|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#12 |
|
Lid
|
Re: Bezienswaardigheden omgeving Doksy?
Hoi,wij gaan in juli naar Bezdez,dat is een plaatsje niet ver van Doksy.Daar kan je het kasteel van BEZDEZ bezoeken.Als je er heen moest gaan,zou je dan voor mij eens door het plaatsje Bezdez willen wandelen om te kijken of er iets te zien is.Een winkeltje,een restaurantje of iets anders.Ik weet dus niets over het plaatsje en het zou leuk zijn als er iemand me iets zou kunnen vertellen.Je mag het doormailen naar brigitte.wynants@pandora.be Alvast bedankt Brit
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Re: Bezienswaardigheden omgeving Doksy?
Prachovsky skaly is inderdaad de moeite waard. Je kunt echter vanuit Doksy ook binnendoor rijden richting Turnov. Onder Turnov begint Cesky Raj waar je al dezelfde soort rotspartijen hebt als in Prachovsky skaly. Bezoek bijvoorbeeld Hruba Skala maar eens met zijn mooie kasteel / uitzicht / prachtige weg erheen / wandelroute tussen de rotspartijen. Vanuit hier is ook Trosky dichtbij.
Verdere plaatsen in de omgeving die de moeite waard zijn zijn Liberec / Mlada Boleslav (o.a. automuseum) / Jicin. In Novy Bor is trouwens erg veel qua glas te zien. Ik weet alleen niet of er ook een glasblazerij is daar (wel een glasmuseum volgens mij). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
|
Rommelmarkten omg. Doksy?
Hallo, als newby wil ik graag info betreffende rommelmarkten. We zitten in de omgeving Doksy
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Legende
|
Re: Rommelmarkten omg. Doksy?
Hier op het forum ,vindt je al iets. Maar echte rommelmarkten zijn er niet zoals er bij ons honderden zijn.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Moderator
|
Re: Rommelmarkten omg. Doksy?
www.doksy.com, ook in F en D en GB, infocentrum@doksy.com,
een soort WWW voor Doksy met filiaal in Stare Splavy voor opvragen van informatie: Rommelmarkten = bleší trhy, Jaarmarkt of een grote markt = jarmark, Antiek = starožitnosti Misschien helpen deze woorden een beetje. |
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nieuw Lid
|
Info over Doksy bij het Machameer?
goedemiddag allemaal !!
in april ga ik voor de eerste keer naar Tsjechie, naar Doksy bij het Macha meer. als er mensen zijn die deze omgeving een beetje kennen dan zou ik heel graag willen weten wat ik écht moet gaan bezichtigen/doen Het wordt sowieso een dag naar Terezin en natuurlijk naar Praag groetjes janneke |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Terezin is inderdaad een aanrader. We zijn er nu drie keer geweest maar ik krijg er steeds kippevel van. Heel indrukwekkend. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
Burcht Bezdez waar je op kijkt als je bij het meer staat, een prachtige ruine van een van de belangrijkste burchten in Tsjechische geschiedenis. Een forse klim omhoog beloont je met schitterende vergezichten.
|
|
|
|