|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Re: Horni Mala Upa
Hallo Henny,
We zijn nog nooit in de winter in Horní-Malá Úpa geweest, maar wel in andere jaargetijden. Het is één van onze favoriete tochten om vanuit 't Reuzengebergte daar de grens met Polen te passeren. Het is even een klim, maar dan rij je door Sound of Music-achtige weiden met schilderachtige houten huizen en pensions. Ik heb niet zo erg op restaurants gelet, maar er zullen er niet veel zijn. In mijn herinnering zie ik wel een vrij nieuw overdekt zwembad staan. Maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Ik ben wel zeker van de fantastische natuur daar en de rust en de prachtige afdaling aan de Poolse kant! Wat een uitzichten! Fijne vakantie gewenst! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Henny, Wij zijn gezin met twee kinderen en zijn vorig jaar naar Mala upa geweest.
Het is een heel klein dorpje met een stuk of vijf restaurants en twee piepkleine winkeltjes. Er rijd ieder kwartier een transport busje die je naar de piste brengt er zijn daar drie liften voor beginners leuk wij hebben een hele leuke vakantie gehad je moet het alleen niet vergelijken met andere wintersportplaatsen. Veel plezier als je vragen hebt hoor ik het. Groetjes Ellis |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Ellis,
We gaan met een grote groep (6 gezinnen, familie) totaal 24 personen en ze willen allemaal weten waar we komen te zitten en hoe het er is. Er zijn er een aantal die voor het eerst gaan skiën en ook nog een aantal beginners. Dus dat komt goed uit met die blauwe pistes. Volgens mij, zo op holidayinfo te zien, hebben we de piste voor onszelf. Maar de gevorderden zullen naar Pec Pod willen, weet jij of daar ook een skibusje naartoe rijd? Hoe zijn de restaurantjes? Wel geschikt voor zoveel personen? Als ik nog meer vragen heb zie je het wel weer. groetjes Henny |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Henny,
Als je met zoveel mensen wil gaan eten kun je het beste het s middags al in het restaurant laten weten dat deden wij ook dan hielden ze een aparte ruimte daarvoor wij waren met zestien personen. Er rijden bussen naar Pec POD dat moet je even vragen bij de info. Eigenlijk moet je even op onze site kijken daar staan ook een paar fotos op als je nog wat wil weten hoor ik het. www.xs4all.nl/~sgroenes is het adres. |
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Ellis,
Nou die site van jou had ik allang opgespoord via google. Leuke site en ook de foto's mooi duidelijk. Ik heb zelfs een stuk van het verslag gebruikt ter info voor degenen die meegaan. Dat reserveren in het restaurant deden we vorig jaar in Benecko ook al, dus dat gaan we nu weer doen. Nog een vraag: Hoe is de kwaliteit van de ski's die je kunt huren en kan je ook skibrillen daar huren. We hebben ons huis via Tsjecho Reizen gehuurd, bevalt op zich goed, maar ze hebben weinig info over huis en omgeving. Ze weten niet eens het adres, we moeten in Svoboda nad Upou de sleutel ophalen en daar krijgen we dus het adres van het huis. Ingewikkeld hoor. Maar in ieder geval hebben we er erg veel zin in, we gaan vrijdagavond rijden, zodat we zaterdagmorgen vroeg in Tsjechië zijn. O ja, weet je toevallig of we in Svoboda nad Upou kunnen pinnen? dank alvast voor je reactie, groetjes Henny |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
bedankt ik ga neuzen
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
Horni Mala Upa: wie kent dit huis en gebied?
Wij gaan, na jaren Frankrijk en Oostenrijk, met drie gezinnen naar een groot en luxe huis (althans op de foto's) in Horni Mala Upa.
Wie kent dit huis (6 slaap- en badkamers, zwembad etc), wie heeft tips voor Oostenrijkgangers en voor wintersport in Tsjechie met kids (van 4-7 jaar)? Dank! Nicoline |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Super Lid
|
Ik geef altijd maar een tip: kijk, leef, loop, geniet van het mooie dat je zelf kunt ontdekken. Tsjechië is geen land van de grote ontdekkingen, maar wel het land om je zelf te ontdekken!
Mijn advies: kijk rond en loop tegen dingen aan.
|
|
|
#19 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
details?
Details? Tja, had ik die maar. ik heb wel een foto, hoop dat het lukt om in te voegen:
![]() Nicoline |
|
|
|