Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Tachov

Tachov

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 13-02-05, 11:53   #1
rob.goverde

Omgeving Tachov?

Wij zijn er weer in geslaagd iets leuks te vinden. In augustus gaan we naar de omgeving Broumov, vlakbij Tachov. We hebben een heerlijk appartement voor ons tweetjes gevonden, met een aparte slaapkamer, badkamer, woonkamer en keuken, grenzend aan een prachtige tuin. Het is een gedeelte van huis dat in 2001 is gebouwd, in een landhuis-achtige stijl. Wij hebben het onderste gedeelte en de eigenaars wonen boven en dan is er nog een appartement. De omgeving Tachov ken ik niet, ben daar nog nooit geweest, het licht niet ver van Marianske Lazne en Cheb het meer van Jesenice is ook te doen. We hebben bewust niet zo ver in Tsjechie gekozen, omdat we voor deze periode 10-dagen in Beieren zitten en van daaruit hier naar toe rijden. Vorig jaar hebben we dat in omgekeerde volgorde gedaan en toen hebben we in ruim drie weken, teveel km gereden naar mijn zin.
Om wat meer informatie over dit gebied te vinden heb ik al op de zoekfunctie gezocht maar ben nog geen echte aanraders tegengekomen. Weet iemand iets van deze omgeving, zijn er absolute “MUSTS” die wij over het hoofd zien??
Graag uw info hierover?
  Bericht citeren in antwoord
Oud 13-02-05, 18:21   #2
peterbaars
Nieuw Lid

Re: Omgeving Tachov

ik wil graag met me kinderen naar tsjechie wat is het leuks de camping of een huisje ik ga voor het eerst wat is nu echt leuk voor kinderen ik heb een tweeling van 7 en nog een meisje van 11 help help help wat is nu echt leuk en waar .ik hoor het heel graag groetjes peter
peterbaars is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-02-05, 18:24   #3
Corrie
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Re: Omgeving Tachov?

Hoi Rob,

Zijn jullie al in Marianske Lazne geweest? zo niet dan vind ik dat zelf een aanrader, natuurlijk de colonada zelf en de zingende fontein, maar ook bijvoorbeeld het Rusisch Orthodoxse kerkje vond ik zelf heel prachtig en een echte aanrader.
Als ik nog wat meer kan vinden hoor je het.

Groet

Corrie.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-02-05, 21:31   #4
rob.goverde

Hoi Corrie,

Wel in Marianske Lazne geweest maar het Orthodox kerkje nog niet bezocht wel de fontein, en natuurlijk de Colonade.
Vorige jaar drie keer daar geweest en een keer gegeten daar, vonden het wel naar verhouding zeker zo duur als Praag, maar het is ook een luxe kurort
Oud 13-02-05, 21:35   #5
rob.goverde

Peter,

Je kunt het beste een zoekfunctie gebruiken op dit forum en eens goed rondstruinen hier op het forum geeft je een helder beeld. Ik weet zeker dat camperen leuker is met die kinderen op die leeftijd, deden wij vroeger ook altijd. Ik kan je echter geen idee geven over campings, de laatste 5 jaar hebben wij niet meer in Tsjechie gecampeerd, Dat doen we sinds we weer met zijn tweeen gaan niet meer, althans voorlopig niet. Over een jaar of 10 wanneer werken niet meer het hoofddoel is willen we een camper en dan langere periodes weg. Dus kijk op het forum dan vindt je vast wel een leuke camping voor jou en the kids.
Oud 28-05-05, 22:17   #6
ilsemoes
Nieuw Lid

Tachov en natuurpark Kokorinsko

Hallo Wij gaan dit zomer naar tachov. Daar zijn er 2 van dus ik heb de omgeving er maar bij gezet.
Wij hebben via happy home een 12 pers. huis (kasteeltje) gehuurd.
Wie kent dit of deze omgeving. Ik kan over tachov weinig vinden. Is het een grote plaats, winkels terassen. Of juist helemaal niets. En hoe lang rij je erover naar praag. Het is er 60 km vanaf, maar is dat door de bergen of via een goed begaanbare weg.

Enne is er ook gewoon brood te krijgen in Tsjechië? Wat wij dit jaar op de wintersport hadden was heeeeeel zout

alvast bedankt en groetjes
ilsemoes is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-05-05, 00:50   #7
pepo
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Re: Tachov en natuurpark Kokorinsko

Kokorin is een kasteel plm 20 km ten noorden van Melnik. Kokorinsko is een beschermd natuurgebied er om heen.
Dus niet in de buurt van Tachov.

Brood:
Wat is gewoon brood? Ik gebruik geen zout en heb geen problemen met tsjechisch brood. Het is net als hier - gewoon uitproberen. In de broodafdeling van de supermarkten of bij de bakker (Chléb, Pečivo) is er meer dan genoeg te kiezen. Vloer_bruin_sezam vind je daar niet.
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-05-05, 08:57   #8
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:

Pepo, het gaat hier waarschijnlijk om Tachov bij Doksy ( 3 km ) en Kokorinsko is dan toch ook niet zo veraf (20 km ). Het is een klein dorp, winkels, restaurants en terassen zijn verderop in Doksy op een kleine 3 km.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-05-05, 13:19   #9
Elly
VIP Lid

Elly's avatar

Nationaliteit:

Freddy, waar haal je al die info altijd zo snel vandaan?
Elly is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-06-05, 15:55   #10
Gast
Berichten van gasten...

Naar praag ga je via Doksy, Mlada Boleslav over een goede weg en vanaf Mlada Boleslav ga je over de snelweg en dat is dan geen 60 maar 90 km.

Je kan ook via lokale weg naar Duba en dan Melnik, Neratovice via goede weg en dan niet over de snelweg maar via lokale weg Praag benaderen is 79 km.

Parkeer niet in Praag, zet je auto ergens in een P en R, of in een plaatsje voor Praag en neem dan bus of trein naar Praag.
Gast is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed