Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Hoe was jouw vakantie in Tsjechië?
Rokytnice nad Jizerou

Rokytnice nad Jizerou

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 06-01-05, 15:39   #1
Sjeekie
Nieuw Lid

Rokytnice nad Jizerou

hallo,
ben net terug uit Rokytnice en ik moet zeggen dat het er echt SUPER is!! Wat is Tsjechie en mooi land zeg!!! Dit was mijn eerste keer, maar ik ga zeker dit jaar nog terug. Voor beginnende snowboarders is het zeker perfect.Heb ook veel mensen ontmoet daar. Ik heb echt een te gekke tijd gehad!!! Groetjes,
Sjeekie
Sjeekie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-01-05, 17:16   #2
barbie
VIP Lid

barbie's avatar

Re: Rokytnice - het was echt super

Leuk om te horen....
En was het nog duur?
barbie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-01-05, 05:43   #3
Arno
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:

Citaat:
Sjeekie schreef:
Wat is Tsjechie en mooi land zeg!!! Dit was mijn eerste keer, maar ik ga zeker dit jaar nog terug.
Hoe herkenbaar
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-01-05, 21:21   #4
Arnie
Nieuw Lid

Wij gaan ook naar Rokytnice. Heb je nog leuke tips? Uitgaan, restaurants, enzovoort?
Arnie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-01-05, 21:50   #5
Sjeekie
Nieuw Lid

Hoi Arnie...Wij hebben elke avond gegeten in Music club KINO. Het eten is er erg goed. Je kan er alleen niet reserveren.Dus je hebt kans dat je even moet wachten.. Boven het restaurant zit een bar...ik vond het de leukste in Rokytnice!! Veel plezier..
Sjeekie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-01-05, 12:55   #6
duyve028
Volwaardig Lid

Ik ben er zelf niet geweest, maar een collega van mij heeft mij deze website gegeven als ik wel wilde gaan. Hij at meestal in het Hunting restaurant. Op de site staat daar ook de menukaart van. http://www.rokytnice.com/index_e.htm
duyve028 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-02-05, 15:51   #7
Jasper
Nieuw Lid

Jasper's avatar

Re: 1 week Rockytnice

Hallo, Ik ga deze week ook naar Rokytnice!
ik ben een beginnende skier dus van te weinig pistes zal ik geen last hebben. Heeft iemand nog tips over Rokytnice (restaurantjes, winkels enz.) en is er daar een (goedwerkende) geldautomaat?

Alvast bedankt,

Jasper
Jasper is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-02-05, 22:19   #8
dennis_w
Nieuw Lid

Allereerst, ik ben nieuw op het forum (blji dat ik zoiets gevonden heb) en ben op zoek naar een nieuwe wintersportlocatie ivm. het waarschijnlijk bezet zijn van onze accomodatie in Oostenrijk. Wat zoek ik en wat zijn we gewend:
Met zijn 10-en (5 volw. + 5 kinderen) een huis met woonkamer, direct aan de piste, waar we dit jaar EUR 800 voor betaald hebben, op 850 km van Dordrecht. De piste is afwisselend (blauw - rood naar Oostenrijkse begrippen), zonder wachttijd aan de liften (geen toeristen... ja wel 10... wij). Voor skipassen was ik ca. 150 EUR kwijt (3 kinderen, 1 volwassene), aan skihuur EUR 206,- (wederom 3 kinderen, 1 volwassene). De kids zijn redelijk ervaren en ik ski ook aardig (kan een berg afkomen zeg maar). Nu hoor ik hele positieve ervaringen over Tsjechie maar het verhaal van Arjen plaatst alles wat beter in perspectief. Heb ik gelijk als ik zeg dat CZ minder geschikt is voor de wat doorgewinterde skier, dat de prijzen van skipassen, skihuur en accomodatie nagenoeg gelijk zijn, maar dat het verschil zit in het zogenaamde dagelijkse levensonderhoud? Hoe is het nu daadwerkelijk met de vriendelijkheid van de Tsjechen? KOrtom een hoop vragen en ik hoop op een aantal antwoorden. Overtuig me maar van een ski-vakantie in CZ. Ben benieuwd!
dennis_w is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-03-05, 21:09   #9
Erikjé
Actief lid

