![]() |
|
|
#41 |
|
Forum Freak
|
Re: Fietsverhuur.........
Cor, het is ons nooit echt zo opgevallen. Maar ja, we rijden natuurlijk niet met de auto over de fietspaden, maar vaker eigenlijk op de kleinere weggetjes hoog in de bergen.
Maar inderdaad, we hebben wel fietsroutekaarten gezien in de boekwinkels. Jeanne |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Moderator
|
Als je een huisje huurt via
Topic Travel
kan je ook fietsen huren voor min. een week, deze worden dan bij het vakantiehuis afgeleverd... Verder worden er een hoop huisjes verhuurd incl. fietsen.....
Misschien moet je eens contact op nemen met Topic Travel , zij zullen die fietsen heus niet uit Nederland laten overkomen, maar ook gewoon in Tsjechië huren... |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Actief Lid
|
Wij kennen in het Reuzengebergte verschillende fietshuurplekken. Bovendien zijn er bij ons in de buurt (Ponikla tussen Rokytnice en Vrchlabi) veel mountainbikeroutes. De routes zijn goed beschreven, maar houdt wel rekening met stevige klimmetjes!
Veel plezier! |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Gast
|
En is het duur?? fietsen huren???
|
|
|
|
#46 |
|
Legende
|
Gevonden op deze site
It is very easy to rent a bicycle – all what you have to do is to show two of your personal identity documents (e.g. identity card, driver’s licence, passport, etc.) for the purpose of making a lease agreement, to deposit a returnable security for the bike (CZK 500 or CZK 1000) and to pay the rental (CZK 100 to CZK 200 per day). The security will be returned back to you on your returning the bike, even in other listed stations than the one where you have rented the bike. Dit is fietsverhuur bij de spoorwegen. Levels of rental for one bike: up to 3 hours … CZK 50 up to 6 hours … CZK 100 up to 12 hours … CZK 150 up to 24 hours … CZK 200 Dit geeft een idee wat het zou kunnen kosten. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Gast
|
Dank voor de reaktie!
Nu heb ik dus een makkelijk oriëntatiepunt, de spoorwegen! Lijkt me best leuk voor een dagje of dagdeel rondtoeren op de fiets! Gaan we zeker (ook) doen! Nog zo'n maandje of 2 ik verheug me er nu al op en tel de weken af! Sacha |
|
|
|
#48 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nieuw Lid
|
Lipnomeer: de fietsen mee?
Wij zijn echte hollanders en vinden het altijd leuk om een stukje te gaan fietsen (geen mountainbikes maar gewone fietsen met een paar versnellingen)tijdens de vakantie. Maar..............ik hoorde dat rond het lipnomeer niet mee valt dus wij weten nu niet of we de fietsen thuis moeten laten of wel meenemen !!!
Wie heeft er ervaring.??? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Super Lid
|
Re: Lipnomeer: de fietsen mee?
Behalve in Nymburk waar het vrij vlak is heb ik nog nooit een Tsjech gezien op een gewone fiets, wel ernaast lopend met de boodschappen eraan. De meesten rijden op mountainbikes en niet zonder reden.
Direct langs het meer zal het logischerwijze moeten gaan, de omgeving is tot zo'n 1200 meter. |
|
|
|