en eventueel paar foto's uploaden of forum checken. Kan ik dan 2,5 uur over doen.
![]() Nee, ik denk dat ik aan een half uur per keer genoeg heb... inclusief op en neer met de auto ben ik dan een uur kwijt of zo. Want die wifi hotspots zitten niet op de camping meestal (dan is die 7,5 uur wel nodig ). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lid
|
Na de vakantie even de ervaringen op dit gebied:
- de hotspots zelf snappen soms niks van die prepaid kaartjes... maar bellen helpt. ![]() - snelheid is vergelijkbaar met een ADSL Lite verbinding thuis (dus prima genoeg) - soms verdwijnen hotspots zomaar... Liberec is nu exit (en het kaartje is dus lang niet op gekomen...) En, op sommige campings is toegang tot lokale netwerken mogelijk. Kost wat moeite en normaal surfen/mailen wordt niks, maar een tunneltje naar thuis (en dan surfen en mailen) werkte prima. |
|
|
|
|
|