Erikjé's avatar

Dennis,Tsjechie is voor een doorgewinterde skier minder uitdagend vanwege de relatieve kleine gebieden/korte pistes.
Op deze site ( http://www.holidayinfo.cz/ ) kan je zowat alles wat je op over de gebieden wil weten vinden,dus ook prijzen van skipassen/huur,die schat ik ongeveer eenderde lager liggen dan wat jij nu zegt.
Voor een huis op de piste zal je goed moeten zoeken en geen wachttijd bij de piste kan je in de grotere gebieden tijdens vakanties wel vergeten.
Tsjechen komen vaak wat stug over maar dat wijt ik aan de taalbariere en verder hangt er ook veel van je eigen houding af.
Ik denk dat de enige manier om er echt achter te komen is om het een keer te proberen.
Erikjé is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-02-06, 14:48   #10
Maria
Super Lid

Maria's avatar

Rokytnice nad Jizerou - Lysa Hora

Mooi hoor, bovenop de berg! (zie foto).

Voor degenen die geïnteresseerd zijn ooit Rokytnice te bezoeken: wij hebben 3 skigebieden bezocht:
  • Modra Hvezda
    Dit ligt in Horni Rokytnie, het hoger gelegen gedeelte van Rokytnice.
    Leuk om te leren of om weer even de smaak te pakken te krijgen.
    Sleepliften van zo'n 900m en een snowboard track.
    Parkeren kan direct bij de piste, liften kosten 7 punten en 4 punten (iets kortere lift, aan de ene kant dus heuveltjes etc voor snowboarders).
  • Studenov
    Studenov is geschikt voor gezinnen met kleinere kinderen of beginners en snoboarders. Je kunt parkeren op 3 parkeerterreinen, het grappige is dat je dan telkens een sleeplift omhoog kan nemen naar het volgende (hoger gelegen) parkeerterrein, weg oversteken, volgende sleper, tot je bij de 'echte' berg bent. Het parkeerterrein hier helemaal bovenaan kost 50 Kronen en is lastig te bereiken, nl. zeer slechte weg van maar 1 auto breed. Tegenliggers dus niet welkom! Van dit parkeerterrein klim je een heel klein stukje omhoog (zo'n 30 m) en dan kan je kiezen óf een sleeplift óf een ankerlift zo'n 1200m de berg op (15 punten). De sleeplift is niet geldig met kinderskipas maar pas vanaf 10 jaar. Leuke afdalingen rood en blauw met ook hier ruimte voor snowboarders. Ook zijn hier diverse kleine slepers waar les gegeven wordt.
  • Horni Domky cq. Lysa Hora (zie foto)
    Dit is de hoogste berg in Rokytnice. Parkeren op centrale P (gratis) en dan een behoorlijk stuk omhoog lopen (zo'n 500m) of skibus nemen. Er rijden ook taxi's (van die sneeuwscooters) maar ik weet niet precies waar vandaan, ik denk dat je die vanaf de centrale P kunt nemen, maar eigenlijk alleen maar op de berg gezien en niet op de P! Om bij de stoeltjeslift te komen moet je eerst een ankerlift nemen van zo'n 1200m die echt best steil omhoog gaat, vond dit zelf voor jongere kinderen geen aanrader. Zorg overigens dat je een puntenkaart of skipas hebt alvorens je hier gaat skieën, want de rij voor de kassa is erg lang!
    Als je (eindelijk) uit de ankerlift bent kun je skieën naar de stoeltjeslift (45 punten) waarvandaan rode, blauwe en zwarte afdalingen gaan, ook zijn er weer diverse slepers op de berg en ruimte voor snowboarders). Je kunt vanaf de piste zo weer je auto in skieën. Ook wel eens leuk!
Rokytnice biedt dus voor elk (niveau) wat wils.

Mocht iemand nog vragen hebben laat het dan weten!
groeten, Maria
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg wintersport 2006 042 klein.jpg (29,0 KB, 470x bekeken)
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed