|
|
#1 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
CzechTek door politie uit elkaar gehaald
Het is weer de tijd van het jaar
:BONENOV- The police began shortly after noon to disperse participants in the illegal techno dance party CzechTek in the village of Bonenov near Tachov, west Bohemia. Around 1,000 police officers have surrounded the two largest camps, which were created by participants from France. The majority of cars on the site are abandoned, the DJs' turntables and other sound equipment have been removed, and partygoers are simply sitting in the area. The police are allowing participants to leave peacefully, and presently there are only around 1,000 people on the site and around 200 cars. At around 12:40 p.m., the first 100 policemen left the site and are waiting beside the access roads. According to regional emergency services head Jiri Lojda, no one so far has been injured. The people attending the party were told to leave the meadow by 12:00 p.m., but as of 11:50 a.m., only the music stopped playing. The forcible end to the technoparty was allegedly ordered by present Interior Minister and designated Premier Stanislav Gross. Bron: Ceske noviny |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Re: CzechTek door politie uit elkaar gehaald
Toch jammer dat die party zo afgebroken wordt. Ik vraag me af of de organisatoren niet gewoon een vergunning kunnen regelen voor de volgende keer.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Het zou vast wel te regelen zijn, maar het gaat ze juist om de kick. Zoals een goede illegale party, laten ze pas op het laatste moment weten waar het zal zijn en dan is het afwachten hoe snel de politie erachter komt
![]() Elk jaar doen ze het weer zo en het is een statement tegen al die andere commerciele (techno) feesten en festivals die in de zomer worden gehouden. Het heeft wel wat...maar hoe ze er elk jaar weer mee wegkomen, is me een raadsel. Misschien vindt de politie zo´n kat en muis spel gewoon heel leuk! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Tsjechische activist Stanislav Penc is een petitie begonnen tegen het ingrijpen van de politie op CzechTek.
Op 3 september werd deze na vier dagen illegaal feesten afgebroken door de politie. (Ik vraag me altijd af, HOE komt het dat de politie er zo laat achterkomt? Ze moeten daar toch al veel eerder tips over binnenkrijgen??) Penc is het niet eens met het optreden van de politie, die nadat de feestgangers niet binnen de opgelegde tijdslimiet het terrein verlieten de mensen ´´wegduwden´´ en wat van de apparatuur in beslag namen... Penc heeft zich hierover beklaagd bij o.a. de Premier en vindt dat deze actie een bedreiging is voor de democratie in Tsjechë. De petitie is inmiddels door honderden mensen ondertekend. De politie krijgt het ook van een andere hoek over zich heen, namelijk de bewoners van het terrein waar CzechTek gehouden is. Zij nemen het de politie kwalijk dat ze niet veel eerder de party hebben gestopt. De uiteindelijke conclusie was dat het eigenlijke ingrijpen van de politie erger was dan de party zelf, waar dit jaar meer dan 15 duizend mensen op af waren gekomen. (Voor heel artikel in het Tsjechisch: tady) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Super Lid
|
De politie wist al een paar uren vóór de start van CzechTek dat 't op de bewuste plek ging plaatsvinden. Ze hebben dan ook alle toegangswegen afgezet om de toeloop zo moeilijk mogelijk te maken. Maar door de bossen heen bleven de mensen gewoon komen.
De lokale burgemeester (die erg grappig op 't TV nieuws was; met allemaal heftig dansende jongeren om zich heen werd hij live geinterviewd; kon moeilijk met harde statements komen want dan werd 'ie ter plekke gelyncht; kon door de herrie de vragen niet horen etcetera; prachtig voorbeeld van '15 minutes of fame' maar dan alleen maar hopeloos live voor de camera staan...), is burgemeester van een klein plaatsje en durft niet zo maar een besluit te nemen om in te grijpen. Immers; enkele duizenden feestende (drinkende/slikkende) feestgangers krijg je niet zonder slag of stoot weg. Dus duurt 't effe voordat het juiste niveau (Gross dus) dit voorgelegd krijgt en een besluit neemt. Persoonlijk vind ik de CzechTek organisatie a-sociaal, aangezien nu een gewone boer die de grond heeft gehuurd de klos is met een miljoen KC schade, die hij voorlopig op niemand kan verhalen. Hij, de toevallige pachter, en niet enige commerciële organisatie is het werkelijke slachtoffer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
underground festival tsjechie
Hallo,
Ik ga deze zomer naar een underground festival in Tsjechie. Probleempje ik weet niet precies waar en wanneer. En die informatie heb ik nodig om vrij te vragen. Mijn vraag aan jullie is dus naar welk festival ga ik. De informatie die ik wel heb is dat het 5 dagen duurt, eind augustus plaats vind en op een eiland is? Alvast heel erg bedankt voor julie hulp. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Super Lid
|
Re: underground festival tsjechie
Tsja, tegen de tijd dat je er heen gaat zou je ook om er te moeten komen, moeten weten waar het is. Hoe ben je aan deze info en dit plan gekomen?
Er zijn in Tsjechië niet zo heel veel eilanden waar festivals kunnen worden gehouden; het zijn eilanden in rivieren, zoals in Praag en Kolin. Een eerste search leverde niets op. (underground festival ostrov 2005) Weet je zeker dat dit een legaal festival is? illegale festivals zullen niet hun gegevens kunnen vrijgeven. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
Het is wel een legaal festival. De informatie die ik heb kreeg ik van een kennis. Hij weet ook hoe het heet maar vergeet het iedere keer door te geven. Ik werd het een beetje zat en ben maar zelf gaan zoeken. Mocht ik er achter komen horen jullie het wel. En natuurlijk hoe het geweest is.
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Het zou ook Teknival (CzechTek) kunnen zijn, dat is een teknofeest met mensen uit heel Europa en was vorig jaar in Boněnov. Maar dat feest is illegaal maar gedoogd in Tsjechië duurt idd een dag of 5 meestal, de precieze duur en plaats is zelfs een week voordat het feest word gehouden nog onbekend, dat is een gewoonte in de teknoscene. die luitjes kennen elkaar en vertellen het via internet/telefoon door aan vrienden en kennissen.
tekno is trouwens een soort van underground housescene, met allerlei soorten elektronische muziek van drum&bass tot gabber/industrial. alles draait om geluidssystemen en het is ook altijd gratis. Het zou het natuurlijk kunnen zijn, maar omdat je zegt dat het legaal is weet ik het niet zeker natuurlijk. http://dreamworx.cz/c23chtek_2oo4/ |
|
|
|