![]() |
|
|
#1 |
|
Gast
|
Zacler in het Reuzegebergte/Mirotice in Zuid Bohemen
Is er iemand bekend met een van beide plaatsen? of het gebied, Mirotice ligt ongeveer 20 km van Pisek, dat is een iets grotere plaats.
Tips voor deze vakantieplaatsen? Sacha |
|
|
|
#2 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Zacler in het Reuzegebergte/Mirotice in Zuid Bohemen
Een goede vriend van mij woont in Zacler. Ik kom hier regelmatig. Wat zijn je vragen?
vr groet Immo |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moderator
|
Omg. Pisek is erg mooi... veel historische stadjes... Prachatice, Pisek, Tabor, Ceske Budjovice, Cesky Krumlov, Trebon, en zo kan ik nog wel even doorgaan....
Pisek zelf is ook heel aardig moet ik zeggen... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gast
|
Wat is er? Is het een kleine plaats, ik bedoel nu dus Zackler, zijn er restaurantjes, winkels wat is er in de buurt aantrekkelijk voor mijn jongens van 12 en 16 te doen. En dan bedoel ik eerder het actieve als het uitgaan, daar bestaat op dit moment nog geen belangstelling voor........
Welke grotere leuke plaats ligt in de buurt..... vragen genoeg......... Sacha |
|
|
|
#5 |
|
Legende
|
Meer over Zacler hier
Restaurant onder meer hier even klikken Dit is het dorp Trutnov is de dichtsbijzijnde grotere stad op 15 km. Zacler ligt wat hoger en de weg naar Trutnov loopt dus voortdurend bergaf, deels door de bossen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gast
|
Ziet er heeeel mooi uit!
Sacha |
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Zacler is een kleine plaats met een aantal leuke reataurantjes. Het kasteel op de foto is opgekocht en daar worden nu appartementen in gebouwd. ( http://www.cosycottage.nl/ ) Deze zijn nog te koop.
Er is een stationnetje en je kunt met een schattig treintje naar Trutnov rijden. Das veeeel leuker dan met de auto. Op een paar km rijden heb je een groot bunkercomplex (Stachelberg, je komt erlangs als je naar Trutnov rijdt) dat je kunt bezichtigen tot 50 meter onder de grond! Leuk voor je kinderen! Er is een bank waar je kunt pinnen en tevens zijn er een aantal winkeltjes. In de buurt kun je met een stoeltjeslift naar de Snezka, het hoogste punt van CZ. Maar als je zonen echte kerels zijn lopen ze natuurlijk naar boven!! ;-) De rodelbaan in Spynderluv Mlyn is ook echt de moeite waard en hou je van dieren, dan ga je naar het grootste safaripark van Tsjechie in Dvur Kralove. Nou ja, er is zoveel te doen! Bij de Informace in Trutnov (aan het grote plein) kun je alles vinden. Vergeet niet het Boheems paradijs te bekijken nabij Jicin. Fijne vakantie! groetjes Immo www.skimmo.nl en klik op zomer. Daar zie je nog wat meer bezienswaardigheden. |
|
|
|