|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
snowboard huren/kopen
Hoi,
me eerste post; vraagje: Ik ga volgende week voor het eerst naar tsjechie. naar het plekje Jozefuv dul. vanuit hier zullen we wat verschillende plekken gaan bezoeken. Nu snowboard ik al een tijdje, en wil ik er toch wel eens eentje gaan aanschaffen. aangezien de eerste keer tsjechie, heb ik geen idee wat ik kan verwachtten qua prijzen en dergelijke. Kan ik er enig voordeel mee bereiken dit te kopen in tsjechie (afgezien van wel wat garantieproblemen!) of is het slim om bv in tsjechie te huren, en bij de uitverkoop in nl een board aan te schaffen. Hoop dat jullie me wat bruikbare tips kunnen geven, Gegroet. pg |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Re: snowboard huren/kopen
Afgelopen week in Horni Maxov geweest 1km van Josefuv (ga eens eten bij Perlo Jizerky erg goed)
Snowboard is in Tsjechie niet goedkoper dan in NL, wat garantie betreft: ach, als je het in NL koopt en het gaat je eerste vakantiedag kapot, heb je ook niets aan garantie. Maar troost je het zijn geen middeleeuwse toestanden in Tsjechie, ze kunnen daar alles repareren. Dus je kunt het denk ik beter in NL kopen, maar 2e hands is een mogelijkheid. Ik adviseer, huur materiaal in Tsjechie en kijk rustig rond of je iets 2e hands kunt kopen. Ik doe al jaren met mijn iegen skis ooit 2e hands gekocht in Oostenrijk, waren toen 1 seizoen oud en kreeg 50% korting bij het verhuurbedrijf waar ik ze kocht. Tip als je ook gaat skieen koop nooit geen 2e hands schoenen, dat is vaak bullshit. Veel plezier, en kijk uit want het was vorige week daar niet alles veel sneeuw en erg koud. Toets bij zoeken maar eens Josefuv dul of Horni Maxov in dan zie je wel wat. |
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt voor je snelle antwoord,
ben me de hele dag alweer aan het orienteren. Gaat ws toch uitdraaien op kopen. bedankt voor de tips van het eten. ik zal het zeker opschrijven. Zijn de piste's beetje oke daar...? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Afgelopen week konden ze het bij houden vanwege de hevige sneeuwval en de wind. Was ook koud s'nachts -20 gehaald in Horni Maxov, zaten daar in appartement.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Snowboarden
Hallo, we zijn net terug uit Spindl en hebben een lekkere week gehad met veel sneeuw, soms iets te veel. De liften deden het zelfs 1 dag niet. Een vraagje voor de kenners
Wij zijn met z'n vijfen waarvan vier snowboarders. Na 2 jaar Spindl wil ik eens iets anders. Het liefst een goedkopere bestemming dan Spindl maar waar je natuurlijk bijna net zo goed kan snowboarden als daar. Kan iemand mij vertellen welke plaats ik dan moet boeken ? Alvast bedankt |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Super Lid
|
Re: Snowboarden
Is Spindl duur dan?
Ik heb geen vergelijk maar ben zelf 2x in Harrachov geweest, volgens mij kan je hier ook leuk snowboarden (is ook een soort parcours voor uitgezet halverwege de piste om te springen etc). groetjes, Maria |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Nee hoor vergeleken bij andere wintersportplaatsen niet. Maar ik zie in de gidsen dat er ander plaatsen zijn waar de lessen en skipassen aanmerkelijk goedkoper zijn dan in Spindl. Het scheelt soms 40 - 50 euro per persoon en ook de hotels zij in de andere plaatsen goedkoper. Ja en met 4 volwassenen en 1 kind van 13 telt het toch lekker aan. Ik zal eens kijken in Harrachov. bedankt voor de reactie
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
Je kunt ook naar Hromovka gaan zeer veel pensionnen / apartementen te vinden voor een sympathieke prijs,
en snowboarden gaat daar geweldig en als afwisseling neem je daar ff de halfpipe ^^ |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nieuw Lid
|
bedankt ik ga het eens bekijken
![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
pec pod snezkou snowboarden?
ik hoorde dat je in pec pod niet met het snownoard omhoog mag klopt dat?we wilden eerst naar janske lazne maar daar schijnt het nog al een stuk lopen wezen naar liften en zo.
groetjes jefrem |
|
|
|