|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Rokytnice nad Jizerou
hallo,ben net terug uit Rokytnice en ik moet zeggen dat het er echt SUPER is!! Wat is Tsjechie en mooi land zeg!!! Dit was mijn eerste keer, maar ik ga zeker dit jaar nog terug. Voor beginnende snowboarders is het zeker perfect.Heb ook veel mensen ontmoet daar. Ik heb echt een te gekke tijd gehad!!! Groetjes, Sjeekie ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Rokytnice - het was echt super
Hoi Arnie...Wij hebben elke avond gegeten in Music club KINO. Het eten is er erg goed. Je kan er alleen niet reserveren.Dus je hebt kans dat je even moet wachten.. Boven het restaurant zit een bar...ik vond het de leukste in Rokytnice!! Veel plezier..
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Rokytnice - het was echt super
Ik ben er zelf niet geweest, maar een collega van mij heeft mij deze website gegeven als ik wel wilde gaan. Hij at meestal in het Hunting restaurant. Op de site staat daar ook de menukaart van. http://www.rokytnice.com/index_e.htm
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Re: 1 week Rockytnice
Hallo, Ik ga deze week ook naar Rokytnice!
ik ben een beginnende skier dus van te weinig pistes zal ik geen last hebben. Heeft iemand nog tips over Rokytnice (restaurantjes, winkels enz.) en is er daar een (goedwerkende) geldautomaat? Alvast bedankt, Jasper |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
Allereerst, ik ben nieuw op het forum (blji dat ik zoiets gevonden heb) en ben op zoek naar een nieuwe wintersportlocatie ivm. het waarschijnlijk bezet zijn van onze accomodatie in Oostenrijk. Wat zoek ik en wat zijn we gewend:
Met zijn 10-en (5 volw. + 5 kinderen) een huis met woonkamer, direct aan de piste, waar we dit jaar EUR 800 voor betaald hebben, op 850 km van Dordrecht. De piste is afwisselend (blauw - rood naar Oostenrijkse begrippen), zonder wachttijd aan de liften (geen toeristen... ja wel 10... wij). Voor skipassen was ik ca. 150 EUR kwijt (3 kinderen, 1 volwassene), aan skihuur EUR 206,- (wederom 3 kinderen, 1 volwassene). De kids zijn redelijk ervaren en ik ski ook aardig (kan een berg afkomen zeg maar). Nu hoor ik hele positieve ervaringen over Tsjechie maar het verhaal van Arjen plaatst alles wat beter in perspectief. Heb ik gelijk als ik zeg dat CZ minder geschikt is voor de wat doorgewinterde skier, dat de prijzen van skipassen, skihuur en accomodatie nagenoeg gelijk zijn, maar dat het verschil zit in het zogenaamde dagelijkse levensonderhoud? Hoe is het nu daadwerkelijk met de vriendelijkheid van de Tsjechen? KOrtom een hoop vragen en ik hoop op een aantal antwoorden. Overtuig me maar van een ski-vakantie in CZ. Ben benieuwd! |
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief lid
|
Dennis,Tsjechie is voor een doorgewinterde skier minder uitdagend vanwege de relatieve kleine gebieden/korte pistes.
Op deze site ( http://www.holidayinfo.cz/ ) kan je zowat alles wat je op over de gebieden wil weten vinden,dus ook prijzen van skipassen/huur,die schat ik ongeveer eenderde lager liggen dan wat jij nu zegt. Voor een huis op de piste zal je goed moeten zoeken en geen wachttijd bij de piste kan je in de grotere gebieden tijdens vakanties wel vergeten. Tsjechen komen vaak wat stug over maar dat wijt ik aan de taalbariere en verder hangt er ook veel van je eigen houding af. Ik denk dat de enige manier om er echt achter te komen is om het een keer te proberen. ![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
|
Rokytnice nad Jizerou - Lysa Hora
Mooi hoor, bovenop de berg! (zie foto).
Voor degenen die geïnteresseerd zijn ooit Rokytnice te bezoeken: wij hebben 3 skigebieden bezocht:
Mocht iemand nog vragen hebben laat het dan weten! groeten, Maria |
|
|
|