![]() |
|
|
#1 |
|
Moderator
|
Tsjechische barbecue
Ik kwam vandeweek een site tegen van een Country Saloon in Klatovy, ziet er allemaal wel gezellig uit daar, maar toen ik de foto zag van een spies die ze daar op het vuur hadden liggen schrok ik me rot.....
Je zal er daar 3 van op je bord krijgen ![]() Is dit typisch Tsjechisch of is zoŽn spies alleen te verkrijgen in Country achtige saloons ?? ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Re: Tsjechische barbecue?
Of het Tsjechies is weet ik niet, wel dat je dat in Tsjechie kan krijgen in een restaurant, (bijvoorbeeld bij restaurant Philip II in Marianske Lazne). Het heet daar spies of zwaard.
Je krijgt er trouwens geen 3 maar maar 1 en dat is echt voldoende. Het smaakt mij overigens heerlijk! ![]() Groet Corrie. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gast
|
Ik heb zo'n zwaard ook al eens leeg gegeten in Benesov, ik vertel je het smaakt naar meer
![]() |
|
|
|
#4 |
|
Lid
|
Toevallig ken ik deze saloon,
maar het is toch echt waar wat je daar ziet !!! Het is ook heel makkelijk te vinden.Je rijdt klatovy uit richting Domazlize,net buiten Klatovy,een heuveltje over en meteen aan de linker zijde ,kan niet mis. ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Volwaardig Lid
|
Even ter geruststelling.
Wat je hier op de foto ziet is wel de grote spies, er is ook een kleiner formaat en zoals een van de mede forumgangers al schreef het smaakt naar meer. Kruimel ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Moderator
|
Na zoŽn spies nog zeggen dat het naar meer smaakt ?? hmmm, dan moet ik het toch eens gaan proberen....
Zit in juni alleen niet echt in de buurt, maar ff kijken of ik in juli of augustus nog inde buurt kan komen dan ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Forum Freak
|
Zeker doen, ik kan het je aanraden.
![]() Groet Corrie. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
zo`n spies met vlees op zou ik shaslik noemen, afkomstig van Rusland en kheb er ginter wel al grotere gezien. tijdens de zomer trekt de stadsbevolking naar de rand van de stad gewapend met shaslieken...
|
|
|
|