het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 13-05-05, 21:50   #1
Nieuw Lid

mandysaurus's avatar

Caravan Camp Valek - Chrustenice/Lodenice

Ik ben 5 jaar in zuidbohemen geweest, en dit jaar ga ik inplaats een caravan in een blokhut slapen 2 weken.en mij vraag is zijn er mensen die op caravan camp Valek hebben gestaan en hier een beetje info over hebben?
de camping ligt vlak naast praag 30 minuten geloof ik?

www.campvalek.cz

bedankt mandy
mandysaurus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-05-05, 07:16   #2
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Re: Info over Caravan camp Valek in Lodinice?

Dit is de website, maar ik neem aan dat je die al hebt gezien voor je reserveerde.

Verder een tweetal citaten van dit forum:

Citaat:
Carin en Peter schreef:
wij zijn 3 jaar terug op camping Valek in Chrustenice geweest. Dit ligt ruw weg 10 km van de rand van Praag.
Vandaar kun je perfect de metro nemen naar het centrum. Kaartjes worden op de camping verkocht.
Het is een camping van ong. 100 plaatsen, veel Ned., dit vonden wij prettig het was voor ons ook de 1e keer toen.
Citaat:
arie vd w schreef:
De tweede camping was camping valek bij praag, deze camping had een groot zwembad met sloot water gevuld en de bodem was bezaaid met stukken cement.
Dat is alles wat ik kon vinden, maar misschien zijn er nog andere forummers op deze camping geweest?
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-05-05, 09:00   #3
Ine
Volwaardig Lid

Nationaliteit:

Hallo Mandy,
Hoe de blokhutten zijn weet ik niet maar wij komen (bijna) elk jaar op deze camping. Na hier 2x een week geweest te zijn gebruiken wij hem nu als overnachtingscamping. Wij vinden het een prima camping met vriendelijke beheerster, die goed Duits spreekt. Goed sanitair. Het zwembad is inderdaad een betonbak gevuld met (koud) natuurwater, maar je kunt er goed in zwemmen. Praag is goed te bereiken, met auto naar metrostation en zo verder.
Verder zijn er genoeg uitstapjes te maken: Karlsteyn, Koneprusy.
Wij hopen er weer op 9 juli de nacht door te brengen.
Groetjes Ine
Ine is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-05-05, 14:20   #4
VIP Lid

Brenda's avatar

Nationaliteit:

Is camping Valek een camping die je moet bespreken denki je Ine?
Of kunnen we op de bonnefooi en is er altijd wel een plekkie?
Brenda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-05-05, 22:36   #5
Ine
Volwaardig Lid

Nationaliteit:

Hallo Brenda,
Wij gaan er altijd op de bonnefooi naar toe, ook die keren dat we er 1 week stonden.
Groetjes Ine
Ine is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-05-05, 22:39   #6
VIP Lid

Brenda's avatar

Nationaliteit:

Wij zijn tot nu toe ook altijd op de bonnefooi naar Tsjechie gegaan, maar krijg nu toch wel het idee dat er ietsje meer toeristen die kant op gaan.
Nou we zien wel, we gaan gewoon weer niet vooraf boeken.
Moet een avontuur blijven, da's spannend.
Oud 16-05-05, 17:13   #7
Actief Lid

als je op een "nederlandse"camping wil staan zul je moeten reserveren,op andere campings is meestal wel een plekje te vinden.
jacquelien is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-05-05, 18:50   #8
Volwaardig Lid

Hugo43's avatar

Hallo Jacqeuelien,
Wij komen al sinds 1991 op camping Valek. Dat het daar ons goed bevalt zal daar wel uit blijken.Maar er komen ook steeds meer andere gasten elk jaar weer terug, vooral omdat de kinderen dit graag willen. Het is er gemoedelijk en gezellig. Niets moet en veel kan als je het vraagt. Het citaat over het zwembad klopt voor wat de stenen betreft (ze worden er wel door de gasten ingegooid!), maar het water komt niet uit een sloot maar uit een beekje achter de camping. In dit beekje zwemmen ook forellen ( het wordt daar de forellenbeek genoemd) en is niet zuiverder te maken. Het gaat achter nl. weer terug in de beek. De camping is zuiver, vorig jaar zijn de douches vernieuwd en dit jaar is de toiletten vernieuwd. In de omgeving is veel te zien, kastelen, grotten. kleine glasblazerij op loopafstand, bossen, heuvels Het ligt op 15 minuten rijden van het eindstation, Zlicín, van de metro, van daaruit ben je in een kwartier in het centrum van Praag, een stad waarop je nooit uitgekeken raakt. Aan de anderen die gereageerd hebben over de camping en er naar toe gaan zonder te reserveren zou ik willen zeggen dat reserveren niets kost en je dan zeker een plek hebt. Mocht je toch op goed geluk komen of vragen hebben, zou ik willen zeggen vraag naar mij, misschien kan ik je ergens mee helpen.
Hugo43 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-05-05, 19:49   #9
VIP Lid

Brenda's avatar

Nationaliteit:

Nou Hugo ik ben blij te horen dat er vernieuwd sanitair is dat is nooit verkeerd toch?
We zijn op deze camping geweest op de terugweg richting huis 3 jaar geleden na de overstromingen.
Er stonden toen nog grote plassen op de camping en maar een caravan of 10.

Waarom ik het vraag van dat reserveren, is dat wij eigenlijk al een paar jaar zonder reserveren op pad gaan naar Tsjechie. We zijn alleen in die rustige dagen na de overstroming op die camping geweest, dus ik heb geen reeel beeld van deze camping. Wij weten nog niet precies naar welke en wanneer we naar bepaalde campings gaan, dat bepalen we pas als we op de eerste camping staan voor de tweede camping, enz enz.
Oud 16-05-05, 21:39   #10
cor
Super Lid

Nationaliteit:

precies, zo doen wij het ook.reserveren houden wij niet van en "nederlanse"campings laten we links liggen.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels