|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
App. Hotel Ski Resort Pec pod Snezkou
Goeiesmorgens iedereen,
Wij gaan begin maart naar App. Hotel Ski Resort Pec pod Snezkou. Dit wordt de eerste keer dat wij op wintersport gaan. Wie is er al geweest of kent deze accomodatie ? Alvast bedankt voor reacties. Paul ps Sneeuwkettingen neem ik mee maar is winterbanden echt nodig ? ik vindt het huren ( € 110.= ) eigenlijk zonde geld |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lid
|
Re: App. Hotel Ski Resort Pec pod Snezkou
Winterbanden is echt nodig zeker in de bergen,het huren er van is inderdaad vreselijk duur.
Trouwens de laatste keer toen ik terug kwam uit tsjechie begin feb was het zelfs op de duitse auto banan niet te rijden en dan ben je blij dat je toch die investering hebt gedaan. Als je toch van plan bent om ieder jaar naar de wintersport te gaan zou ik ze kopen dat scheelt je ongeveer 100 euro maar dan heb je er jaren plezier van . plus ook hier is het in de winter niet verkeerd. In tsjechie zelf zijn ze echt goedkoper als hier misschien ook een optie als je het daar geliijk laat doen. Succes |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
kijk eens op marktplaats.nl voor winterbanden.
wij zijn niet in Pec Pod Snezkou geweest maar het plaatsje ervoor Velka Upa. Weet je zeker dat je naar Pec gaat? Meeste noemen Pec Pod Snezkou in 1 adem met Velka Upa. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
wij rijden al jaren zonder winterbanden en afgelopen week was het ook goed te doen ook in pec. wel sneeuwkettingen nodig gehad maar dat lijkt mij logisch
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
wij hebben de sneeuwkettingen niet nodig gehad richting pec maar we hebben wel winterbanden. Ts maar waar je voor kiest. Op de terugweg bij Osnabruck veel regen en natte sneeuw dan komt het ook goed uit dat je op winterbanden rijd want je hebt er geen last van. Op winterbanden rijden doe je niet alleen als er sneeuw ligt. Vanaf +7 graden of lager is bewezen dat je beter op winterbanden kunt rijden. De remweg is dan ook beduidend korter op winterbanden. Ik rij op winterbanden van November tot +- half maart en veiligheid mag best wat kosten.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Forum Freak
|
App Hotel Ski Resort Pec ligt idd in Pec zelf en niet in Velka Upa. Het is een leuk appartementencomplex op en tegen de piste. Ik weet zeker dat je er een leuke vakantie zult hebben, veel plezier! Enne winterbanden zijn geen overbodige luxe.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt voor alle tips.
Sneeuwkettingen heb ik op marktplaats gevonden en we gaan toch voor de zekerheid winterbanden huren. Wij hopen dat er genoeg sneeuw ligt wanneer wij op 5 maart aankomen en dat wij de kettingen moeten gebruiken. Paul ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Ben jij blij als je kettingen moet gebruiken?
Ik vind het altijd stom vervelend om ze om te leggen. Niet dat het niet lukt, maar je hebt altijd vieze mouwen en koude handen, en het omleggen moet vaak op ongelegen plaatsen gebeuren, als het dan ook nog donker is baal ik er altijd van. Vandaar dat ik het ook zo lang mogelijk op alleen winterbanden probeer. Alleen eind januari ging dat niet goed, toen had ik regelmatig die kettingen nodig. |
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
Ik heb nog nooit kettingen gebruikt dus ik ga eerst hier in Nederland oefenen.
Maar mocht ik ze moeten gebruiken is het een teken dat er genoeg sneeuw ligt en daar komen we voor of niet. |
|
|
|