Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Tsjechie.net - Het Archief
ExxonMobil

ExxonMobil

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 18-01-05, 14:05   #1
Lid

ExxonMobil

Een tijdje terug las ik op het forum een post over Nederlanders die bij Exxon mobile werken. Ik heb er morgen een gesprek over bij grafton. Kan iemand me een beetje vertellen wat het inhoudt, hoe het bevalt etc.?
Thanx.
Dewaerd is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-05, 08:14   #2
Actief Lid

totalcrazy's avatar

Re: Werken bij Exxon mobile

ik heb je een pm gestuurd
totalcrazy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-05, 17:04   #3
Actief Lid

jordaanoever's avatar

Nationaliteit:

Beste totalcrazy

nu ik dit zo lees ben ik erg geintreseerd (aangezien ik maandag het tweede gesprek bij exxonmobil heb) wat jij kunt vertellen over je ervaring met exxonmobil. Zou je mij ook zo'n pm kunnen sturen...

vriendelijk bedankt
jordaanoever is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-02-05, 17:33   #4
Actief Lid

Bijlsma's avatar

Nationaliteit:

Mij ook aub... was afgelopen weekend aan het snowboarden in Vrchlabi, en kwam in gesprek mer een engelsman, en na wat babbelen over wonen ern werken in Praag, vroeg hij of ik intresse had bij hem. Heb zijn kaartje gekregen, maar twijfel. Mijn huidige baan bevalt me best, maarja, zeg natuurlijk nooit nee tegen iets beters..
Bijlsma is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-02-05, 18:55   #5
Actief Lid

totalcrazy's avatar

Ok misschien is het handiger gewoon hier te antwoorden hahahaha.Mijn ervaringen zijn niet al te positief moet ik zeggen. Ik heb gesolliciteerd via Grafton. Deze gaven op voorhand al aan dat mijn salariseisen te hoog waren. De salarissen bij Exxon liggen tussen de 18.000,= en 20.000,= ( althans voor de toen aangeboden banen), ik was toen nog overmoedig hahahahaha en gaf aan dat mijn salarisverwachtingen tussen de 25 en 30. Toen het sollicitatie gesprek met een Spanjaard die slechter engels sprak dan ik. En maar meteen aangaf dat hij bang was dat ik overgekwalificeerd was voor de aangeboden baan en dat hij bang was dat ik niet voldoende gemotiveerd zou zijn. Ik heb getracht uit te leggen dat ik daarom bij een bedrijf als Exxon solliciteerde omdat het een groot bedrijf is en er dus wellicht in de toekomst kansen zijn om door te groeien. Uiteindelijk ben ik afgewezen naar ik zelf vermoed vanwege een combinatie van de salariseisen en de te hoge kwalificatie. Overigens laatst iemand gesproken in Praag die nog slechtere ervaringen had en een wat sjofele manager tegenover zich kreeg.
Maar goed ik hoorde van weer een ander dat het haar prima bevalt dus ach wat kan ik uiteindelijk zeggen. Vooralsnog bevalt het me prima bij Monster Technologies en ben ik blij dat het bij Exxon niet gelukt is. Maar goed Monster is ook wel een erg relaxte werkgever.

Mannen succes!!!!
Oud 21-02-05, 14:03   #6
Lid

Hmmmmmm, het verhaal van Totalcrazy klinkt me wel heel bekend. Mijn vriend heeft vorige week ontslag ingediend bij Exxonmibile in Praag. Inderdaad, werken onder zijn kunnen, en de hele Amerikaanse achtergrond en gedachtegang van het bedrijf beviel hem totaal niet. Hij is erg blij dat ie daar weg is. Maar voor iedereen zal het anders zijn...dus zeg nooit nooit....
Hester is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-07-05, 11:30   #7
Actief Lid

Raymond Veronika's avatar

Nationaliteit:
Solliciteren... Wat kan en wat kan niet?

Beste medeleden,

Allereerst wil ik de mensen bedanken die www.grafton.cz aanbeolen op deze site. Ben uitgenodigd op gesprek voor ExxonMobil, voor de functie inkoper.

Ik verheug me al ontzettend op dat gesprek, maar zit toch met een paar dingetjes in mn maag. Ik weet dat er al eerder berichten omtrent dit onderwerp waren, maar toch:

- Wat zijn realistische salarissen om te vragen?
- Zijn secundaire beloningen populairder dan het salaris zelf? En wat moet ik me voorstellen bij de secundaire arbeidsvoorwaarden?
- Wat is het % belasting dat je afdraagt van Bruto naar Netto?

Alvast bedankt voor de respons..........

Gr.
Raymond

Raymond Veronika is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-07-05, 12:30   #8
Actief Lid

totalcrazy's avatar

Re: Solliciteren... Wat kan en wat kan niet?

Hoi Ik ben uiteindelijk niet bij Exxon gaan werken maar mijn ervaring is dat de salarissen zo tussen de 18 en 25 bruto liggen. Belasting incl ziektekosten is ongeveer 29%. Secundair hebben ze meestal voedselbonnen, taallessen en soms collectief fitness of iets anders met sport.

Succes met je sollicitatie !!!

groet Piet Brands
Oud 06-07-05, 10:09   #9
Actief Lid

Raymond Veronika's avatar

Nationaliteit:

Beste Piet,

Dank je wel voor de reactie. Is er een bijzondere reden geweest waarom je uiteindelijk niet voor Exxon bent gaan werken? Ik moet zeggen dat het salaris me dan redelijk tegenvalt. Ik had altijd begrepen dat het in Praag toch wel wat hoger zou liggen allemaal.

Maar goed, we gaan eens kijken wat we eruit kunnen slepen......

Nogmaals bedankt!!

Groeten,

Raymond van Minnen
Raymond Veronika is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-07-05, 14:50   #10
Actief Lid

totalcrazy's avatar

Ik ben uiteindelijk bij Monster gaan werken, een heel relaxed bedrijf waar ik dus inderdaad de beroemde 25 bruto per maand verdien. Bij Exxon betaalde de baan waar ik toen op solliciteerde niet meer dan 18. Er zijn uiteraard wel beter betaalde banen maar dan moet je al snel een IT of management baan hebben. Nogmaals s6 en wellicht tot ziens in Praag. groet Piet
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed