|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Re: Tsjechische Gewoontes
Ik heb hier nog 2 zweepies liggen van een jaar of 10 geleden, met een berg lintjes eraan
![]() Ben wel blij dat ik die bewaard heb. Toch weer iets van vroeger ![]() Ik moet us kijken of ik ze nog wel echt heb, hoop t wel. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Volwaardig Lid
|
Er zit waarschijnlijk nog een andere gedachte achter dat lachen...
![]() Als de mannen/jongens met de 'pomláska' achter de vrouwen/meisjes aanzitten, krijgen ze meestal een neutje. Het komt wel voor dat vele mannen van het dorp aan het eind van de dag helemaal teut zijn van de alcohol !! Misschien dat die vader van je vriend daarom zo lachte... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Ja inderdaad, met dat ene koekje ha ha
![]() echt Nederlands. Wat ook heel grappig is, is als je bij sommige Nederlanders onverwachts langskomt onder het eten (vinden ze echt NIET leuk!!) dat ze dan zeggen, ''oh vind je het niet erg dat ik even wat eet, ik ben zo klaar...'' Maar of je mee wilt eten, dat wordt dan niet gevraagd, want daar hebben ze niet op gerekend. Tsjechen, in tegenstelling, hebben meestal genoeg te eten, voor onverwachte gasten en mocht het niet zo zijn, dan fixen ze iets voor je of krijg je de helft van hun portie. Erg gastvrij ja!! ![]() Niet alle Nederlanders zijn trouwens zo hoor met dat eten, maar ik heb het verdacht veel gehoord en zelf ook meegemaakt... Veel van mijn familie is Nederlands (van mijn stiefpa) en op feestjes zijn ze altijd onder de indruk van wat ik allemaal op tafel zet - veel, lekker en vaak ha ha en goed voor mn gasten zorg, maar voor mij is dat echt vanzelfsprekend en ik vind het ook heel leuk. |
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
Ik zie net wat op TV over trouwen ... en opeens had ik weer wat ...
Ik weet niet of het overal in Tsjechie is, maar bij ons trouwen ze meestal op zaterdag is me opgevallen. Maar dan rijden in kolonne door de stad ... Allemaal keihard toeterend !!! Ook weer zo iets |
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
Maar dan rijden in kolonne door de stad ... Allemaal keihard toeterend !!! Ook weer zo iets [/ QUOTE ] Zijn dat geen Turkse bruiloften??? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lid
|
Je kan zeggen wat je wil, maar gastvrij zijn de Tsjechen zeker ja! Ik heb het zelf al een paar maal aan den lijve ondervonden!
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
VIP Lid
|
</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
Zijn dat geen Turkse bruiloften??? [/ QUOTE ] Nee niet echt nee, en ik weet het ook alleen maar omdat ik dan net thuis ben na een lange nacht en hun 's morgens voorbij komen toeteren !!! Bruiloften zijn er wel veel gezelliger ... |
|
|
|