|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Praag
hoi,
We gaan nu voor de tiende keer naar cz, maar dit jaar gaan we in april voor het eerst naar Praag! Wie weet er plekjes die we absoluut moeten zien. We zijn gek op oudheden en monumenten. Wat zijn goede wandel- en info boekjes speciaal over praag? Groetjes Nonnelien ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Re: Wij gaan naar Praag, wat MOETEN we zien ?
De ANWB heeft wel goeie boekies denk waar alles in staat.
Ik weet niet hoe lang je gaat, maar als je alles wilt zien ben je wel even zoet hoor ![]() Cauky |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Legende
|
10 keer geweest en Praag nog niet gezien? Meesten beginnen daarmee.
Maar zoals Erik al vroeg, hoeveel tijd heb je? Boekjes genoeg, op internet ook genoeg te vinden. Kijk hier eens: http://www.praha.cz/?lang=en |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Volwaardig Lid
|
wij gaan een week. wij logeren op camp drussus.
maar het gaat ons om de echte deihards. de info die je niet gauw in boekjes vind. groetjes nonnelien |
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Nationale theater, Museum, Hradcany, Karluv most, Staromestske namesti... Kampa... en veel meer, maar dit is zeker een "must". Veel plezier!
Klara |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Ben het met Klara eens, dat zijn DE bezienswaardigheden/plekjes die je moet zien als je Praag bezoekt.
Om antwoord te geven wat goede wandel- en info boekjes zijn speciaal over Praag, zelf vind ik het boekje van Capitool Reisgidsen (Praag) heel erg leuk, informatief, met veel foto's en tekeningen en duidelijk ook nog. Maar er zijn ongetwijfeld nog vele andere die ook goed zijn. In elk geval veel plezier in Praag. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
ik vraag me echt af hoe jullie het voor elkaar krijgen om naar tsjechie te zijn gegaan zonder praag te bezoekn. in iedergeval; een fijne mooie tijd in praag toegewenst. rene |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
Ik ben er al vaker geweest, laatste keer 12 dagen. Toen heb ik alles in Praha 1, 2 en 3 afgelopen. Kan nu makkelijk de weg vinden, maar is nog steeds een heeeeeeel klein gedeelte van Praag...
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
precies dat bedoel ik, heb je dan echt alles gezien?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
|
In elk reisgids Praag schrijven ze over hetzelfde.
Capitoolreisgids is inderdaad goed. Marco Polo ook. Qua indeling en afbeeldingen. Een leuke wandelroute is de 'Koningsroute' Dan begin je bijvoorbeeld op het OUDE STADSPLEIN (Staromestske namesti). Daar heb je de Tynkerk, Jan Hus monument, het Nicolaaskerk en het Raadhuis met de klok Orloj. Waar elk uur een schouwspel plaats vind. Vanaf het Oude Stadsplein kun je alle kanten op: Richting Joodse Wijk, Wenzelslasplein of winkelstraat Celetna. Maar voor de Koningsroute loop je langs de Orloj door de Karlova Straat met de vele souvenirwinkeltjes. Aan het einde van de straat kom bij het standbeeld van Keizer Karel en de KARELSBRUG Ook hier veel stands met souvenirs en straatmuzikanten. Je ziet van hieruit het Nationaal Theater, de Praagse Burcht en het eilandje Kampa. Dit halfeilandje wordt Praags Venetie genoemd.' Dan loop je verder richting PRAAGSE BURCHT Deze route wordt Koningsroute genoemd. Als je deze route loopt, dan heb je al wat van toeristisch Praag gezien. Mijn 'insider' tip: bekijk Praag van boven Kan bijvoorbeeld bij Petrin heuvel (met Praagse Eifeltoren) of Letna Park. |
|
|
|